Advies bij aanschaf A/V Reciever

Pagina: 1
Acties:
  • 440 views sinds 30-01-2008

• AiKoiN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05-2024
Beste mede Tweakers,

Ik ben al tijden aan het zoeken en aan het rond neuzen geweest voor een imo een goede reciever,
ik heb maar een budgetje van +/- 1000 euro. :P

Het moet iig wel componenten in en uit hebben, 7.1, optisch in en uit, liefst HDMI in en uit
voldoende aansluit mogelijk heden, en natuurlijk niet te vergeten op zijn nederlands
goed en goedkoop :D

zelf ben ik de Denon 2807, 3806, de Pioneer VSX-AX2AS-S en de Yamaha RX-V659.

Ik heb al veel vergeleken en gedaan maar er resten mij nog wat vragen:

Wat is nu het grote verschil tussen deze waardes van Denon en waarom :?
24-bit / 96-kHz bij de 2807 24-bit / 192-kHz bij de 3806
de 2807 heeft wel Faroudja FLI-2310 en de 3806 niet

Yamaha kwam ik natuurlijk tegen in de EISA awards maarja kende het merk niet dacht dat het bij brommertjes etc hoorde 8)7 is het wel wat dan ;)

mijn persoonlijke keuze valt op pioneer lijkt me wel vet maar ik hoor zoveel goeds over Denon.
Over Pioneer lees ik verschillene meningen als ik zo op de site kijk kwa mogelijkheden is het wel een super ding graag hoor ik wat advies of punten wat mij de doorslag kan geven !! _/-\o_

bedankt

mvg

AiKoIN

[ Voor 15% gewijzigd door AiKoiN op 17-08-2006 00:49 ]

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 07:46
AiKoiN schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 00:39:
Beste mede Tweakers,

Ik ben al tijden aan het zoeken en aan het rond neuzen geweest voor een imo een goede reciever,
ik heb maar een budgetje van +/- 1000 euro. :P

Het moet iig wel componenten in en uit hebben, 7.1, optisch in en uit, liefst HDMI in en uit
voldoende aansluit mogelijk heden, en natuurlijk niet te vergeten op zijn nederlands
goed en goedkoop :D

zelf ben ik de Denon 2807, 3806, de Pioneer VSX-AX2AS-S en de Yamaha RX-V659.

Ik heb al veel vergeleken en gedaan maar er resten mij nog wat vragen:

Wat is nu het grote verschil tussen deze waardes van Denon en waarom :?
24-bit / 96-kHz bij de 2807 24-bit / 192-kHz bij de 3806
de 2807 heeft wel Faroudja FLI-2310 en de 3806 niet

Yamaha kwam ik natuurlijk tegen in de EISA awards maarja kende het merk niet dacht dat het bij brommertjes etc hoorde 8)7 is het wel wat dan ;)

mijn persoonlijke keuze valt op pioneer lijkt me wel vet maar ik hoor zoveel goeds over Denon.
Over Pioneer lees ik verschillene meningen als ik zo op de site kijk kwa mogelijkheden is het wel een super ding graag hoor ik wat advies of punten wat mij de doorslag kan geven !! _/-\o_

bedankt

mvg

AiKoIN
De denon 2807 werd door cnet als beste Denon reciever beoordeeld voor de prijs, de 3806 is grotendeels het zelfde maar een stuk duurder. Het verschil in waarden is een andere DAC chip, ik zou niet durven zeggen welke beter is. Waarschijnlijk die in de duurdere, maar of je verschil hoort.... ???

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Waarom kijk je niet nog iets verder... Voor jou budget zou je ook kunnen kijken naar marantz, of NAD. Marantz heeft een erg mooie nieuwe lijn geintroduceerd.

Ik denk dat je in deze prijsklasse wel goed zit. Ik wilde je nog iets a la rotel aanraden... Maar toen zag ik dat hun goedkoopste surround receiver €1500,- is...

En kijk niet alleen naar het uitelijk of de specificaties, maar ga luisteren in de winkel..

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Kiezen = luisteren :) Als dat je niks boeit, dan kan je gewoon een willekeurig goed merk bestellen (en ja, Yamaha valt daar ook onder).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik stond zelf ook voor de keuze en ben voor de Yamaha RX-V659 gegaan. Heb zelf nu ook al een Yamaha (rx-v357) en ik vind het geluid echt top maargoed dat kan persoonlijk zijn.

Krijg hem als het goed is deze week nog binnen. :) Overigens geen HDMI op deze set maar dat wist je vast wel neem ik aan? :) En ja Yamaha is gewoon een goed merk.

[ Voor 18% gewijzigd door schnumi op 17-08-2006 11:39 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah ga eerst eens zelf luisteren en kijken. Specificaties kan je gewoon controleren. Je moet ook zelf de beslissing nemen, niet door ons laten doen.

De enige vraag gaat over dat 24-96 en dat kan je makkelijk opzoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 17-08-2006 12:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.