Bijna zeker: moederbord defect - Shuttle Intel 845e pro

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:09
edit: Jetway mobo geen shuttle! (hoe ik die namen nu weer door elkaar haal :?)

Hallo, ik heb een aantal dagen tests gerunt en ben er nu toch bijna zeker van dat mijn mobo het niet helemaal meer doet zoals het hoort:

probleem beschrijving: Af en toe een spontane reboot(wanneer ik zowel intensief als helemaal niet intensief bezig ben in windows) en blauw scherm bij het opstarten met de wel bekende melding: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL blabla. DIt is sinds een aantal dagen het geval.

hardware: Jetway Intel 845E Pro moederbord, Intel P4 Northwood 2,53 Ghz, 2x 512 MB DDR pc2100 noname, Asus V9999 nvidia 6800GT/TD 256DDR3 AGP, oude soundblaster, een seagate en maxtor disk, WiFi kaartje en een dvdfikker. Geen enkele overclock. Wat dat moederbord betreft, sinds 2002 geen bios update meer te vinden, jetway heet nu J-Mark...

getroubleshoot: Memtest nacht laten draaien: geen errors. Super PI een paar uur laten rekenen: geen errors. BurnInTest uitgebreid laten testen, geen errors. 3Dmark gerunned: geen errors. CMOS gecleared. In bios defaults geload.

[ Voor 8% gewijzigd door jaapstobbe op 17-08-2006 10:30 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Windows al ge-reinstalled?

Verwijderd

kloppen je voltagelijnen ook?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58

yGiDoRp

Sawasdee

Niet toevallig een nieuwe driver of software geinstalleerd die misschien loopt te etteren?

Al een geinstall geprobeerd?

En Shuttle bestaat zeker nog hoor: http://eu.shuttle.com/nl/DesktopDefault.aspx/tabid-2/

[ Voor 27% gewijzigd door yGiDoRp op 17-08-2006 10:04 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:09
Oh vergeten te melden, die voltage is in orde. ik heb een goed merk 450 Watt.

Windows reinstallen doe ik uiteraard liever niet (ja, met eventueel nieuw mobo moet het toch), maar zal het nog wel proberen als de andere opties op zijn. iig dank tot zover :)

en Shuttle, wat lul ik nou, het is een Jetway moederbord :o

edit: meest recente error op blauwscherm: USBport.sys error

[ Voor 41% gewijzigd door jaapstobbe op 17-08-2006 12:07 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Haal eens alle usbapparaten van je usbpoorten. Heb dit ook nog gehad: bleek mijn webcam de boosdoener te zijn :o

http://specs.tweak.to/16567

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik denk niet dat het je mobo is.
Je windows lijkt verrot door verrotte drivers.
Maak ff een image en doe dan een clean install om te testen.
Pagina: 1