Toon posts:

IRQ 12 bij een A7V moederbord.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik IRQ12 wil toekennen in het bios op wat voor pci slot dan ook crasht het systeem en kan ik tevens bij het opstarten niet meer met del in het bios komen.
Dit heb ik tot nog toe bij alle bios versies gehad van Asus, ook bij de laatste 1005c is dat zo.
Als ik hem toeken moet ik daarna op het moederbord de twee soldeerpuntjes door verbinden om opnieuw in het bios te komen.
Is dit bij iemand anders ook al eens het geval geweest.
Help, want ik kan juist IRQ12 goed gebruiken.
Mijn muis is USB, IRQ12 is dus nergens anders voor geclaimd

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

is irq 12 niet gewoon ps2 ? dus voor keyboard en muis ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
IRQ 12 is idd voor de PS/2 muis. Je zou het gewoon aan iets anders moeten toekennen. Waaraan wil je het toekennen ??? Heb je een "PS/2" muis geinstalleerd staan ??? ( dit ondanks dat je een USB muis hebt.) Waarom wil je perse die IRQ 12 ergens aan toekennen ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ps/2 muis geinstalleerd staan .
Ik heb begrepen als je die IRQ12 niet aan een muis toewist dan kun je hem overal voor gebruiken.
Mijn vorige moederborden van Asus was deze optie in het bios ook uit te zetten voor de
ps/2 muis.
Nu is het een geheel ongebruikt IRQ en ik kom een IRQ tekort.

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 16:22
share je niet gewoon een kaart met USB die je ook al een IRQ hebt toegewezen?
de meest linkse PCI en die daarnaast sharen nl. IRQ met USB
als je daar dus een kaart indrukt en hem een IRQ meegeeft dan kun je natuurlijk niet meer je muis een ander geven

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nergens IRQ12 wijs ik hem toe dan loopt mijn bios niet eens verder bij opstarten en kom ik er ook niet meer in.
Ik moet dan bios resetten op het moederbord.
Dit is toch vreemd, heb dit nooit eerder gehad

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog een idee wat dit kan zijn?
Pagina: 1