Toon posts:

[XP] Firewall: "Geen uitzonderingen toestaan" disabled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een kleine week is me opgevallen dat ik mijn Firewall van Windows wel kan aan zetten, maar dat de optie "Geen uitzonderingen toestaan" niet beschikbaar is. Deze optie is disabled schijnt het.

Ik heb verschillende topics over de Windows Firewall gelezen, maar geen topic had een oplossing voor dit probleem. Als ik met regedit kijk naar de instellingen van de Firewall dat staat alles aan zoals op de Microsoft website wordt beschreven.

Heeft iemand een idee hoe dit probleem opgelost kan worden? Zou toch prettig zijn als ik die optie weer aan kan zetten. Alvast bedankt.

Hier staat een screenshot van de Firewall instellingen:
http://www.websnacks.nl/img/firewall.gif

(oh sorry, ik denk dat dit topic in Windows Clients hoort...)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 13:51 ]

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:45
Wellicht al geprobeerd, maar toch: open gpedit.msc, ga naar Computer Configuration >> Administrative Templates >> Network >> Network Connections >> Windows Firewall >> Standard Profile de optie Do Not Allow Exceptions. Als deze aanstaat, kan je 'm op 'not configured' zetten. Staat ie daar al op, dan kan je proberen de optie op disabled te zetten.

[edit]
Nog steeds disabled, da's knap :')

[ Voor 6% gewijzigd door Drogo op 18-08-2006 20:33 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Netwerken >> WC

Verwijderd

Topicstarter
Cochrane schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:11:
Wellicht al geprobeerd, maar toch: open gpedit.msc, ga naar Computer Configuration >> Administrative Templates >> Network >> Network Connections >> Windows Firewall >> Standard Profile de optie Do Not Allow Exceptions. Als deze aanstaat, kan je 'm op 'not configured' zetten. Staat ie daar al op, dan kan je proberen de optie op disabled te zetten.
Dat heb ik ook al gedaan, zowel bij het standaardprofiel als het domeinprofiel. Maar helaas blijft de optie disabled. :(

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand dan? Jammer, dan zit er waarchijnlijk niks anders op dan mijn systeem opnieuw te installeren. :(

Verwijderd

Isda zo'n ramp? :s Gewoon een andere firewall ff instaleren? Er zijn genoeg gratise en goede te vinden hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:11:Isda zo'n ramp? :s Gewoon een andere firewall ff instaleren? Er zijn genoeg gratise en goede te vinden hoor...
Dat is wel een heel simpel antwoord.. er zit een goeie Firewall in Windows XP, dus waarom zou je die niet gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 08:39:
[...]
Dat is wel een heel simpel antwoord.. er zit een goeie Firewall in Windows XP, dus waarom zou je die niet gebruiken.
Zijn andwoord is simpel en correct. Installeer dan maar eens een andere firewall (ik draai sygate) en zie maar eens wat ome microsoft er allemaal door laat ;)

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

het klinkt alsof er toch een of andere policy in de weg zit die niet toestaat dat je die optie gebruikt.
* Ik neem aan dat het je eigen (thuis)pc is en dat je local admin bent?
* Probeer eens een nieuwe (local admin) user aan te maken en kijk of het probleem nog steeds bestaat

Verwijderd

Topicstarter
nowell schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 08:47:
het klinkt alsof er toch een of andere policy in de weg zit die niet toestaat dat je die optie gebruikt.
* Ik neem aan dat het je eigen (thuis)pc is en dat je local admin bent?
* Probeer eens een nieuwe (local admin) user aan te maken en kijk of het probleem nog steeds bestaat
Nee, het is de laptop van mijn werk. Zelf ben ik administrator dus kan alles aanpassen.

Heb ook al de firewall gereset (NETSH FIREWALL RESET) maar dat helpt ook niet.
Alle policies staan goed zoals beschreven op deze site http://windowsxp.mvps.org/resetfwpol.htm

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

En mijn 2de optie...
... is dat mogelijk om te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik ben erachter. In de Default Domain Policy staat "Windows Firewall: Do not allow exceptions" uitgeschakeld. Dat is dus het probleem. Is gedaan door een andere systeembeheerder. Is het mogelijk deze op de lokale PC te overrulen?
Pagina: 1