Toon posts:

Ingame video opnemen vanaf een andere pc

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na wat onderzoek gedaan te hebben forums ben ik de volgende tools tegengekomen om ingame op te nemen:

1. Fraps, de freeware en volledige versie
2. Gamecam
3. Taksi (http://taksi.sourceforge.net/)

Bij het opnemen in warcraft 3 bijvoorbeeld merk ik een flinke vertraging tijdens het spelen. Alles gaat zo schokkerig dat het opnemen wel goed gaat maar dat de game zelf niet leuk is door alle schokken.

Wat ik zat te denken is of er een mogelijkheid is om met een tool vanaf een andere pc dit op te nemen zodat de pc waarop gespeeld wordt minder belast wordt. Of mischien wel met dee aanschaf een een soort stand alone recorder ofzo.

Als iemand hier meer informatie over heeft heel erg bedankt.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je het beeld van je spel over de TV-out stuurt dan kan je dat vrij eenvoudig aan de andere kant aan een capturekaart of een VHS/DVD/HD recorder voeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 17-08-2006 13:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:26
Heeft pc 2 een video in? Dan kan je misschien een kabel aansluiten vanaf je tv out van pc 1. Ik weet niet wat voor software je dan verder moet gebruiken.
Ik deed zoiets wel is maar dan de tv out op de videorecorder aansluiten, heb je geen lag en kan je goed opnemen.

edit, ik typ weer te traag |:(

[ Voor 5% gewijzigd door 3ddie op 17-08-2006 13:23 ]

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 21:52
maar of het beeld dan zo mooi wordt>???

je kan ook een ram-upgrade doen....

Etuuuuuh!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Crypter schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:24:
maar of het beeld dan zo mooi wordt>???

je kan ook een ram-upgrade doen....
Mja, met alleen ram kom je er niet hoor. Games gebruiken gewoon veel CPU en het encoden van video ook, dus dat gaat niet goed samen. Dan zou een Dual-Core CPU misschien nog wel de beste optie zijn, als je het op 1 pc wilt houden.

En wat de kwaliteit betreft, je wilt toch geen filmpjes gaan opnemen op hoge reso ofzo. Als je een kort stukje, kwalitatief goede, s-video kabel gebruikt moet dat volgens mij nog best redelijke kwaliteit geven?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Een dual-core CPU erin :)
Er zijn volgens mij nog geen games welke een 2de core ondersteunen, dus die kan mooit dedicated aan het capturen slaan.
* frickY spuit 11

De tv-out aan een opnemend-apparaat (tv-in van andere pc, videorecorder, etc) hangen werkt denk ik niet. De meeste videokaarten disablen de VGA/DVI output zodra er een aparaat op de tv-out is aangesloten.
Dan zou je dus je monitor aan de 2de pc moeten aansluiten, welke het beeld op de tv-in (vanaf de eerste pc) opneemt en toont op je aangesloten scherm.

Kun je het spel niet opnemen (`record`` op de console in Counterstrike, weet niet of Warcraft dit ook kent) en na het spelen met fraps opnemen terwijl je de demo afspeelt?

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 17-08-2006 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat een S-video kabel dan wel een goede optie is, dat wil ik wel proberen.
De 2e pc heeft een video out aansluiting, dus dat moet kunnen.

Hoe ik het softwarematig in moet stellen weet ik niet. Ik heb ook een digitale video camera die ik eventueel op de pc aan kan sluiten, alleen ik weet niet of die het scherm op kan nemen.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoord, ik weet een beetje in welke richting ik het moet zoeken.

Als iemand nog ideeën, suggesties of tips heeft graag.

Fricky: Ja dat kan wel, maar het idee is in warcraft dat je kan zien hoe en waar een speler klikt met de muis. Dat kan je niet zien in een replay maar wel als je "live" speelt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 13:42 ]

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

frickY schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:37:
Een dual-core CPU erin :)
Er zijn volgens mij nog geen games welke een 2de core ondersteunen, dus die kan mooit dedicated aan het capturen slaan.
* frickY spuit 11

De tv-out aan een opnemend-apparaat (tv-in van andere pc, videorecorder, etc) hangen werkt denk ik niet. De meeste videokaarten disablen de VGA/DVI output zodra er een aparaat op de tv-out is aangesloten.
Dan zou je dus je monitor aan de 2de pc moeten aansluiten, welke het beeld op de tv-in (vanaf de eerste pc) opneemt en toont op je aangesloten scherm.

Kun je het spel niet opnemen (`record`` op de console in Counterstrike, weet niet of Warcraft dit ook kent) en na het spelen met fraps opnemen terwijl je de demo afspeelt?
Ik heb toch vaak genoeg de tv-out tegelijk gebruikt met de VGA hoor op mij x800? Dat was welliswaar geloof ik met uitgebreid bureaublad en niet in clone-mode, maar dat moet niet zo'n probleem zijn lijkt me.

Maar het zou inderdaad wel kunnen dat je door gebruik van de tv-out niet ideaal kunt gamen op die pc, omdat je resolutie hetzelfde moet zijn als wat je over de tv-out stuurt.

Van de andere kant. Als er aan de andere kant van die tv-out een PC met capture-kaart hangt, dan zou je misschien ook wel resoluties kunnen gebruiken die hoger liggen dan standaard PAL meuk :?
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:40:
Ik denk dat een S-video kabel dan wel een goede optie is, dat wil ik wel proberen.
De 2e pc heeft een video out aansluiting, dus dat moet kunnen.

Hoe ik het softwarematig in moet stellen weet ik niet. Ik heb ook een digitale video camera die ik eventueel op de pc aan kan sluiten, alleen ik weet niet of die het scherm op kan nemen.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoord, ik weet een beetje in welke richting ik het moet zoeken.

Als iemand nog ideeën, suggesties of tips heeft graag.

Fricky: Ja dat kan wel, maar het idee is in warcraft dat je kan zien hoe en waar een speler klikt met de muis. Dat kan je niet zien in een replay maar wel als je "live" speelt.
Uhm, je moet die wel een video-in aannsluiting hebben op die twee PC hè ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 17-08-2006 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha ja dat snap/bedoelde ik :)

Zou ik mischien hier iets aan hebben of is dit alleen om van tv op te nemen?

http://www.pricewatch.com/video_capture/3934-1.htm

TVUSB2800RF
Kworld V-Stream Xpert PVR USB 2.0 TV Tuner + Video Capture + FM + Remote (Retail) - Resizable video window (upto 720 x 480). PIP. RCA & S-Video. Capture still & MPEG4/2/1. Time Scheduler/Shifting. Digital Video Creator (DVD Maker)
Dealer Part # VS-TVUSB2800RF

Iemand anders nog ideeën over hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 12:26 ]

Pagina: 1