Ik ben even een beetje aan het aanklooien met de sourcecode van de Simpleviewer Admin (http://www.redsplash.de/projects/simplevieweradmin), een php foto album icm flash. Nu gaat er wat mis bij het aanmaken van een nieuwe categorie in mijn fotoalbum. De code die hier voor in de source wordt gebruikt is:
Kort komt het er op neer dat de volgende dingen vervolgens gebeuren bij het aanmaken van de nieuwe map "Map1":
- de nieuwe Map1 wordt in de huidige directory aangemaakt, met de juiste rechten (777),
- de melding "The album Map1 was created" wordt correct weergegeven,
- maar het belangrijkste: de submappen worden niet aangemaakt.
Nu heb ik gekeken wat er gebeurt wanneer ik '/images' verander in "images"- naast de nieuwe hoofdmap Map1 wordt er ook een andere hoofdmap Map1images aangemaakt.
Map1 heeft de juiste rechten (777), dus het kan niet aan de rechten liggen. Zou het wellicht aan de / kunnen liggen, of kunnen er ook andere redenen zijn?
Alvast bedankt
code:
1
2
3
4
| if (@mkdir($_SESSION['currentDir'] . $albumDirName, 0777)) { @mkdir($_SESSION['currentDir'] . $albumDirName . '/images', 0777); @mkdir($_SESSION['currentDir'] . $albumDirName . '/thumbs', 0777); $_SESSION['statusMsg'][] = 'The album ' . $albumRealName . ' was created.'; |
Kort komt het er op neer dat de volgende dingen vervolgens gebeuren bij het aanmaken van de nieuwe map "Map1":
- de nieuwe Map1 wordt in de huidige directory aangemaakt, met de juiste rechten (777),
- de melding "The album Map1 was created" wordt correct weergegeven,
- maar het belangrijkste: de submappen worden niet aangemaakt.
Nu heb ik gekeken wat er gebeurt wanneer ik '/images' verander in "images"- naast de nieuwe hoofdmap Map1 wordt er ook een andere hoofdmap Map1images aangemaakt.
Map1 heeft de juiste rechten (777), dus het kan niet aan de rechten liggen. Zou het wellicht aan de / kunnen liggen, of kunnen er ook andere redenen zijn?
Alvast bedankt