Toon posts:

Low Budget PC

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een nieuwe pc, maar mag niet teveel € kosten. Ik heb nu een ASUS L3000D Notebook en deze wil ik verkopen.

Mijn eisen voor een nieuwe desktop (dus geen notebook meer):

- Fotobewerking (Photoshop CS 2)
- Spelletjes (zoals bijv. The Sims en Rollercoaster verder geen NFS ofzo)
- Eventueel aan te sluiten op een normale platte beeldbuis tv (70 cm). Omdat ik de TFT schermen nog steeds te duur vind en misschien later wel wil aanschaffen.
- Verder natuurlijk mogelijkheid om te internetten e.d. , maar goed dat hebben ze tegenwoordig allemaal wel.

Nou ben ik aan het bladeren geweest op het internet en viel mijn oog op de SLAMFM zogeheten studenten pc bij alternate

Specs:

Behuizing:Procase Zirco Case (bxhxd = 232 mm x 492 mm x 451 mm)
Processor:Athlon™ 64 3500+, kloksnelheid: 2200 Mhz/ bussnelheid: 1600 Mhz
Geheugen: DDR 1024 mb
Grafische kaart:(ik denk onboard zo op de foto's te zien) GForce 6100 128 mb
Moerderbord:Nforce 410, line-in/ lineout/ 4x usb 2.0/ RJ45/ 8 channel audio out/ Coax uitgang/ 1x parallel
Netwerk: 10/100 Mbits
Optische drive:16x DVD±R/RW DL Brander
Harddisk: 160 Gb SATA2
Overig:12-in-1 Cardreader, XFX NVTV/FM SingleTuner MCE kaart
Software:MS Windows XP MCE OEM, Recovery Software PC Angel, Roxio Creator 8 Suite OEM

Ik heb deze gekozen mede dankzij zijn mooie prijs wat wel in mijn budget past en (volgens mij) de mogelijkheid voor aansluiten op de TV en later ook op een monitor.

Ik hoor graag van jullie of deze pc idd geschikt is voor mijn eisen?

Graag suggesties voor een mogelijke andere Desktop is welkom (budget rond de 500,-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij alternate eens zitten klooien met die pc-builder en ik kwam zelf hierop uit: Is dit systeem beter voor mijn eisen als hierboven beschreven?

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eoorthuis/config01.jpg

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

rg-mohwa

Phoe Hé

op welke punten zou die volgens jou beter moeten zijn dan(op de gpu na dan) ?

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste de prijs en ten tweede de grafische kaart niet onboard maar los.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

rg-mohwa

Phoe Hé

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:38:
Ten eerste de prijs en ten tweede de grafische kaart niet onboard maar los.
Dat is waar het scheelt je 40 euro.
maar je Harddisk word kleiner je cpu slomer.
je geheugen van een el-cheapo merk + dat het ddr1 is en 1 enkele als je toch dit systeem zou nemen neem dan 2x 512 (ivm Dual channel)
je kan geen cd's/dvd's branden.

maar je voeding zal er wel op vooruit gaan,
maar ikzelf zou toch voor de slam actie gaan je kan namelijk later altijd nog een ander grafisch kaartje erbij inzetten ;)

Edit: + plus het feit dat je hemzelf in elkaar zou moeten zetten ook al lijkt me dat geen probleem

[ Voor 13% gewijzigd door rg-mohwa op 17-08-2006 13:47 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/8102/pc524europt1.th.png

Zie net dat ik toetsenbord&muis ben vergeten, maar die zullen niet zo duur zijn

Verwijderd

Moet ik nou uit je begin post afleiden dat je alleen je TV wilt gebruiken als scherm, of heb je nog iets los staan? Alleen met je TV zal waarschijnlijk niet gaan omdat je toch echt met een normale monitor de TV uitgang elke keer aan moeten zetten. TFT schermen beginnen vanaf 140 euro voor 15", maar verwacht daar dan ook niet te veel van. Ik zou gewoon even rond vragen of iemand nog een oude CRT monitor voor je heeft staan of dat je 'm misschien voor een paar tientjes mag overnemen. Ik zelf bv nog een oude 19" staan die nu stof staat te vangen omdat ik nu een TFT heb. Misschien effe op marktplaats.nl kijken.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een 'gewone' televisie kan maar een héél lage resolutie aan, 800*600 oid (niet excact, kleiner zelfs), de snelheid is ook maar 60Hz. Het zal allemaal héél lastig lezen, omdat de pixels zo groot zijn. Begin er niet aan, tenzij je een goede TFT hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een CRT (21") van mijn werk die ik zou kunnen gebruiken.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Er staat een foutje in je startpost:
Geheugen: DDR 1024 mb
Moet DDR2 zijn.

Maar lijkt me wel een goed systeem voor wat je wilt doen.

Maar een 21 inch CRT, moet je dan niet eerst je huis verbouwen?

• TheZeroorez
  • Niet online
Sinds wanneer gebruikt s754 DDR2 geheugen :?

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 17:56

VIPER2001

[GOT]The Source

En sinds wanneer is socket 754 dual channel ??

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• TheZeroorez
  • Niet online
Gelukkig heeft ook niemand het over Dual-Channel geheugen :Y)

Als je een AM2-systeem koopt, is heb je echter wel DDR2 geheugen nodig, en is Dual-Channel ook wel een aardig boostje.

@hello_moto:

Niet iedereen woont in een huis van 1m2 ;) Een 21" CRT is best wel groot, maar je hoeft niet zo te overdrijven, wilde jij anders in je €500,- budget een mooie LCD gaan stoppen? Dan krijg je zo'n Celeron D, maar wél met LCD, wat je altijd bij de Aldi in de aanbieding ziet enzo :r

• hello_moto
TheZeroorez schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:22:
Sinds wanneer gebruikt s754 DDR2 geheugen :?
Sinds wanneer is dit een s754 systeem? Kijk maar eens op de alternate site! En volgens mij heeft s754 niet eens een 3500+.

• hello_moto
TheZeroorez schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:08:
Gelukkig heeft ook niemand het over Dual-Channel geheugen :Y)

Als je een AM2-systeem koopt, is heb je echter wel DDR2 geheugen nodig, en is Dual-Channel ook wel een aardig boostje.

@hello_moto:

Niet iedereen woont in een huis van 1m2 ;) Een 21" CRT is best wel groot, maar je hoeft niet zo te overdrijven, wilde jij anders in je €500,- budget een mooie LCD gaan stoppen? Dan krijg je zo'n Celeron D, maar wél met LCD, wat je altijd bij de Aldi in de aanbieding ziet enzo :r
Weet je ook wat voor resolutie het scherm heeft? maar 21 inch is wel 53.34 CM. Ik heb een TV van 55 CM, en het lijkt me nogal groot om op te computeren. Je denk misschien, och 4 inch groter dan een 17 inch, maar het scheelt nogal.

[ Voor 12% gewijzigd door hello_moto op 17-08-2006 19:03 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee, maar de tweede config die hij gemaakt heeft wel, daar zit een 3400+ in ;)

En de resolutie van het scherm zal wel 1280*1024 max zijn (*960 voor native), maar dat maakt het scherm nog niet groter.

Verwijderd

Er is geen windows licentie opgenomen bij het overzicht in de tweede post. Dat prijsverschil klopt dus niet helemaal.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TheZeroorez schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:08:
Nee, maar de tweede config die hij gemaakt heeft wel, daar zit een 3400+ in ;)

En de resolutie van het scherm zal wel 1280*1024 max zijn (*960 voor native), maar dat maakt het scherm nog niet groter.
Mijn 19" IIyama CRT doet al 1920X1440@60Hz en 1600x1200@85Hz.Ik heb ze beide altijd op 1280x1024@100Hz staan.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 17-08-2006 19:26 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, maar dit is een monitor van z'n werk, en dus waarschijnlijk iets ouder. Mijn oom heeft ook een 21" Sun monitor die 1024*xxxx max doet :+

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 17:56

VIPER2001

[GOT]The Source

rg-mohwa schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:44:
[...]

Dat is waar het scheelt je 40 euro.
maar je Harddisk word kleiner je cpu slomer.
je geheugen van een el-cheapo merk + dat het ddr1 is en 1 enkele als je toch dit systeem zou nemen neem dan 2x 512 (ivm Dual channel)je kan geen cd's/dvd's branden.

maar je voeding zal er wel op vooruit gaan,
maar ikzelf zou toch voor de slam actie gaan je kan namelijk later altijd nog een ander grafisch kaartje erbij inzetten ;)

Edit: + plus het feit dat je hemzelf in elkaar zou moeten zetten ook al lijkt me dat geen probleem
dus rg-mohwa had het over dual channel

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties :)

Ik denkd at ik maar gewoon opzoek ga naar een systeem met een TFT scherm, iemand nog suggesties qua aanbiedingen of goede goedkope internetwinkels?

• TheZeroorez
  • Niet online
Dan zou ik eens bij Dell gaan kijken, gezien jouw eisen (+ kennis)..

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:08
Afbeeldingslocatie: http://www.kunstenvorm.nl/systeem.png

Wat je systeem zelf betreft past dat mooi binnen het budget. Ik weet niet hoe professioneel jij foto's bewerkt maar TFT's zijn in kleurrealisme nog altijd de mindere, zeker bij de goedkopere modellen. Misschien dus nadenken of je toch een CRT moet nemen en anders dan maar een Acertje of PHILIPS rond de € 170.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Geen DELL dat doe ik niet. Foto's bewerken doe ik semi prof maar 95% op mijn werk. Dus een CRT is niet echt een vereiste
Pagina: 1