[XP] Extern bureaublad pc herstart

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-04 19:46
Beste Tweakers

Ik werk al een tijdje met veel plezier met extern bureaublad verbinding, alleen ik heb nu een maf probleem.
Ik maak met de hoofdcomputer verbinding met me barebone wat altijd super soepel ging. Maar nu heb ik in me barebone een nieuwe grafische kaart gezet (Asus A9250 TD) bedoelt voor tv out, zodra ik nu verbinding wil maken dan herstart de barebone zomaar. Elke keer als ik verbinding wil maken hup dan herstart hij weer. En dat allemaal nadat die grafische kaart erin is gegaan.

Iemand misschien een idee?

alvast bedankt

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 18:04

-ET-

Phone Home

al eens andere drivers geprobeerd?

Verwijderd

netjes je oude vga kaart ge-deinstaleerd met drivercleaner?
vaak is bij nieuwe hardware een herinstallatie van Windows nodig.

• Debtor
Ja ik heb nu de omega drivers er op staan. Als de barebone klaar is met opstarten krijg ik een windows foutmelding in beeld dat er een melding is gemaakt in het logboek fout (1003).
Als ik dan naar beeldscherm ga is alles goed geinstalleerd op het eerste gezicht maar zodra ik de resolutie wil veranderen en klik op toepassen herstart hij.
De onboard gpu heb ik daarvoor gedeinstalleerd.
Ik zou echt niet weten wat ik hier aan zou moeten doen.

Verwijderd

onboard gpu? heb je die echt uitgezet via het BIOS of jumper? of is je moederbord slim genoeg om onboard uit te zetten zodra AGP kaart erin zit

• Debtor
Ik heb alles nu opnieuw gedaan.

- driver onboard verwijdert
- agp kaart erin
- geinstalleerd met ome drivers steeds herstarts als ik me resolutie wil veranderen
- geinstalleerd met drivers van cd resolutie stond gelijk goed maar krijg ik weer dezelfde foutmelding in windows. En als ik verbinding wil maken van een andere computer me de barebone dan herstart hij weer.

Ik heb in het bios nog de instelling verandert van agp/internal-vga naar agp/pci en voor de rest stond er niks over uitschakeling van de onboard gpu.
Er stond nog wel dit in de handleiding van me Mobo:
install only +0.8V or +1.5V AGP cards. The motherboard does not support 3.3V agp cards.
Volgens mij moet dit niks zijn want agp 8x is +0.8V en dat is deze kaart.

Ik weet nu echt geen oplossing meer heb al honderd keer een gpu geinstalleerd maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Edit: Ik kan nu trouwens wel gewoon de resoluties verandere zonder dat hij herstart dat kon ik niet met de omega drivers.

Edit 2: Als ik me barebone aanzet en hem laat staan op het inlogscherm en dan inlog via extern bureaublad via de andere pc dan doet hij het wel. Alleen krijg dan wel weer die foutmelding inbeeld.

Het word steeds gekker.

[ Voor 16% gewijzigd door Debtor op 17-08-2006 13:33 ]

• Debtor
Ik heb nu windows geheel opnieuw geinstalleerd, alles bios instellingen goed gezet naar mij weten. Grafische kaart geinstalleerd (werkt perfect), voor de rest helemaal niks geinstalleerd. Ik wil verbinding maken via extern bureaublad en jawel computer herstart 8)7 .
Wat te doen voordat ik hem het raam uitgooi :( ?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:32
Anders laat je hem een BSOD geven ipv direct herstarten, dan kun je ook opzoeken waar het aan ligt ;)

• Debtor
adyta schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:26:
Anders laat je hem een BSOD geven ipv direct herstarten, dan kun je ook opzoeken waar het aan ligt ;)
Uhm hoe bedoel je dit precies?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Bij systeemeigenschappen en ergens tab geavanceerd
Kun je automatisch opnieuw opstarten uitzetten zodat je BSOD krijgt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Debtor
Anti-XP schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:34:
Bij systeemeigenschappen en ergens tab geavanceerd
Kun je automatisch opnieuw opstarten uitzetten zodat je BSOD krijgt.
Ik heb het ingesteld, maar ik krijg geen blauw scherm. Zodra ik weer verbinden wil maken met EB dan wil die verbiding maken maar de barebone stopt gewoon en geeft alleen maar zwart beeld. Moet hem dan handmatig uitzetten.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 22:47
Bios upgrades mobo, lees over resolved issues

Dual channel geheugen ? doe eens een bank of single mode.

Agp instellingen zet hem eens op snelheid 4x sidebanding instellingen etc.

• Debtor
EnderQ schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:56:
Bios upgrades mobo, lees over resolved issues

Dual channel geheugen ? doe eens een bank of single mode.

Agp instellingen zet hem eens op snelheid 4x sidebanding instellingen etc.
Bios Upgrade lijkt me niet echt noodzakelijk voor dit probleem.

Er zit DDR geheugen in 1 bankje van 512 mb

Agp snelheid veranderen, geen idee waar je dat moet doen in het bios is het niet te vinden.

Ik hem hem nu alleen aan me tv zitten en dat werkt gewoon perfect alleen het nadeel is nu dat ik daar nu ook een toetsenbord en muis nadig heb en dat was niet mijn bedoeling.
Het enige wat nu nog niet werkt is verbinding maken via EB.

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 15:08
Probeer anders een VNC, dat doet hetzelfde maar op een andere manier.

Homo sapiens non urinat in ventum

• Debtor
Ik heb er genoeg van gehad ik heb die videokaart er uit gegooit en laat wel zoals het is dan maar geen tv out |:( .
Pagina: 1