HP NC8000 Beeldscherm valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 2.165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:52
Beste Tweakers,

Ik heb sinds enkele weken problemen met mijn notebook..

Het begon eigenlijk 2 weken geleden met het spontaan uitvallen van mijn beeldscherm.. enfin ik denk kan gebeuren, reboot en niks meer aan de hand.. nu is het zo dat het wegvallen van het beeldscherm meer en meer voorkwam..

Het wegvallen bleef een issue maar meestal deed de notebook het dan weer na een reboot of enkele minuten wachten (belangrijk, terwijl het scherm uitvalt draait de rest nog wel, dwz kan nog inloggen in windows, en afsluiten met alt+f4)..

Sinds eergister valt het beeldscherm weg na een tijdsbestek van tussen de 15 - 30 minuten..

Als het beeldscherm uitvalt zie ik af en toe nog het beeld heel vervormd en in strepen voorbij flitsen.. ook zie ik (ondanks dat het beeldscherm het niet doet) het windows logo tijdens het opstarten heel vaag voorbij flitsen, waarnaar het beeldscherm weer op zwart springt..

laat ik de notebook lang liggen en zet ik hem weer aan dan is er grote kans dat deze ineens weer gaat werken.. (waarnaar hij dus weer na 10 minuten werken uitvalt)..

mijn vermoeden is dat het een warmteprobleem is (vanwege de tijden/dat hij het weer wel doet na rustperiodes).. ik heb de notebook opgengeschroefd en naar mijn weten zitten alle contacten goed en ook aan de videokaart kon ik niks ontdekken.. Ik vermoed zelf dat het beeldscherm gewoon kaduuk is maar misschien weet iemand hier een oplossing of heeft iemand hetzelfde probleem gehad..

Iemand die weet wat het defect kan zijn.. en of dit nog te repareren valt.. (zou deze vraag niet stellen als ik nog garantie had offcourse ;))

alvast bedankt !

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Als je denkt dat het een hitteprobleem is, check dan eens de tempraturen met Everest Ultimate Edition of zo. :z

• d0s
hello_moto schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 00:52:
Als je denkt dat het een hitteprobleem is, check dan eens de tempraturen met Everest Ultimate Edition of zo. :z
volgens mij zitten er geen sensors op mn notebook ;)

kan in het bios ook niks vinden daarover..

edit: toch even geprobeerd, en toch krijg ik enkele temps

motherboard: 38
cpu1: 40
cpu2: 47

weet niet of deze temperaturen normaal zijn..

Notebook is een Centrino 1.5 ghz, heeft 768mb RAM geheugen en een mobility radeon 9600 64mb..

iemand ?

[ Voor 28% gewijzigd door d0s op 17-08-2006 01:21 ]

Verwijderd

Als hij weg valt moet je hem beter vasthouden :+

Maar even serieus, vaak ligt dit soort dingen aan losse solderingen in de monitor. Laatst had een vriend van mij ook zo'n probleem. Na een half uur aanstaan werd het beeld rozig en viel hij uit. Na alle solderingen die gebroken leken even nagegaan te zijn met een soldeerbout deed hij het weer :). Dit was wel gewoon een crt desktop monitor. Ik weet niet of het bij een notebook zo makkelijk is. Maar voordat je hardwarematig gaat kloten( :P ) kun je beter even kijken of het niks softwarematigs is. Gewoon een verse install of booten van externe hd? Dan weet je het zeker.

:)

• d0s
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 01:28:
Als hij weg valt moet je hem beter vasthouden :+

Maar even serieus, vaak ligt dit soort dingen aan losse solderingen in de monitor. Laatst had een vriend van mij ook zo'n probleem. Na een half uur aanstaan werd het beeld rozig en viel hij uit. Na alle solderingen die gebroken leken even nagegaan te zijn met een soldeerbout deed hij het weer :). Dit was wel gewoon een crt desktop monitor. Ik weet niet of het bij een notebook zo makkelijk is. Maar voordat je hardwarematig gaat kloten( :P ) kun je beter even kijken of het niks softwarematigs is. Gewoon een verse install of booten van externe hd? Dan weet je het zeker.

:)
Ik ga morgen een verse installatie van XP doen, valt altijd te proberen natuurlijk. maar het feit dat het scherm ook al wegvalt of het soms helemaal niet doet tijdens het booten zegt me dat dat het probleem niet moet zijn.. enfin.. toch maar ff proberen :)

Verwijderd

Proberen kan nooit kwaad en btw als je een beetje handig bent met een soldeerbout kun je de solderingen ook nog nakijken. Of laat je gewoon het scherm vervangen. In dat geval kun je wel eens meer scha de aanrichten dan goed doen.

offtopic:
Wordt het niet eens tijd om naar bed te gaan? :+

• d0s
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 01:53:
Proberen kan nooit kwaad en btw als je een beetje handig bent met een soldeerbout kun je de solderingen ook nog nakijken. Of laat je gewoon het scherm vervangen. In dat geval kun je wel eens meer scha de aanrichten dan goed doen.

offtopic:
Wordt het niet eens tijd om naar bed te gaan? :+
Scherm vervangen word een niet rendabel geintje heb ik al uitgezocht ;)

misschien heb ik geluk en lost een verse install de problemen op (wishfull thinking)..

offtopic: tijd om naar bed te gaan idd, goodnight !

Verwijderd

Als het toch kapot blijkt te zijn kun je er net zo goed even zelf aan rotzooien, je bent een tweaker of je bent het niet ;) . Gewoon even alle solderingen goed nakijken en wie weet doet hij het weer.

offtopic:
:z

• d0s
OK, geen geduld en toch even vlug geprobeerd om in de windows setup te komen, dit lukt gewoon niet, het scherm doet momenteel echt niks meer, zelfs niet na een lange tijd wachten..

ik kan me niet anders indenken of dat het scherm gewoon stuk is, ik laat morgen door iemand de solderingen nalopen en anders ben ik gewoon bang dat het exit is.. :(

Verwijderd

Heb je geen uitgang voor een externe monitor? Bij mijn moeder's laptop(Toshiba Satelite A60) zitten een paar aansluitingen voor externe monitoren. En een snelknop om van monitoren te wisselen. Als dit zou lukken kun je de installatie gewoon via de tv doen bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of dit wisselen via de drivers gaat of via de BIOS. Als het via de drivers gaat worden deze natuurlijk gewoon niet geladen :/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 23:48 . Reden: Typo ]

Pagina: 1