Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Het mobo of de CPU? Ingeval van CPU, lijkt het mij eerder dan je Mobo. Visa versa als het je mobo was.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
toen ik het zaakje net had gaf hij bij ctrl-alt-del en dan prestaties 2 x dat vakje van cpu geschiedenis
aan ,zelf op mijn g15 had ik 2 balkjes..En nu niet meer
Met het programma CPU-z kan ik niet meer kiezen welke core ik wil zien
[ Voor 72% gewijzigd door Streepje op 17-08-2006 10:39 ]
Maak je toevallig gebruik van een SBlive?
Laatste processor driver (1.3.2.16) had je ook al?
[ Voor 53% gewijzigd door frickY op 17-08-2006 11:03 ]
Verwijderd
zelf met alle driver updates voor de chipset en bios updates kreeg ik die 2e core er niet bij zelfs niet na herinstalatie van windows..
Heb ook al drivers van AMD zelf geprobeerd maar dat mocht ook niet baten
Nee ik gebruik geen SBlive(weet niet eens wat dat is)
bij het opstarten zegt hij wel dat er een X2 inzit
[ Voor 4% gewijzigd door Streepje op 17-08-2006 11:09 ]
Dat is idd wel een goede.Rataplan_ schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:05:
Wat zegt je bios tijdens de boot? Ook een CPU? Dan moet je je bios-settings even nalopen.... Staat windows wel degelijk op MultiCPU HAL? Check daarvoor even je Device Manager, en kijk wat er onder 'Computer' staat. moet Multiprocessor zijn. Indien niet, staat hij ofwel uit, ofwel Windows detecteerd het niet juist. In dat geval kan je handmatig die HAL aanpassen, ofwel een biosupdate doen.
Als je windows installeert en er staat dat je op F6 kan raggen om extra drivers te installeren. druk dan eens op F5. Hier kun je handmatig het typemachine kiezen. Als hij namelijk een ACPI uniprocessor installeert dan zie je maar 1 core. Mocht dat het geval zijn dan moet je hem eens handmatig installeren als een ACPI multiprocessor.
Weet je nog sinds wanneer dit is gebeurd?IlIlIlIlIl schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:37:
toen ik het zaakje net had gaf hij bij ctrl-alt-del en dan prestaties 2 x dat vakje van cpu geschiedenis
aan ,zelf op mijn g15 had ik 2 balkjes..En nu niet meer
Zou dat het kunnen wezen??
[ Voor 5% gewijzigd door Streepje op 17-08-2006 11:13 ]
Ja, dat is wel een heel belangrijk punt. Installeer je windows eens opnieuw zoals ik net zei en selecteer handmatig ACPI Multiprocessor.IlIlIlIlIl schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:12:
dat klopt ja de eerste keer dat ik xp installerde na de bios update begon hij te melken over ACPI dat niet ondersteunt werd door xp..
Zou dat het kunnen wezen??
Alvast bedankt
Voordat je Windows nog een keer installeert kun je het beste in de BIOS de functie Optimal Performance \ Best Performance selecteren en daarna Windows instaleren.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
ik heb de nieuwste bios versie al geflasht
[ Voor 23% gewijzigd door Streepje op 24-08-2006 10:43 ]
En als je met F5 handmatig het ding als ACPI uniprocessor installeert? haalt dat wat uit?IlIlIlIlIl schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:40:
in de bios staat alles al goed alleen als ik xp instaleer krijg ik een blauw scherm en geeft hij aan dat windows een congflict heeft met de acpi
Welke versie is dat? Want een hoger nummertje, zoals 4 ipv 2, is niet altijd nieuwer.IlIlIlIlIl schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:40:ik heb de nieuwste bios versie al geflasht
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
en als alles niet werkt wat hier boven staat kijk dan eens in van die systeem diagnose tools wat voor cpu die denken dat je hebt. en anders kijk je maar of het uberhaubt wel gedecteerd kan worden (helemaal ten einde raad). Anders zou je nog een Linux live-cd erin kunnen knallen en kijken of DIE dan iets van een 2e core ontdenkt. anders gewoon kijken of je systeem voldoende presteerd en als dat zo is dan is het waarschijnlijk wel best. goed is goed (jah ik weet het, dat is een heel belabberd advies).
oh en mijn koeler doet het prima onderste boven...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 22:33 ]
1. Heeft hij al gedaan als je topic had gelezen had je dat al geweten.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:31:
Heb je geprobeert om je koeler onderste boven te installeren? Zo niet, dan goed zo...![]()
en als alles niet werkt wat hier boven staat 1. kijk dan eens in van die systeem diagnose tools wat voor cpu die denken dat je hebt. en anders kijk je maar of het uberhaubt wel gedecteerd kan worden (helemaal ten einde raad). 2.Anders zou je nog een Linux live-cd erin kunnen knallen en kijken of DIE dan iets van een 2e core ontdenkt. 3.anders gewoon kijken of je systeem voldoende presteerd en als dat zo is dan is het waarschijnlijk wel best. goed is goed (jah ik weet het, dat is een heel belabberd advies).
oh en mijn koeler doet het prima onderste boven...
2.Goed punt, met een livecd kan je het zo zien.
3. WTF!! wat is dat voor een advies. Hij hoort het gewoon goed te doen, en niet goed is goed.
Had je beter geen X2 kunnen kopen en gewoon een Athlon64.
Ik weet bijna zeker dat er iets niet goed gaat met wndows, probeer dus ff livecd van linux. Of nog beter kijk ff of windows wel multie cpu acpi installeerd.
Ik heb een vermoeden.. kijk in je BIOS settings dat je ACPI en APIC 2.0 ge-enabled hebt staan. als ACPI support uitstaat in je BIOS gaat het meestal ook niet lukken.IlIlIlIlIl schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:40:
in de bios staat alles al goed alleen als ik xp instaleer krijg ik een blauw scherm en geeft hij aan dat windows een congflict heeft met de acpi
niet met dingen zoals F5 tijdens installatie gaan zitten kloten.. Windows XP moet gewoon automatisch de multicpu kernel detecteren/installeren.
--
mocht je er niet uitkomen.. BIOS in en dan "Load BIOS defaults" doen.
[ Voor 5% gewijzigd door nIghtorius op 25-08-2006 19:27 ]
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
ik weet dat bij al mijn asus bordjes als ik DAT doe dat ACPI UIT STAAT!mocht je er niet uitkomen.. BIOS in en dan "Load BIOS defaults" doen.
en als je een bios flasht, als je dat de 1e keer doet, zegt ie, dat er een CMOS checksum ding fout is..
en dan ken je d8 ik f1 voor reset & doorgaan kiezen, & F2 om de SETUP te "enteren"
als je dus ff kijkt waar ACPI staat, en die op enabled zet moet ut goed gaan
Hmm.. bij elk asus bordje gingen ze bij mij de ACPI enablen.. (en dat zijn er zó'n 200 stuks minimaal).. veel A8N'tjes, A8N-VM's, M2N-e's, M2N-SLI's, M2N-VM's, paar Intel varianten. (P5<vul maar wat in>)Dutch2007 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:33:
[...]
ik weet dat bij al mijn asus bordjes als ik DAT doe dat ACPI UIT STAAT!
en als je een bios flasht, als je dat de 1e keer doet, zegt ie, dat er een CMOS checksum ding fout is..
en dan ken je d8 ik f1 voor reset & doorgaan kiezen, & F2 om de SETUP te "enteren"
als je dus ff kijkt waar ACPI staat, en die op enabled zet moet ut goed gaan
alleen de hele oude (Pentium II, III) zijn default ACPI op disable (mits ze 't ondersteunen)
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)