Toon posts:

A7V266 met bios 1007

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou,

Net nieuw geheugen gekocht, voor moederbord met processor wat ik besteld heb en in elkaar heb gezet, het betreft hier een Asus A7V266 Moederbord. 1e keer aanzetten poef de Bios krijg ik meldingen over cpu speed die niet goed is en lager moet ofzo... Daarna gaat de pc uit... en poef volgens mij de processor doorgebrand. Ik hoef er maar stroom op te zetten en hij gaat aan, hij maakt ook geen geluid meer als ik het geheugen eruit haal heb Bios versie 1007... iemand enig idee hoe dit kan? Moet ik dan een lagere processor kopen ofzo...

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:34

Magure

Bla....

Wees even wat duidelijker, Wat voor processor heb je, (FSB en CPU speed) welk geheugen gebruik je, wat voor voeding, en de Asus A7V266 is ook een wat ouder type moederbord volgens mij.. :O En heb je de moederbord settinge na gekeken met je manual over het instellen van je multiplier en fsb?

[ Voor 21% gewijzigd door Magure op 17-08-2006 14:15 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is de exacte melding die je krijgt, wat zijn de specs van je bak en wat heb je al geprobeerd om het op te lossen.
Zonder deze dingen is het namelijk moeilijk te zeggen wat een oplossing zou kunnen zijn.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Ik moet nog sneller reageren, binnen 1,5 minuut is onvoldoende. :(

[ Voor 70% gewijzigd door Guardian Angel op 17-08-2006 14:16 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel geen melding meer. net nieuw geheugen gekocht bij progress: Dimm 256 MB/PC400 Brand on Brand geheugen. Hij bleef eerst in de rebootsfeer. Toen heb ik nieuw geheugen gekocht. Ik heb een AMD Athlon 1800+ Processor in dit moederbord geplaatst. Toen ik met het nieuwe geheugen opstarte kwam ik in de Bios. Het werd nogal extreem heet in de systeemkast, en vermoedelijk is toen de processor doorgebrand. Ik zet er nu stroom op en hij gaat meteen aan en helemaal niks gebeurd er... draai alleen met videokaart-cpu-moederbord stroom..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:18:
Momenteel geen melding meer. net nieuw geheugen gekocht bij progress: Dimm 256 MB/PC400 Brand on Brand geheugen. Hij bleef eerst in de rebootsfeer. Toen heb ik nieuw geheugen gekocht. Ik heb een AMD Athlon 1800+ Processor in dit moederbord geplaatst. Toen ik met het nieuwe geheugen opstarte kwam ik in de Bios. Het werd nogal extreem heet in de systeemkast, en vermoedelijk is toen de processor doorgebrand. Ik zet er nu stroom op en hij gaat meteen aan en helemaal niks gebeurd er... draai alleen met videokaart-cpu-moederbord stroom..
Zat de koeler wel goed op je cpu? misschien is die wel doorgebrand. Zet er eens een andere cpu op en kijk wat die doet.

• Magure

Magure

Bla....

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:18:
Dat geheugen is 400 Mhz, ben bang dat dat niet werkt... als je je met oude geheugen gaat werken dan, werkt hij dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik snel een nieuwe 1800+ CPU kopen?

Verwijderd

Topicstarter
In de winkel werd mij verteld dat dat geheugen prima was. Ik kwam ook in de Bios! De cpu is naar de bliksem!

• Magure

Magure

Bla....

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:20:
Waar kan ik snel een nieuwe 1800+ CPU kopen?
tweakers.net vraag en aanbod :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ok, dit gaat offtopic, topic dicht dus.

Compatibele CPU's kun je vinden op de supportpage van de Asussite. In de FAQ van dit subforum staat onder "Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?" een direct link naar de juiste plek op de Asussite.

CPU's kopen kun je bij de PC-boeren doen of op sites als Marktplaats, Speurders, Ebay, etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.