Toon posts:

Draadloos Internet in de trein

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje, na wat rondgezocht op internet ben ik niet echt verder gekomen.

Ik woon zelf in Hengelo en studeer in Arnhem.
Ik heb een laptop gekocht en nu wil ik graag in de trein internetten.
Nu is mijn vraag wat zijn de mogelijkheden, zoals de kosten en de snelheid.
(ik zou graag een vast bedrag per maand willen en geen bijkomende kosten)

Alvast bedankt.

Groeten,

Siepje

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kun je niet kiezen voor dat onbeperkt internetten abo van T-Mobile van 9,95 per maand?

• DPhoenix
  • Laatst online: 10-02 21:15
Informeer bij de NS?

AULXJMHR

Verwijderd

Topicstarter
voor 9,95 euro?

Is dat voor een laptop?

PS. ik heb al rondgezocht op de NS site, je hebt van die hotspots, daar heb ik niet zo heel van aan omdat ik reis.
en volgens mij zijn ze nog bezig met een onderzoek in de trein tussen amsterdam en heerlen.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 10:09 ]

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:23
die 9,95 geldt voor je pocket-pc, misschien ook wel voor je laptop, werkt via GPRS.
mij lijkt wel dat 't op een of andere manier mogelijk is, dat je pocketpc internet forward naar je laptop

• DPhoenix
  • Laatst online: 10-02 21:15
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:08:
voor 9,95 euro?

Is dat voor een laptop?

PS. ik heb al rondgezocht op de NS site, je hebt van die hotspots, daar heb ik niet zo heel van aan omdat ik reis.
en volgens mij zijn ze nog bezig met een onderzoek in de trein tussen amsterdam en heerlen.
Misschien dat je ze kan mailen voor meer info? T'is maar een idee ;)

AULXJMHR

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De NS gaat over een tijdje internet in de trein introduceren.
Op de stations kan het al, maar je moet dan credits kopen bij de Kiosk.
Kan je gewoon met Wifi internetten.

In de tussentijd kan je bijvoorbeeld van TMobile, Vodafone of EDGE van Telfort nemen en dan via je mobieltje surfen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
ik zat net ff op de site van NS te kijken. ze willen hier in het najaar mee verder gaan in 1200 rijtuigen. maar goed dat duurt wel ff voordat het soepel loopt, dus hier heb ik ook niet veel aan.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ghannes schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:10:
die 9,95 geldt voor je pocket-pc, misschien ook wel voor je laptop, werkt via GPRS.
mij lijkt wel dat 't op een of andere manier mogelijk is, dat je pocketpc internet forward naar je laptop
Er zijn akelig veel posts dat t-mobile daarbij anders rekent. Het zogenaamde PIT is alleen voor pocket-PC etc. Bij gebruik via laptop brengen ze de echte kosten in rekening.
Wat je wel kunt doen is a ongeveer 50 euro per maand een GPRS/UMTS laptop-kaartje kopen en daarmee online gaan. (Bijv. Vodafone UMTS )
Fototje

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:28
laatst kwam ik dit tegen:

http://www.xs4all.nl/allediensten/mobiel/umts/

Kan je het 2 maandne GRATIS proberen! en dan binnen 2 maanden opzeggen dan blijft het gratis ;)
Maar kan je een beetje een idee krijgen hoe het werkt :) en of het is wat je er van verwacht!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal er over nadenken, al vind ik 50 euro wel veel...

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:23
is internet op bv. een mda vario niet genoeg, dan kost het via tmobile maar 9,95 p/m onbeperkt internet!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ghannes schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:21:
is internet op bv. een mda vario niet genoeg, dan kost het via tmobile maar 9,95 p/m onbeperkt internet!
Maar dan moet je wel weer een abbo van 2 jaar afsluiten a 20 euro per maand + 9,95 erbij voor het PIT. Ook niet erg practisch..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IH

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

endless schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:33:
Maar dan moet je wel weer een abbo van 2 jaar afsluiten a 20 euro per maand + 9,95 erbij voor het PIT. Ook niet erg practisch..
Dit is idd wel een nadeel. Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over PIT. Dit kan ik zelfs dmv wat instellingen ZONDER problemen gebruiken om op mijn laptop uit te bellen over het GPRS netwerk, om op deze manier gewoon te internetten (onbeperkt, en gratis (mja abo dan, oké)).

Ik weet dat de NS aan het testen is, ook IN de treinen, dit tussen Haarlem en Maastricht. Hier kan je in de trein verbinding maken met een WiFi router, en deze zal een registratiepagina voorschotelen (meen ik). Hoe dit exact werkt dat weet ik niet, maar je kan het iig direct vanuit de trein doen. Ik ben van mening dat de NS beter niet via KPN het netwerk had kunnen aanleggen (qua loginprocedure), maar via FON, dit is een wereldwijd systeem, en willen we ooit 1 systeem krijgen wat universeel is, dan moetten ook hun meewerken.
Pagina: 1