Opera Kiosk met frames

Pagina: 1
Acties:

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 16:11
Hallo, Ik zit met de volgende situatie:

Wij hebben een Internet zuil bij de receptie staan, daar op staat Opera geinstalleerd en die wil ik dan in Kiosk mode gaan draaien. Het is de bedoeling dat gebruikers maar naar 2 website mogen. Ik heb daarvoor een frames/html website gemaakt. Met aan de linkerkant een balk met daarin die 2 links. Wanneer ik daar op druk dan werkt alles naar wens en wordt de site netjes in het rechterframe geopend. Maar nu het volgende, wanneer ik in het rechterframe op een link druk, dan worden beide frames helemaal overgenomen door die link. Ik ben dan dus mijn linkerframe kwijt. Deze moet altijd blijven staan.

Het probleem is ook dat ik de geopende sites niet kan bewerken, dus niet de targets van de sites in het rechterframe kan wijzigen.

Ik heb al wat met javascript geprobeerd:
<script language="Javascript">

if (top.location != self.location) {
top.location = self.location
}

//-->
</script>

En

<script language="Javascript">
function closeIt() {
window.location.href = '<a href="index.html">';
}
</script>

Maar dit wil niet lukken. Wie kan mij verder helpen??

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Dat lukt niet, anders zouden er al honderden spam sites zijn die mij niet meer van hun site af laten komen. Als je geen invloed hebt op de geopende pagina's houd het op.

• DeepFreeze.NL
André schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:38:
Dat lukt niet, anders zouden er al honderden spam sites zijn die mij niet meer van hun site af laten komen. Als je geen invloed hebt op de geopende pagina's houd het op.
Damn! Misschien dat iemand een andere oplossing heeft. Dus een applicatie die boven de kiosk mode kan draaien?

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 10:18

2mb

Kun je niet ergens in de router/firewall die erachter hangt aangeven dat je alle sites wilt blokkeren behalve die 2? Eventueel zou je dit ook met een softwarematige firewall kunnen oplossen, en dan die pagina die je gemaakt hebt als homepage instellen :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• DeepFreeze.NL
2mb schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:42:
Kun je niet ergens in de router/firewall die erachter hangt aangeven dat je alle sites wilt blokkeren behalve die 2? Eventueel zou je dit ook met een softwarematige firewall kunnen oplossen, en dan die pagina die je gemaakt hebt als homepage instellen :)
Ik blokkeer al alle sites in opera behalve die 2, maar de bezoekers weten het adres niet van die 2 sites. Dat moet ergens altijd in beeld blijven staan en niet afgesloten mogen worden.

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 10:18

2mb

DeepFreeze.NL schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:46:
[...]

Ik blokkeer al alle sites in opera behalve die 2, maar de bezoekers weten het adres niet van die 2 sites. Dat moet ergens altijd in beeld blijven staan en niet afgesloten mogen worden.
Misschien kun je ze als knop in de bookmarks-toolbar zetten?

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• DeepFreeze.NL
2mb schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:00:
[...]

Misschien kun je ze als knop in de bookmarks-toolbar zetten?
Ja, probeerde ik ook al, maar bij de bookmark-toolbar in opera, dan open je de sites in een soort en met flexibele werkruimte en niet in het venster zelf...

Verwijderd

Met welke code nemen die pagina's je frame precies over?
Misschien kun je een UserScript toepassen op die twee pagina's dat dit tegenhoudt. Zie voor inspiratie <http://userjs.org/scripts/download/general/enhancements/removeblank.js> (zal waarschijnlijk iets aangepast moeten worden).
Pagina: 1