[2000] Homedir connect naar verkeerde pad?

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb een raar probleem. XP Users melden zich aan bij een windows 2000 server en krijgen een home directory toegewezen. Deze staat in 'active directory users and computers' bij de eigenschappen van de users vastgelegd. Bijvoorbeeld:

Connect G: to \\servername\home\username

Verder heb ik in het loginscript nog gezet:

net use g: /delete
net use g: \\w2k-rocofa\home\%username%

Zodat wanneer de g-schijf bij users niet gedefinieerd mocht zijn, ze toch een g-schijf krijgen. Eigenlijk doen deze regels de bovenstaande instelling teniet.

Wat gaat er nu mis? Soms, ja soms, dan is de g-schijf na inloggen gemap naar \\servername\home dus de onderliggende map. Heeft iemand enig idee hoe dit kan???

Groetjes, FaceDown.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien doordat je in een policy "connect homedirectory to root of share" ergens aan hebt staan?

Ander leesvoer:
%HOMEPATH% and %HOMESHARE% Variables Are Resolved Incorrectly
Home folder mappings to down-level servers may not work during logon

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? En wat lukte daar niet aan? Heb je misschien nog fouten gezien in de logboeken van Windows?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
- In de policy staat die optie niet aan (hoewel het haast lijkt dat deze wel uitgevoerd wordt).

- Leesvoer bood geen oplossing.

- Ik heb gegoogled en onder andere die regels in het logonscript toegevoegd.

Het meest vreemde is dus dat het SOMS fout gaat. Meestal connect ie gewoon naar de juiste map.

[ Voor 19% gewijzigd door FaceDown op 17-08-2006 14:52 ]

Groetjes, FaceDown.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Als je op XP policy/inlogproblemen hebt komt dit vaak doordat "Always wait for the network" niet actief is via een policy. XP geeft nu de desktop al vrij voordag loginscript/policies zijn uitgevoerd.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Hm dat is een instelling van windows 2003. In 2000 server is deze niet te vinden. Wel 'run login scripts synchronously' dus dat zou dezelfde kunnen zijn, hoewel ik me afvraag of de user settings uit de AD onder 'login scripts' vallen?

Groetjes, FaceDown.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je even Group Policy Management Console op een XP doos opent dan zou je deze optie wel moeten krijgen. XP merged de ADM-templates als het ware :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:51:
Als je even Group Policy Management Console op een XP doos opent dan zou je deze optie wel moeten krijgen. XP merged de ADM-templates als het ware :P
Ik heb dit geprobeerd, maar nog steeds heb ik de optie niet erbij staan.

Groetjes, FaceDown.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:11
Hebben gebruikers wel rechten om de inhoud van de home folder te listen (natuurlijk niet de inhoud van de mappen onder home). Voor bij het redirecten van een My Documents folder gaat dit fout.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
List contents toegevoegd aan user rights van home map. Ik ga in de gaten houden of het nu goed gaat!

Ik heb ook die net use regels eruit gegooid want misschien dat die het hele probleem wel veroorzaken.

[ Voor 34% gewijzigd door FaceDown op 22-08-2006 15:10 ]

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1