Toon posts:

Acer Aspire 5600 Duo Core maar toch....

Pagina: 1
Acties:
  • 2.274 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen people!

Ik heb deze week een Acer Aspire 5601(AWLMi) gekocht met de volgende specs:

legitime Windows® XP Home Edition , Intel® Core™ Duo processor T2050 1.66GHz (FSB: 533MHz), 15.4TFT WXGA (Acer CrystalBrite), 1024MB DDR II RAM (2x 512), 80GB (5400rpm) HDD, Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Gigabit Lan & Wireless 802.11a/b/g, ATI X1300 128MB/512MB Hypermemory,1.3MP Orbicam, 5-in-1 Card reader,

Alles werkt zeer goed en hij is lekker snel alleen.... Als ik naar het configuratiescherm ga en dan naar systeem naar geeft het systeem 1.73GHz weer en niet de T2050 code maar T2250. ( Die 1.73 is een Celeron processor maar die is weer niet leverbaar in de 5600 serie )

Ze wisten mij bij de Acer technische dienst niet te vertellen waardoor dat kwam! :-(

Weten jullie het misschien? Als ik naar Apparatenbeheer ga en bij de processors klik dan geeft hij 2 processors weer. ( Vandaar Duo natuurlijk )

Maar hoe kan het nou dat verder NERGENS "Core™ Duo" terug te vinden is er staat alleen maar Genuine Intel® Core™ en die T2050 klopt ook niet en het aantal Ghz..

Komt het omdat Windows ze nog niet herkend???

Alvast bedank! :-)

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-01 21:41
download ff cpu-z en kijk wat die zegt
linkje: http://www.cpuid.com/cpuz.php

edit: ik kijk net btw ff op mijn laptop bij apparaatbeheer en daar staat onder processors gewoon netjes:
Genuine Intel(r) CPU T2300 @ 1.66GHz

dus het lijkt me niet dat windows het niet ondersteund

[ Voor 55% gewijzigd door cuberob op 17-08-2006 09:44 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Die kloksnelheid zit hem in het terugklokken van de proc indien je de lamptop niet belast (energiebeparende functie). Dat er nergerns Core Duo staat is opzich vreemd, aan de andere kant, ik heb het inmiddels al zo vaak gezien dat Windows de fout in ging bij het herkennen van een proc. Zo herinner ik dat mijn Celeron 366 eens als een Pentium// 350 herkend werd. Om maar te vzwijgen over mijn videokaarten (GeForce 2 MX die herkend werd als een GTS).

Misschien een mobo / Windows update uitvoeren of iets dergelijks (ik heb me er nooit aan kunnen ergeren). Wat je wel even kan doen is best simpel, even een benchmark progje er op los laten, en kijken of je score wel goed uit komt. Zo ja, niets aan de hand, zo nee, terug naar Acer.

Verwijderd

Topicstarter
Ahaa... Ik ga dat inderdaad vanavond gelijk even checken.

We hebben een Celeron laptop en daar staat wel Intel(r) Celeron M CPU. Maar bij die nieuwe Acer staat wel gewoon netjes Genuine Intel(r) CPU T2250@ 1.73GHz

Strange... very strange...

Het feit dat ie bij apparatenbeheer bij processors er ook 2 weergeeft geeft toch al aan dat het een Duo Core is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden! Bedankt Acer!! :-)

Ik lijkt erop dat ik een gratis snelle processor heb gekregen:

http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=2002060498

In deze Acer zit een Duo Core van 1.73 Ghz met type nummer T2250 ( Precies hetzelfde wat bij mij systeem in Windows staat. )

Ook leuk!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:04

OMD

Ik heb exact hetzelfde lol...

Zaterdag zo een ding gekocht bij de media markt. Kom ik thuis staat er T2250 bij apparaatbeheer.
ik zeg dank Acer :)

voor de rest super laptop trouwens 8)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Verwijderd

Hallo allen,

Na het lezen van jullie verhaal over de acer 5601, dacht ik..goed idee, ..die Acer. Nu heb ik het vandaag in huis gehaald, maar krijg een probleem bij het opstarten.
Het start op met windows 98,..ik krijg een systeem test, waarbij ik van alles moet gaan testen ..na het testen van de toetsenbord krijg ik een een scherm waarbij ik de fan, bios en C/N moet checken. Fan is aan ( 1). BIOS nr klopt ook en C/N ook...Vanaf dit scherm kom ik niet verder. Kies ik voor 3 (Exit) dan hoor ik een piep en mag ik daarna gewoon opnieuw beginnen..systeem gaat uit. Weten een van jullie wat ik verkeerd doe? Ik zit nu te popelen (zaterdagavond). Morgen kan ik de service niet bellen...BALEN IS DAT..Hoop snel iets van jullie te horen.

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2025
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:45:
Ik heb het gevonden! Bedankt Acer!! :-)

Ik lijkt erop dat ik een gratis snelle processor heb gekregen:

http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=2002060498

In deze Acer zit een Duo Core van 1.73 Ghz met type nummer T2250 ( Precies hetzelfde wat bij mij systeem in Windows staat. )

Ook leuk!
Ik ben van plan deze laptop ook te kopen voor mijn studie (word powerpointpresentatie enz enz), daarnaast speel ik ook graag een spelletje. Over dat laatste heb ik nog wel mijn vragen bij deze laptop. Is hij laptop een beetje geschikt voor een spel als NFSU 1 /2 ?

Ik zie dat jij deze laptop ook hebt, misschien kun je me hierbij helpen?

Verwijderd

"Het start op met windows 98,..ik krijg een systeem test"

Heb je dit geinstalleerd of komt hij hiermee "out of the box" aanzetten :+ ???

Als je het geinstalleerd hebt gaat waarschijnlijk win 98 niet werken }:O

Als hij zo was vanuit de winkel en niet verder wil starten, gewoon teruggaan!!! |:(

Verwijderd

Toppie laptop, heb 'm gisteren gehaald bij Dixons en krijg er Call of Duty 2 op redelijk hoge settings gespeelt met Directx 7 instellingen. Ben d'r heel erg tevreden mee!

Heb idd ook 't zelfde met de processorweergave onder systeembeheer, 't was mezelf nog niet opgevallen.

Verwijderd

Ik heb hier een Aspire 5600 en heb net hetzelfde voor ???

Aparaatbeheer-processors :
Genuine Intel(R) CPU T2250 @ 1.73

Op de sticker op de laptop staat wel T 2050 ?

OT : Ik heb mijn batterij in de laptop steken maar werk nogal veel in de buurt van een stopcontact. Wat doe ik met die stekker ... mag die dag en nacht in mijn laptop blijven zitten of is dit niet zo gezond voor de batterij ? Moet ik de stekker uittrekken als de batterij vol is, of als ik de computer uitschakel ... Ik zou graag de levensduur van mijn batterij wat onderhouden :)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 08:18
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:27:

OT : Ik heb mijn batterij in de laptop steken maar werk nogal veel in de buurt van een stopcontact. Wat doe ik met die stekker ... mag die dag en nacht in mijn laptop blijven zitten of is dit niet zo gezond voor de batterij ? Moet ik de stekker uittrekken als de batterij vol is, of als ik de computer uitschakel ... Ik zou graag de levensduur van mijn batterij wat onderhouden :)
Gewoon de batterij lostrekken als je hem lang aan de netstroom laat hangen!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Ik werk per dag zo'n uurtje draadloos ... zou een heel gedoe worden om dagelijks die batterij in en uit te laden ... ik bevroeg dit ook al even op andere fora, maar blijkbaar heeft niemand uitsluitsel omtrent wat (de dag van vandaag) mag of moet vermeden worden voor een lange levensduur van de batterij.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:27:

Dan is er simpelweg een snellere processor geplaatst :z
Hier kan ik helaas geen antwoord op geven.

Wel is mij het volgende verteld: Een accu die 1000 opgeladen kan worden zal na 1000x aan en loskoppelen van de oplader 'op' zijn. Ook wanneer je de accu maar voor 5% zal opladen. In hoeverre dit geldt voor een accu in een hedendaagse notebook durf ik niet te zeggen. Wellicht kun je de fabrikant een mailtje sturen? :)

Dit topic gaat overigens wel op slot.
Een schop met een off-topic vraag voegt niet veel toe aan het topic ;)

Beter laat dan nooit, titelfix: Asus = Acer ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.