Chaos van kabels, kastjes en zo

Pagina: 1
Acties:

• Erikp77
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Hoi allemaal,

Beetje rare vraag wellicht, maar ik ben met alle aansluitingen, kabels, kastjes en dergelijke de kluts een beetje kwijt. Ik heb momenteel het volgende aan abonnementen:
ISDN2-abonnement bij KPN
ADSL via DSL Express - Demon.

Ik wil wellicht over op een adsl-bellen combinatie abonnement, bv. T4 van Tiscali. Sowiezo heb ik eigenlijk geen ISDN nodig.

Maar nu komt het. Mijn meterkast ligt inmiddels zo vol met kastjes en dergelijke, dat ik echt geen idee heb wat er nu eigenlijk uit kan, wat ik nog echt nodig heb en dergelijke. Hieronder heb ik een schets gemaakt van hoe nu de situatie is. Wellicht dat jullie een idee hebben, wat ik nog nodig heb en wat weg kan?

Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=34494&d=1155806103

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:03

SpamLame

niks

Ja, moet ik eerst een account bij helpmij aanmaken, tis goed.
Zat er een foto bij dan hadden we mss wat kunnen zeggen, voor nu blijft het bij

Als je niet weet hoe het werkt, laat je toch lekker een monteur opdraven..

[ Voor 23% gewijzigd door SpamLame op 17-08-2006 13:58 ]

Verwijderd

erikpigge schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:53:
Hoi allemaal,

Beetje rare vraag wellicht, maar ik ben met alle aansluitingen, kabels, kastjes en dergelijke de kluts een beetje kwijt. Ik heb momenteel het volgende aan abonnementen:
ISDN2-abonnement bij KPN
ADSL via DSL Express - Demon.

Ik wil wellicht over op een adsl-bellen combinatie abonnement, bv. T4 van Tiscali. Sowiezo heb ik eigenlijk geen ISDN nodig.

Maar nu komt het. Mijn meterkast ligt inmiddels zo vol met kastjes en dergelijke, dat ik echt geen idee heb wat er nu eigenlijk uit kan, wat ik nog echt nodig heb en dergelijke. Hieronder heb ik een schets gemaakt van hoe nu de situatie is. Wellicht dat jullie een idee hebben, wat ik nog nodig heb en wat weg kan?

[afbeelding]
Ik zou sowieso je plaatje ff ergens anders hosten, bij deze moet je lid zijn om 'm te kunnen bekijken :)

Verder heb je voor ISDN je zogenaamde NT1 kastje nodig. Als je van ISDN terug gaat naar PSTN kun je deze verwijderen. Let er wel op dat je ADSL modem op dit moment waarschijnlijk een ISDN modem is (dus rechtstreeks aangesloten op je NT1of via je splitter) en dat je deze zal moeten vervangen voor een PSTN exemplaar.

Vanaf je IS/RA punt (waar je ISDN/PSTN signaal het huis binnenkomt) gaat er als 't goed is nu een kabel naar een splitter, die gaat dan naar je NT1 en je ADSL modem. Kan trouwens ook dat je ADSL modem rechtstreeks op je NT1 kastje zit.

In eerste instantie is het voor je telefonie/ADSL dus ff handig om te checken langs hoeveel kastjes de kabel die van je IS/RA komt loopt voordat hij bijvoorbeeld bij je modem of thuiscentrale uitkomt :)

• Erikp77
Sorry, wist niet dat plaatje op deze manier niet werkte. Uploaden van plaatjes werkt ook niet, ze moeten ergens gehost worden zie ik. Als het goed is werkt onderstaande link

http://i75.imagethrust.com/i/551547/meterkast.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Erikp77 op 17-08-2006 14:10 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

Bij je provider.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Neem IPB van KPN, een kastje, een provider. Makkelijk zat.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

erikpigge schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:07:
Sorry, wist niet dat plaatje op deze manier niet werkte. Uploaden van plaatjes werkt ook niet, ze moeten ergens gehost worden zie ik. Als het goed is werkt onderstaande link

http://i75.imagethrust.com/i/551547/meterkast.jpg
Onbekend wit kastje klinkt mij in de oren als overbodig? Normaal gesproken zouden een splitter en een NT1 moeten volstaan.

De opstelling zoals ie wordt bij PSTN is:

code:
1
2
3
                          -> ADSL PSTN Modem - > PC
IS/RA -> PSTN Splitter -
                          -> Telefoon

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 18:46

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:20:
[...]

Onbekend wit kastje klinkt mij in de oren als overbodig? Normaal gesproken zouden een splitter en een NT1 moeten volstaan.
Ik heb ook een "wit kastje" gemonteerd om een rj11 aansluiting te maken op mijn ISRA punt dat geen rj11 aansluiting heeft. Dus ISRA -> kabeltje -> wit kastje met rj11 aansluiting (om splitter makkelijk met rj11 stekker aan te sluiten). Niks vreemd met deze opstelling volgens mij. Splitter zit gewoon voor elke aftakking op de lijn zoals het hoort.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 17:18
misschien is dat onbekend witte kastje wel juist je isra?

bedoel die hier op pagina 7 aangegeven word:
http://www.kpnadsl.nl/sup.../241037_84_4100_04_04.pdf

• Erikp77
Nee, dat witte kastje is echt niet de isra. Ik weet echt niet meer waarom ik em erin gezet heb, ik denk inderdaad om er een rj11 aansluiting op te maken.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon laten zitten, deze kan iig geen kwad. Zal waarschijnlijk een monteerpunt zijn, of idd zo'n rj11 kastje wat je eerder bij adsl-modems bij-kreeg.

• Erikp77
Ik zal vanavond eens dat ding openschroeven om te kijken wat hij eigenlijk doet.

Maar even concreet: als ik overstap naar Tiscali T4 of iets dergelijks, dan heb ik NT1 en de Tiptel niet meer nodig toch?

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 18:46

rick77

... get to the point!

erikpigge schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:39:
Ik zal vanavond eens dat ding openschroeven om te kijken wat hij eigenlijk doet.

Maar even concreet: als ik overstap naar Tiscali T4 of iets dergelijks, dan heb ik NT1 en de Tiptel niet meer nodig toch?
Als je je lijn eerst laat omzetten naar van ISDN naar PSTN (analoge lijn) niet nee. Maar dat kan volgens mij alleen als je ADSL signaal van de lijn is, wat dus betekend dat je altijd voor langere tijd zonder ADSL zit. Maar als je je ISDN lijn houdt moet je om te kunnen bellen volgens mijn wel die NT1 hebben, toch?

• Erikp77
Dat wel, maar ik heb dus eigenlijk geen isdn nodig, gebruik geen andere apparaten en zo. Slechts 1 telefoon eraan, plus adsl. PSTN is dus goed genoeg. Maar dan ben ik wel wat tijd uit de lucht waarschijnlijk...
O ja, het onbekende witte kastje maakt van de 8-kabel lijn die binnenkomt een 4-kabel.

• Ceaser
erikpigge schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:53:
Dat wel, maar ik heb dus eigenlijk geen isdn nodig, gebruik geen andere apparaten en zo. Slechts 1 telefoon eraan, plus adsl. PSTN is dus goed genoeg. Maar dan ben ik wel wat tijd uit de lucht waarschijnlijk...
O ja, het onbekende witte kastje maakt van de 8-kabel lijn die binnenkomt een 4-kabel.
je zou ook kunnen overgaan naar ISDN1, is ietje duurder dan een belbasis abbo maar niet zo gek veel, wel goedkoper dan ISDN2

teruggaan naar PSTN zal inderdaad eerst het adsl signaal van de lijn gehaald moeten worden waarna de omzetting ISDN>PSTN plaats kan vinden, daarna komt er een nieuwe dsl aanleg, ben je waarschijnlijk zo rond een maand uit de lucht

• Erikp77
Oke, ik weet genoeg. ISDN1 wordt het. Bedankt allemaal!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
erikpigge schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:46:
Ik wil je niet aan het twijfelen brengen, maar als je ooit wilt gaan kiezen voor zo'n bel-over-IP abonnementje, is er voor PSTN meer keus dan bij ISDN. Voor mij de reden om toch maar over (egl. terug) te gaan naar PSTN. Makkelijke oplossing in mijn geval was dat er net een leuke aanbieding van de kabel maatschappij kwam voor internet. Dus ADSL opzeggen, jaartje kabel internet, terug naar PSTN en dan volgend jaar eens even lekker shoppen voor een fatsoenlijk combi abo. Dan zijn ook de ergste kinderziektes er wel uit....

• Ceaser
erikpigge schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:46:
nog een kleine toevoeging, informeer wanneer je dit doet goed of het adsl op een nummer staat wat blijft bestaan, zoniet kom je alsnog in de procedure waar er een nieuwe aanleg geplaatst word en omzetten naar pstn wel de meeste interesante oplossing is omdat dat maar een paar dagen langer duurt dan.

overigens dat idee met kabel is ook een hele mooie om het zo te doen :*)
Pagina: 1