Mobo kapot of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 17:35
Gisteren heeft me nichtje een hele tijd the sims zitten spelen op mijn pc, toen ze weg ging begon me computer te hangen. Ik drukte bij msn op die groepen, en het pijltje voor die groep draaide wel, maar de groep vouwde niet uit. Winamp reageerde ook niet, het enige wat nog werkte waren de 'rollover' effecten in windows. Na een paar seconde werkte dit ook niet meer en kon ik alleen nog maar me muis bewegen waarna er een hele lange piep uit me kast klonk. Toen heb ik me pc gereset. Alles begon te draaien maar het scherm bleef zwart. Normaal komt er ook 1 kort piepje maar die kwam ook niet.

Na een tijdje voeding paar keer aan en uit gedaan, en toen starte me pc weer. Toen ging ik ff weg, pc aan laten staan. Toen ik terug kwam was hij weer helemaal vastgelopen. Volgende ochtend ging hij weer aan, maar de cmos settings waren gereset :? Computer verder opgestart, maar na een tijdje in windows liep hij weer vast en daarna heb ik hem niet meer aangekregen.

Ik vind de manier waarop hij vastliep steeds heel raar en ook dat er helemaal geen piepjes meer zijn. Als de CPU dood is zou hij toch moeten gaan piepen?

setup:
athlon 64 3000+ winchester
asus a8n-sli deluxe
2x 512mb pc3200
geforce 6200 (vorige week ingebouwd omdat oude videokaart dood was)
waterkoeling @ cpu - ook vorige week ingebouwd, geen lekken
passief zalman blokje @ NB - deze zat nog goed op de core.

Is me moederbord kapot of iets anders?

End of Transmission

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:38

rg-mohwa

Phoe Hé

ik zou alles lostrekken en dan beginnen vanaf 0
dus eerst gewoon je moederbord + proc + (heb je onboard video Gebruik die anders even) kijken wat die dan doet
dan reepje geheugen erbij kijken wat hij dan doet
dan Hd erbij kijken wat hij dan doet
en zo verder

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 14:37
Klinkt mij als een probleem met je harde schijf. Als die een beetje naar de kloten gaat wil die in detecte van de HD als die op auto staat wel eens raar gaan doen.

Een reden voor de CMOS reset zou een lege bios batterij kunnen zijn. Bij zo'n "nieuw" moederbord zou ik dat nog niet verwachten maar heb hier op mijn werk wel DELL machines gehad van 4 maanden oud met een lege batterij.

Maar zou zelf beginnen met een HD check

There is no knowledge, that is not Power!

• Chesta
djcasl schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:53:
Klinkt mij als een probleem met je harde schijf. Als die een beetje naar de kloten gaat wil die in detecte van de HD als die op auto staat wel eens raar gaan doen.

Een reden voor de CMOS reset zou een lege bios batterij kunnen zijn. Bij zo'n "nieuw" moederbord zou ik dat nog niet verwachten maar heb hier op mijn werk wel DELL machines gehad van 4 maanden oud met een lege batterij.

Maar zou zelf beginnen met een HD check
cmos batterij was 1.55 volt, volgens mij is dat vol. Als de hardeschijf kapot is moet hij daarvoor nog een piep geven. Die piep hoort als het goed is direct na de video bios te komen.

ik ga nog maar even wat dingen lostrekken

End of Transmission

Verwijderd

Mja.. je batterij is heel onwaarschijnlijk, maar je kunt een 'n nieuwe proberen.
En anders installeer je pc gewoon eens opnieuw.. zodra hij aan blijft.
Ik vind het namelijk heel erg vreemd, dat het gebeurd is nadat je zus er achter zat met de Sims.
Maargoed.. je weet het nooit.
ik zou proberen eerst de computer opnieuw te installeren..
of zoals hierboven gezegd.
Alles loshalen, en met zo weinig mogelijk opstarten.
Geheugen, Hd, pci kaarten, ect..
Succes.

• Chesta
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:14:
Mja.. je batterij is heel onwaarschijnlijk, maar je kunt een 'n nieuwe proberen.
En anders installeer je pc gewoon eens opnieuw.. zodra hij aan blijft.
Ik vind het namelijk heel erg vreemd, dat het gebeurd is nadat je zus er achter zat met de Sims.
Maargoed.. je weet het nooit.
ik zou proberen eerst de computer opnieuw te installeren..
of zoals hierboven gezegd.
Alles loshalen, en met zo weinig mogelijk opstarten.
Geheugen, Hd, pci kaarten, ect..
Succes.
Opnieuw installeren? Misschien ben ik niet helemaal duidelijk :P

Als ik op de powerknop druk gaat alles draaien, maar voor de rest gebeurd er niets.

Ik heb nu alles afgekoppeld, het enige wat nog is aangesloten zijn de voeding + moederbord + cpu.
(ja zelfs de waterpomp staat uit 8)7 )

End of Transmission

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:38

rg-mohwa

Phoe Hé

Chesta schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:19:
[...]

Opnieuw installeren? Misschien ben ik niet helemaal duidelijk :P

Als ik op de powerknop druk gaat alles draaien, maar voor de rest gebeurd er niets.

Ik heb nu alles afgekoppeld, het enige wat nog is aangesloten zijn de voeding + moederbord + cpu.
(ja zelfs de waterpomp staat uit 8)7 )
Let wel ff op de temps dan :9 anders krijg je zo nog meer problemen
maar denk dat het echt niet met de watercooling te maken heeft omdat dit eigenlijk niet een deel van het systeem is daarmee bedoel ik dat het een error zou kunnen maken zodat bijvoorbeeld de cpu het niet meer snapt of dat het moederbord het niet meer weet

Verwijderd

Klinkt als een probleem met de voeding. Ik zou eens een andere gaan proberen..,.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Klinkt zo goed als zeker als een warmteprobleem. Hij loopt vast (klopt), en je krijgt hem pas na enkele minuten weer bootende..dan is je CPU wat afgekoeld. Vooral omdat je pas een week waterkoeling hebt. Probeer het eens met stock-koeling.

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 21:56
Ik weet niet of je een beetje airflow in je kast hebt
Maar een zalman blokje op je NB is toch wel een beetje tricky
Ik zelf heb ook een zalman blokje op mijn Nforce 4 Ultra chipset gelijmd (thermische lijm)
Maar ik heb er wel een 80mm fan op 7V voor gehangen. Zodra ik deze uitzet het dat Zalman blokje toch wel "gevaarlijk" warm. Probeer dus ook Chipset een beetje te koelen ;)

Jeej alweer een Tweaker

• Chesta
Emtrix schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:56:
Ik weet niet of je een beetje airflow in je kast hebt
Maar een zalman blokje op je NB is toch wel een beetje tricky
Ik zelf heb ook een zalman blokje op mijn Nforce 4 Ultra chipset gelijmd (thermische lijm)
Maar ik heb er wel een 80mm fan op 7V voor gehangen. Zodra ik deze uitzet het dat Zalman blokje toch wel "gevaarlijk" warm. Probeer dus ook Chipset een beetje te koelen ;)
koelingsprobleem was het niet. Juist omdat er geen airflow meer was in me kast had ik een 90mm fan onder de NB gehangen. De CPU temps waren ook prima tenzij de tempsens brak is. Ik heb het opgegeven en een conroe setje besteld :*). bedankt voor alle tips iig :>

End of Transmission

Pagina: 1