Toon posts:

Voltage CPU verhogen?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hierzo, en ik lees hier al een tijdje van alles over oc-en en dergelijke praktijken hehe
Nu heb ik nog steeds een vraag waar ik geen antwoord op heb, en welke ik ook niet echt terug kon vinden in dit gedeelte van het forum, dus bij deze:

Ik heb een AMD 64 3400+ cpu die standaard op 1.488 volt draait, volgens mijn mobo dan.....
Wat is nu het nut cq voordeel van de optie voltage verhogen ( in stappen van 0.1 v ) ??? 8)7

Gaat de cpu dan beter zijn best doen of??? Ik heb een Zalman blue Orb cooler, die kan dus de boel wel coolen als ie warmer wordt, maar ja, wat gebeurt er eigenlijk als je het voltage verhoogd?

Wie O Wie brengt mij het verlossende antwoord?

Groetjes,
Daniel

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53
Als je de voltage verhoogd, dan krijgt de CPU meer stroomt (duh), en zou je 'm dus meer kunnen overclocken. Vaak zorgt meer voltage ervoor dat de CPU stabieler wordt op hogere clocksnelheden.

Maar meer voltage betekend ook meer warmteontwikkeling, dus wanneer je dit gaat doen (in kleine stapjes) is het aan te raden om de temperatuur in de gaten te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 17-08-2006 10:45 ]

The devil is in the details.

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Het nut van het voltage verhogen is dat als je je processor overklokt, hij weer een stukje stabieler wordt, zodat je weer verder kan klokken enzovoorts, en als ie dan weer instabiel wordt kan je voltage weer opschroeven. Het nut is niet zo groot als je onovergeklokt je voltage gaat verhogen, je zal alleen maar meer stroom verbruiken. Het voordeel is er dus alleen als je gaat overklokken. Bovendien gaan je temps omhoog, omdat er dus meer voltage doorheen gaat, waardoor(wanneer niet goed gekoeld) je procesoor sneller zal gaan 'slijten'. ;) Niet doen dus, als je niet overklokt...

BTW... Dit is GEEN onderwerp om in DHO te plaatsen, je kan hem beter in Tweaking & Cooling algemeen gooien. :)

edit: schiet, net te laat spuit11^^

[ Voor 3% gewijzigd door Fl4pp13 op 17-08-2006 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh kijk, 2 snelle reply's !!!

Dank jullie wel, een stuk duidelijker nu.
En excuus voor het in het verkeerde gedeelte plaatsen van dit onderwerp.
Ben nog nieuw heh, dus zal voortaan beter opletten.

Nogmaals bedankt !!

grt,
Daniel

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Graag gedaan joh, daar zijn we tweakers voor :9

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ok, lijkt me duidelijk :)

Als je alles nog eens op je gemak wilt nalezen: Frequently Asked Questions T&C
Daar staat nog meer van dit soort informatie in en dat subforum is ook meer voor dit soort vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.