Toon posts:

pc herkent camcorder niet

Pagina: 1
Acties:
  • 939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een jvc camcorder (GR-X5) gekocht en alles doet het perfect behalve...... dat de pc de camera niet herkent als ik hem via de firewire aansluit.
Ik heb voorheen een andere jvc camera gehad en daar waren nooit problemen mee.

Ik heb al naar JVC gebeld maar daar zeggen ze dat ik naar de fabricant van de firewirekaart moet bellen voor eventuele updates van de driver.
Kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt want andere camera's doen het wel.

Wie weet wat ik nog meer kan doen behalve de camera terugsturen naar de leverancier?

Alvats bedankt voor de reactie!

Claudia

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Heb je de camera op een andere machine aangesloten om te controleren of het daar werkt?
Heb je de laatste drivers van de firewire kaart geinstalleerd?

Als beide antwoorden niet helpen, zou ik aan de camera gaan twijfelen.

Copy.com

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04
Draai je toevallig windows XP met service pack 2 ?

Zoja , dan is dat een bekend probleem , ik krijg mijn panasonic cam er ook niet op aangesloten via firewire , dit probleem heb ik echter sinds SP2 op mijn machine staat.

Verwijderd

Topicstarter
Galaxis schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:09:
Draai je toevallig windows XP met service pack 2 ?

Zoja , dan is dat een bekend probleem , ik krijg mijn panasonic cam er ook niet op aangesloten via firewire , dit probleem heb ik echter sinds SP2 op mijn machine staat.
Ja, ik heb windows XP en service pack. Heb SP2 er al af gegooid maar ook dat hielp niet. ( en ik kreeg steeds meldingen dat de pc niet goed beveiligd was enzo)
Wat heb jij gedaan??

Verwijderd

Topicstarter
sariel schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:07:
Heb je de camera op een andere machine aangesloten om te controleren of het daar werkt?
Heb je de laatste drivers van de firewire kaart geinstalleerd?

Als beide antwoorden niet helpen, zou ik aan de camera gaan twijfelen.
Camera doet het inderdaad ook niet op een andere pc. En ja, volgens mij staan de laatste drivers van de firewirekaart erop maar zeker weten doe ik het neit. Hoe kom je daar achter?

Ik ben ook bang dat het aan de camera ligt al hoor ik her en der wel een hoop mensen met hetzelfde probleem. Alleen geen oplossingen ;-)

Verwijderd

Claudia,

Ik heb soortgelijk probleem gehad met een JVC GR-DF540e. Inderdaad 0,0 oplossing te vinden!

Met mijn pc heb ik met een oudere JVC camera van een vriend wel goed kunnen capturen. Ik twijfelde dus ook aan mijn camera.

Ik heb deze camera op twee verschillende computers met windows 2000/xp-sp1/xp-sp2 met daarop pinnacle 9.3, adobe premiere, magix, moviemaker en windv getest. Registersleutels toegevoegd losse ieee1394 dll's van internet gehaald maar niets werkte. (uiteindelijk kon ik wel capturen maar met geluk maximaal 80 seconden, daarna verbinding verbroken) Wat ik (nog) niet geprobeerd had was een aantal verschillende firewire-kaarten. Op een Australische website kwam ik nl. een opmerking tegen dat JVC zich niet netjes aan de standaard houd en dat daardoor de combinatie JVC met een firewirekaart met via-chipset niet lekker werkt.

Uiteindelijk is het met een andere firewire-kaartje opgelost! Bij de media-markt een kaart inclusief kabel van vivanco _/-\o_ gekocht (€ 39,95). Hier zit een chipset van NEC op, alle andere kaartjes hadden een VIA-chipset of waren veel duurder.

Ik heb bewust bij media markt gekocht omdat je daar zonder morren de kaart, mocht het niet werken, weer terug kan brengen.

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 10:16 . Reden: Bad language ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit als firewirekaart: NEC OHCI Compilant IEEE 1394 Host Controller

Is dat niet wat jij bedoelt? Hier doet hij het niet op. Ook niet met een speciaal jvs kabel die ik er voor aangeschaft heb.
of is er toch een andere firewirekaart die er in moet??

groetjes, Claudia

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Firewire is firewire - daar zit echt niet zoveel verschil in ;)
Dat ding heeft het goed gedaan met je vorige cam, dus zou je iig zeggen dat het daar niet aan kan liggen.
Het klinkt gek, maar (aangenomen dat je SP2 nog steeds gebruikt), kijk eens bij de eigenschappen van je netwerkverbindingen. (bureaublad - mijn netwerklocaties, rechtermuistoets, eigenschappen). Daar zie je als het goed is ook je firewire verbinding bij staan. Check daar even de eigenschappen van. Wat namelijk kan is dat de windows firewall nog voor je firewire aan staat. Zet die eens uit - en kijk of ie dan meer wil :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de firewall uitgeknikkert maar helaas.. geen effect :-(

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
The_Eagle schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:24:
Firewire is firewire - daar zit echt niet zoveel verschil in ;)
Dat ding heeft het goed gedaan met je vorige cam, dus zou je iig zeggen dat het daar niet aan kan liggen.
Lees het verhaal van Bbking nog eens. Dat gedoe met een VIA chipset voor firewire is een probleem dat al heel lang rondzingt. En ook dat JVC zo zijn eigen interpretaties heeft van standaarden. En de vorige camera van Claudia was volgens mij geen JVC. Dus ik vind de suggestie en aanbeveling van BbKing voor een andere firewire kaart nog niet zo'n slechte....zeker niet als je de firewire kaart terug zou kunnen brengen als het niet helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar ik heb een nec firewirekaart. Of zit daar ook nog verschil in? Weet iemand wat ik dan precies nodig heb? Dan haal ik dat idd bij de Media Markt. Zal niet de eerste keer zijn dat ik wat terug breng :-)
Mijn vorige camera was trouwens wel een jvc hoor. Van een jaartje of 5 oud.

Verwijderd

Als jij nu een NEC chip op je firewire hebt is het dus niet het "VIA probleem".

Kun je niet met de camera terug naar de winkel om het daar te testen? Kunnen ze hem zo aan een harddisk-DVD recorder hangen, ervaring is dat die apparaten niet kieskeurig zijn. Als deze je camera niet slikt zou ik toch echt naar JVC teruggaan.

Het probleem met mijn nieuwe JVC camera had ik inderdaad ook niet met een jaar of 4 oude JVC camera. In de loop der jaren is er dus wel iets veranderd aan de firewire-uitgang van JVC.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 20:22 ]

Pagina: 1