Hoi!
ik wil graag meerdere BS-nummers checken op de 'elfproef'
met behulp van een bestaand script dat slechts 1 veld checked, ben ik aan de slag gegaan om een loopje te creeren dat meerdere velden checked en daar de juiste foutmelding bij produceerd.
tis dus een bijeenraapsel van 2 scripts die opzichzelf werken, maar in mijn combi helaas niet haha:
mijn probleem,
GEEEN idee... maar het werkt niet
ik ben dus niet zo goed in js dus misschien dat iemand voor mij de fout kan ontdekken
hij blijft het formulier gewoon submitten... ipv een alert te geven!
het formulier werkt ongeveer zo:
help!
ik wil graag meerdere BS-nummers checken op de 'elfproef'
met behulp van een bestaand script dat slechts 1 veld checked, ben ik aan de slag gegaan om een loopje te creeren dat meerdere velden checked en daar de juiste foutmelding bij produceerd.
tis dus een bijeenraapsel van 2 scripts die opzichzelf werken, maar in mijn combi helaas niet haha:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| function check_bs(){ var fieldRequired = Array("extra_1", "extra_2", "extra_3", "extra_4", "extra_5"); var alertMsg = "De volgende BS-nummers zijn niet correct:\n"; var l_Msg = alertMsg.length; // loopje van de ingevulde velden for (var i = 0; i < fieldRequired.length; i++){ bsnr=formobj.elements[fieldRequired[i]]; checksum=0; // check cijfers if(isNaN(bsnr) || bsnr.length!=9){ alertMsg += i + ". (te kort)" + "\n" } // check elfproef else{ for(i=0;i<8;i++){ checksum += (bsnr.charAt(i)*(9-i)); } checksum -= bsnr.charAt(8); // ongeldig nummer if(checksum%11!=0){ alertMsg += i + ". (ongeldig)" + "\n" } } } if (alertMsg.length == l_Msg){ return true; } else { alert(alertMsg); return false; } } |
mijn probleem,
GEEEN idee... maar het werkt niet
ik ben dus niet zo goed in js dus misschien dat iemand voor mij de fout kan ontdekken
hij blijft het formulier gewoon submitten... ipv een alert te geven!
het formulier werkt ongeveer zo:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <form name="form" onSubmit="return check_bs();"> <input type="text" name="extra_1" size="9"> <input type="text" name="extra_2" size="9"> <input type="text" name="extra_3" size="9"> <input type="text" name="extra_4" size="9"> <input type="text" name="extra_5" size="9"> <input type="submit" value="Verzenden"> </form> |
help!
heeeeee ..... hoe is het?