[2003] Upgrade amd64 3500+ > x2 4800+, reinstall verplicht?*

Pagina: 1
Acties:

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb nu een 1u bak hangen bij redbus waar windows 2003 op draait, hoofdtaak is counterstrike source dedicated server. In die machine zit een x2 4800+ (ja topic is iets verdraait maar daar kom ik zo op). Nu ben ik niet tevreden over hoe dit ding draait en wil ik de boel vervangen. Nou heb ik thuis een mobo liggen wat erin moet en ik heb hier nog een 3500+ cpu liggen. Ik wil thuis alles op mijn gemak installeren en dan alles meenemen naar redbus, dus mobo+mem+cpu+geheugen.
Daar wil ik de x2 uit de machine halen en die op het nieuwe mobo prikken. Om een lang verhaal kort te maken, kan dit zonder problemen of moet ik toch echt een nieuwe install van windows2003 doen?
De hdd met install van de 3500+ gaat dus in de nieuwe bak.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Ik denk eigenlijk dat wanneer je een dual core CPU installeert op een single core Windows installatie, dat je dan geen gebruik kan maken van dual core, tenzij je allerlei trucjes uit gaat halen. Dus het is wel aan te raden om Windows er opnieuw op te zetten.

The devil is in the details.

• IRCfreAk
daar was ik ook al bang voor ja maar je leest weleens van die "succesverhalen" dat het erin ging zonder probs..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Het kan best dat het werkt, ik ben ook ooit eens van een P3 600 Mhz naar een P3 866 Mhz (zelfs een compleet ander moederbord) gegaan zonder Windows opnieuw te installeren en dat ging vlekkeloos. Maar van single core naar dual core zou ik toch maar even formatteren :)

The devil is in the details.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Re-install je gaat van een normale HAL naar een SMP HAL.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
ik ben van een 3500+ naar een 3800+ x2 gegaan zonder herinstall, en ik gebruik wel degelijk
2 cores.

[ Voor 5% gewijzigd door Moffin op 17-08-2006 14:10 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoef je niet voor te reinstallen hoor:
How to move a Windows installation to different hardware
HAL options after Windows XP or Windows Server 2003 Setup

edit:
Oeps, de optie om het met boot.ini te doen nog vergeten: Available switch options for the Windows XP and the Windows Server 2003 Boot.ini files
Ik zet ngo even je OS [2003] vooraan de topictitel per de policy. Let daar zelf in het vervolg even op.

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 17-08-2006 14:17 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• IRCfreAk
toen ik gepost had bedacht ik het me gelijk, mijn excuses..
ziet er veelbelovend uit, ik ga maar eens thuis de boel installen, daar installen kan altijd nog..

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:18
For your information; ik heb laatst iets vergelijkbaars gedaan. AMD64 3700+ vervangen door een X2 4800+, zonder windows reinstall (WinXP Pro). Volgens System / Device Manager heb ik nu een 'ACPI Multiprocessor PC', bij Processors staat inderdaad 2x een AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4800+ en onder taakbeheer zie ik grafieken voor beide cores onder performance.

Alles wijst er dus op dat ik zonder reinstall naar een Multiprocessor HAL ben gegaan. :9
Prove me wrong!

Leaping Lab Rats!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nice, weer wat geleerd ;)
Pagina: 1