[2003] Removable storage service disabled na reboot

Pagina: 1
Acties:

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter

Ik schrijf elke dag een tape door middel van ntbackup. Ntbackup heeft nood aan de removable storage service. Deze stond initieel op disabled, dus ik plaats hem op automatic en start hem. Op die manier heb ik een hele week tapes kunnen schrijven zonder problemen. Echter, na die week moest de server herstarten (updates). Na de herstart kon ik geen tapes meer schrijven. Toen ik naar de services keek stond de removable storage service terug op disabled??? Dit heb ik een aantal keer geprobeerd, je plaatst hem op automatisch maar na herstart staat hij terug op disabled.

In de eventviewer zie ik dat bij het opstarten van de server de removable storage service wordt gestopped en gedisabled. A-ha! denk ik, het is zeker één of andere policy (Group of local policy). Ik heb echter eerst even gpresult en RSOP gedaan. Onder de "comp config>windows settings>security settings>system services" staan alle services op not defined. Dit moet toch lukken? Of moet ik expliciet een group policy gaan uitvaardigen die die service op enabled zet?

Er is op dit moment een verschrikkelijke grote WTF boven mijn hoofd aan het stijgen. Tenzij jullie nog een oorzaak of een betere opsporingsmethode voor me hebben. 

Er is geen enkel Microsoft KB die over dit voorval handelt. Ik vind geen relevante informatie op Google.

[ Voor 7% gewijzigd door Tybo op 17-08-2006 11:53 ]

SvennieG

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Op het moment dat je de startup type wijzigt van "disabled" naar "automatic", wordt de nieuwe waarde ook wel goed weggeschreven in het register?

HKLM\system\CurrentControlSet\Services\NtmsSvc\ en dan Reg_Dword "start". Automatic is waarde "3".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
De registry key wijzigt zoals aangegeven op een correcte manier.

Ondertussen is het probleem opgelost. Alhoewel ik totaal geen idee heb hoe dat gebeurt is, is alles weer normaal. :D

SvennieG