Toon posts:

Windows 2003 SBS + SATA driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb hier een xeon 3.0 ghz staan met met 2 x 250 raid1 Dell Server 1425SC !

Ik wilde net WK3 SBS installeren vraagt hij op de SATA driver disk. Die is installed en werkt goed. Hij ziet de schijven ook bij de windows installatie. Nadat de schijven geformatteerd zijn en de installatie begint vraagt de installatie weer om de SATA driver disk. Deze zit er gewoon in maar hij kan er niets mee. Hij wil hem niet lezen, als je op enter druk zie je het beeld ff flikkeren maar dan is het over.

Is het normaal dat de windows installatie weer op de sata driver disk vraagt? Of weet iemand wat het probleem anders is...?

Verwijderd

Heb ongeveer het zelfde gehad. De oplossing die hier werkte was de SATA drivers dmv NLITE op de sbs2003 cd te proppen. Nadit gedaan te hebben liep de installatie als een trein!

edit:

btw ik ahd wel even de drivers van de DELL site gehaald ipvde standaard meegeleverde. Weet alleen niet als het uit kan maken...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 11:34 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja is wel normaal dat ie daar om vraagt. Bij de initialisatie van de installatie (waar je f8 ramt) wordt er nog niks naar de disk weggeschreven. Je gaat daarna namelijk nog moeten kiezen op welke schijf je windows wil installeren, en krijgt nog de optie om die te formatteren. Het zou dus niet logisch zijn als de driver voordat je dat stadium voorbij bent zou worden gekopieerd. Misschien nog wel beter gezegd: nutteloos.

Wederom een startpost van jou met totaal geen relevante info over wat je al had gevonden, of iets anders wat ons kan wijzen op wat je al hebt geprobeerd, en zelf ondernomen om het probleem op te lossen. Dat zien we hier wel graag, daarover heb ik je net een mailtje gestuurd.

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 17-08-2006 14:39 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters