Toon posts:

C# i.c.m. javascript.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er op dit moment niet helemaal uit want ik wil iets dat serverside wordt afgevangen, dan clientsite om uiteindelijk weer serverside verder te gaan.

Ik druk op een knop er wordt dan gecontrolleerd of de regel die ingevoerd gaat worden een regel uit de database overlapt dan dient er een alert te komen met de melding.
"Deze regel overlapt een eerdere regel. Wilt u doorgaan?"
Wanneer op ja geklikt wordt wil ik dus een serverside actie doen (opslaan van de regel)
Ik krijg echter in de page_load niet opgehaald welke sender de page_load heeft getriggerd.

ik heb op dit moment de volgende code die wordt aangeroepen als er op de knop wordt geklikt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Page.RegisterClientScriptBlock ( "onLoad", "<script>ConfirmContinue ('Wilt u doorgaan?');</script>" );

<script language="javascript">
            function ConfirmContinue ( message )
            {
                        x = confirm ( message );
                        if ( x )
                        {
                                   alert ('ok');
                                   document.login.submit();
                        }         

}
</script>

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Lijkt me een C# probleem, naar Programming dus ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een confirmbox oproepen; indien niet op ok wordt gedrukt false returnen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 19:36
Ik veronderstel asp. net?

Misschien werkt deze? Zo uit de losse pols, dus weet niet of het werkt. :)
- LinkButton toevoegen. Er voor zorgen dat ie niet weergegeven wordt. bijv. cmdDoorvoeren.
- Een event handler toevoegen.
- Als de gebruiker op ja klikt, een postback genereren vanuit de javascript.
- javascript:__doPostBack('cmdDoorvoeren','')

http://hawvie.deviantart.com/

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

code:
1
Page.RegisterClientScriptBlock ( "onLoad", "<script>ConfirmContinue ('Wilt u doorgaan?');</script>" );

als dit een stuk code genereet als
code:
1
<body onload="blah">

kun je nu juist de <script>-tags weglaten... je roept dan een event aan en dat doe je standaard al met javascript

Sowieso is het volgens mij nutteloos om hier de serverside code te bekijken, kijk naar de gegenereerde 'output'-code die de browser verwerkt en dan zul je waarschijnlijk wel zien waarom de browser dat niet goed verwerkt... (een fout die programmeurs wel vaker maken als ze zich bezighouden met clientside scripting, enkel de code bekijken die _zij_ maken, terwijl het enkel gaat om de code die de browser afhandelt)

Daarbij betwijfel ik ook een beetje of het concept hier klopt, de uitwisseling tussen enerzijds clientside en serverside...
Ik zou dat nooit met een alert doen, wat is er mis om gewoon een standaard statische pagina met "Deze regel overlapt een eerdere regel. Wilt u doorgaan?" [submit] [cancel] erin te genereren, zónder enige vorm van javascript?

[ Voor 58% gewijzigd door RM-rf op 17-08-2006 13:09 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen