Toon posts:

iPod pauze probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe hoofdtelefoon gekocht, AKG k27i. Ben er zeer tevreden over, geweldig design en dito kwaliteit.

Echter na 2 weken gaat mijn ipod nano zich er vreemd bij gedragen. Hij springt namelijk steeds op pauze als deze ingeplugd is. Zelfs als hij op lock staat. Met de standaard bijgeleverde hoofdtelefoontjes heb ik er geen last van.

Verder heb ik geen last van raar gekraak met de hoofdtelefoon of iets in die richting.

Kan ik nu het beste de hoofdtelefoon opsturen ter reparatie? Of bestaat er mischien een hack om de automatische pauze functie uit te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus toch mijn Ipod. Krijg net hetzelfde met de standaard oordopjes.

Wat kan het probleem zijn? Waterschade? Maar dat lijkt me sterk, heb hem amper in de regen gehad de laatste tijd. En zou de pauze functie uitschakelen helpen?

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 21:12
Probeer het ding is te resetten.
http://www.apple.com/support/ipod/five_rs/

Wees gerust, al je nummers en data blijft er gewoon opstaan.

En heb je de nieuwste firmware? iTunes waarschuwt je daar geloof ik voor op Windows. Apple gaat via de software update van OSX.

[ Voor 31% gewijzigd door The - DDD op 17-08-2006 10:20 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Als je je koptelefoon uitplugt tijdens 't spelen gaat je iPod ook op pauze, dus misschien is de impedantie van de koptelefoon net te hoog ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 21:12
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:28:
Als je je koptelefoon uitplugt tijdens 't spelen gaat je iPod ook op pauze, dus misschien is de impedantie van de koptelefoon net te hoog ?
Is dat zo? Ga het gelijk proberen. Wist ik niet en volgens mij blijft mijn Mini gewoon vrolijk doorgaan na un-pluggen. Of kan het zijn dat ie je een minuutje geeft om weer te pluggen. :P

Edit:
Blijkbaar wel op iPod maar niet op Mini (M'n mini gaat niet uit na 2 minuten unpligged zijn en ik heb pas ontkoppeld nadat ik op play gedrukt had):
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93921

[ Voor 18% gewijzigd door The - DDD op 17-08-2006 10:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net wat info opgezocht. Tips die ik vond waren idd firmware updaten/resetten, maar het kon ook gewoon aan de hypergevoeligheid van de autopause functie liggen.

Ik ga nu even rockbox instaleren op mijn nano, als het mij lukt tenminste. Als het goed is is heeft deze geen autopause functie, en leuk om even mee te spelen :)

Verwijderd

Topicstarter
hmz, onder rockbox had ik geen problemen met de hoofdtelefoon. Echter vond ik rockbox niet bepaald gebruiksersvriendelijk en besloot ik weer te resetten naar de orginele firmware. Helaas met het bekende probleem.

Vreemde is echter als ik de plug er een beetje uit laat steken het probleem zich veel minder vaak voor doet. Met een plastic ringetje ervoor sprong de ipod wel weer op pauze.

Erg vreemd allemaal.

Verwijderd

bel ze zou ik zeggen :/

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gok dat ze de schuld (in dit geval eigenlijk ook wel terecht) gaan leggen bij de koptelefoon. Het lijkt erop dat de stekker te ver erin gaat, gezien het aanbrengen van een plastick ringetje het probleem oplost :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:27:
Vreemde is echter als ik de plug er een beetje uit laat steken het probleem zich veel minder vaak voor doet. Met een plastic ringetje ervoor sprong de ipod wel weer op pauze.

Erg vreemd allemaal.
dat is dus niet een oplossing, dus ik zou alsnog bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stukje rubber tussen en het probleem is nu opgelost. Vind het gewoon slecht van Apple dat ze die Auto-Pause functie niet optioneel maken.

Ik stop mijn ipod vaker met hold erop in mijn broekzak, waarna de plug eruit schiet. Kan je hem eruit halen, plug terug erin, hold er af halen, op play drukken, hold erop en weer terug in je broekzak.

Erg irritant.
Pagina: 1