Toon posts:

Apple Powerbook G4

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kan voor een leuke prijs, een zo goed als nieuwe Powerbook G4 halen. De prijs is 900euro
Deze heeft de volgende specs:

G4 1.5Ghz
1GB geheugen
60GB hdd
Airport
Bluetooth
12 Inch
Superdrive

Zou dit een goede keuze zijn of niet? Een macbook valt voor mij af, puur omdat ik deze al eens in het bezit heb gehad, maar enorm tegenviel.

Nadat ik deze powerbook heb gekocht, ga ik sparen voor een macbook pro. Maar omdat ik tijdelijk wel wat moet hebben dacht ik dat dit wel een goede keuze was.

Er zit ook een Brentheven tas bij.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat viel je dan zo tegen aan de macbook? En wat beviel je juist goed (gezien je nu toch weer een mac wilt hebben). Als ik het zo zie is het voor 900 euro niet eens zo'n slechte deal.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:26:
Wat viel je dan zo tegen aan de macbook? En wat beviel je juist goed (gezien je nu toch weer een mac wilt hebben). Als ik het zo zie is het voor 900 euro niet eens zo'n slechte deal.
De hitte van de macbook viel me enorm tegen. OS X e.d. was daarin tegen wel enorm fijn! Vandaar dat ik wacht op de nieuwe serie macbook pro's. Hopelijk word dan de hitte wat minder, en kan ik toch met een sterke kleine apple werken.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:23:
Hoi,

Ik kan voor een leuke prijs, een zo goed als nieuwe Powerbook G4 halen. De prijs is 900euro
Deze heeft de volgende specs:

G4 1.5Ghz
1GB geheugen
60GB hdd
Airport
Bluetooth
12 Inch
Superdrive

Zou dit een goede keuze zijn of niet? Een macbook valt voor mij af, puur omdat ik deze al eens in het bezit heb gehad, maar enorm tegenviel.

Nadat ik deze powerbook heb gekocht, ga ik sparen voor een macbook pro. Maar omdat ik tijdelijk wel wat moet hebben dacht ik dat dit wel een goede keuze was.

Er zit ook een Brentheven tas bij.
een 12" PowerBook met 1GB RAM bestaat niet. Er zit namelijk maar 1 slot in, en er zit standaard 256MB onboard. De mogelijke geheugenconfiguraties zijn: 256MB (builtin), 512MB (256MB builtin, 256MB in slot), 768MB (256MB builtin, 512MB in slot), 1.25GB (256MB builtin, 1GB in slot)

je kunt op de website van ChipMunk eventueel adhv het serienummer nog een en ander natrekken over de betreffende Mac. De prijs is redelijk maar niet spectaculair, dat moet goedkoper kunnen.

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:46:
[...]

een 12" PowerBook met 1GB RAM bestaat niet. Er zit namelijk maar 1 slot in, en er zit standaard 256MB onboard. De mogelijke geheugenconfiguraties zijn: 256MB (builtin), 512MB (256MB builtin, 256MB in slot), 768MB (256MB builtin, 512MB in slot), 1.25GB (256MB builtin, 1GB in slot)

je kunt op de website van ChipMunk eventueel adhv het serienummer nog een en ander natrekken over de betreffende Mac. De prijs is redelijk maar niet spectaculair, dat moet goedkoper kunnen.
Ok, maar hij zegt seriues 1GB, misschien dat ze de standaard niet meerekenen....

Apple Powerbook G4 12.1”, 1.5 Ghz, 1 GB RAM, 60 Gb HD, Superdrive, Bluetooth, Airport Xtreme, modem met Brentheven tas

Dat is wat er staat. Maar zal het wel even nakijken.

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-02 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:49:
[...]

Ok, maar hij zegt seriues 1GB, misschien dat ze de standaard niet meerekenen....

Apple Powerbook G4 12.1”, 1.5 Ghz, 1 GB RAM, 60 Gb HD, Superdrive, Bluetooth, Airport Xtreme, modem met Brentheven tas

Dat is wat er staat. Maar zal het wel even nakijken.
Zowieso vaag, want ik heb ook de 12" 1,5 Ghz. Er waren toendertijd verschillende modellen: een 60 Gb met cdwriter/dvdlezer, of een 80 gb met Superdrive. Los de superdrive bij de 60 Gb kon niet, of was duurder dan de 80 gb/superdrive optie. P.S. Voor 950 euro kan je ook een 80 Gb superdrive powerbook kopen incl. alles wat bij die andere zit incl mighty mouse en 1,25 Gb ram. O-)

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Ik snap het niet helemaal... volgens je onderschrift heb je hem al? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Merijn70 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:56:
Ik snap het niet helemaal... volgens je onderschrift heb je hem al? 8)7
Heb is een groot woord, waarschijnlijk wel iig..
BaSsDruM schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:55:
[...]

Zowieso vaag, want ik heb ook de 12" 1,5 Ghz. Er waren toendertijd verschillende modellen: een 60 Gb met cdwriter/dvdlezer, of een 80 gb met Superdrive. Los de superdrive bij de 60 Gb kon niet, of was duurder dan de 80 gb/superdrive optie. P.S. Voor 950 euro kan je ook een 80 Gb superdrive powerbook kopen incl. alles wat bij die andere zit incl mighty mouse en 1,25 Gb ram. O-)
Rarara.... de jouwe?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 09:58 ]

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-02 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:57:
[...]

Heb is een groot woord, waarschijnlijk wel iig..

[...]

Rarara.... de jouwe?
Ja, heb je wel een betere :P

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 19:59

dlmh

Lo-Fi

Ook een G4/1500 wordt heet... ik kan het natuurlijk niet vergelijken met een Macbook (omdat ik die niet heb) maar die van mij is toch lekker warm op de schoot. Tevens gaat eens in de 5 min. (en zeker als je de videokaart gebruikt) de ventilator aan. Die Intel Core Single/Duo staat juist bekend om zuinigheid en lage warmteafgifte, dus ik vraag me af of het dan wel zo'n goede zet is.
Is een iMac 17" geen optie, of moet het perse een notebook zijn?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
SerialThrillaZ schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:03:
Ook een G4/1500 wordt heet... ik kan het natuurlijk niet vergelijken met een Macbook (omdat ik die niet heb) maar die van mij is toch lekker warm op de schoot. Tevens gaat eens in de 5 min. (en zeker als je de videokaart gebruikt) de ventilator aan. Die Intel Core Single/Duo staat juist bekend om zuinigheid en lage warmteafgifte, dus ik vraag me af of het dan wel zo'n goede zet is.
Is een iMac 17" geen optie, of moet het perse een notebook zijn?
Moet een notebook zijn, omdat ik ook wel eens aan de tafel bij de tv wil kunnen werken. Vandaar dat een notebook mijn enige optie zou zijn.

• The - DDD
  • Laatst online: 12-02 12:22
Ik heb hier een G4 15" en ik krijg het ook echt warm als ik het ding op schoot heb. Ik krijg geen brandblaren ofzo, maar echt optimaal werken is het dan niet.

Persoonlijk zou ik bij de gelijke keuze de Powerbook 12" laten staan en voor de MacBook gaan. De temperatuur zal ongeveer gelijk zijn heb ik begrepen, maar de performance is stukken beter, je scherm is groter, de grafische kaart is een stuk beter dan wat er in de Powerbook 12" zit. Kortom die MacBook is op alle fronten beter dan de Powerbook 13" naar mijn idee.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als het om warmte gaat: zowel de PB12" als de MacBook kunnen flink warm worden. Mijn ervaring is dat als je de PB12" niet te heet vindt, je de MacBook ook wel overleeft. Vind je de MacBook echter VEEL te heet, dan kan de PB12" ook wel eens tegenvallen qua hitte.

Veel succes met je aankoop.

Verwijderd

Topicstarter
The - DDD schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:09:
Ik heb hier een G4 15" en ik krijg het ook echt warm als ik het ding op schoot heb. Ik krijg geen brandblaren ofzo, maar echt optimaal werken is het dan niet.

Persoonlijk zou ik bij de gelijke keuze de Powerbook 12" laten staan en voor de MacBook gaan. De temperatuur zal ongeveer gelijk zijn heb ik begrepen, maar de performance is stukken beter, je scherm is groter, de grafische kaart is een stuk beter dan wat er in de Powerbook 12" zit. Kortom die MacBook is op alle fronten beter dan de Powerbook 13" naar mijn idee.
Als het ene macbook zou worden moet het een zwarte zijn, zit ik meteen 600 euro duurder, en dan nog met minder geheugen. Ik denk dus dat ik de powerbook ga nemen, daar een jaar mee ga werken, dan een macbook pro ga halen, en de powerbook dan voor prive gebruik ga gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor zijn/haar antwoorden. Mijn keuze gaat toch de Powerbook worden, puur omdat ik over een jaar toch de macbook pro ga halen.

Dus bij deze, bedankt!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-02 12:22
Tja, als er esthetische overwegingen mee gaan spelen dan is daar weinig tegen in te brengen natuurlijk. :+

Zelf heb ik overigens een PB 15"G4 (laatste revisie) en eigenlijk met alles kan ik gewoon meekomen nog. Enkel Quicktime filmpjes op 1080i resoluties worden wat lastiger. Voorbeeldje, de Supreme Commander trailer van 300 meg draai ik probleemloos. World of Warcraft gaat ook wel, maar uiteraard niet met full specs, en ik moet mijn settings wat terug zetten om redelijk langs the Auction House te komen. Als alternatief heb ik nu een XBox 360 en ik ben al aan het sparen voor een opvolger voor mijn powerbook. Maar die komt zeker niet binnen een jaar, alhoewel het vast twijfelen zal worden rond de release van Leopard. Nieuw OS, waarom dan niet de 139 euro gelijk in nieuwe hardware steken. :P

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De grafische chip van de MacBook is zeker niet beter dan die in de PB12". Dit kan ik stellen uit eigen ervaring. MIjn PB12" 1.33GHz met 1.25GB draait 3D zaken sneller dan mijn BlackBook 2GHz met 1.25GB RAM.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb zo eentje kunnen kopen voor 700 en ben er echt blij mee. Wordt inderdaad redelijk warm als je druk bezig bent maar als je de energy savings optie gebruikt en gewoon surft gaat de ventilator bij mij zelfs niet aan. De laatste paar maanden is het wel enorm warm geweest zeker buiten dus gaat hij precies sneller aan maar ik heb er geen probleem van, ze zijn enorm stil.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Guru Evi schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:53:
Ik heb zo eentje kunnen kopen voor 700 en ben er echt blij mee. Wordt inderdaad redelijk warm als je druk bezig bent maar als je de energy savings optie gebruikt en gewoon surft gaat de ventilator bij mij zelfs niet aan. De laatste paar maanden is het wel enorm warm geweest zeker buiten dus gaat hij precies sneller aan maar ik heb er geen probleem van, ze zijn enorm stil.
En wat doe jij zoal op je powerbookje?
Pagina: 1