Hardisks afkoppelen in striping mode.

Pagina: 1
Acties:

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-02 19:59
Ik heb sinds kort een raid 0 cofiguratie van mijn harddisks. Ik wilde dus vanwege warmte-problemen de processorkoeler vervangen. Ik heb dus de hele kast opengehaald en per abuis ook de schrijven afgekoppeld (pc stond natuurlijk wel uit).

Nu wil ik Windows Xp starten maar dat lukt dus niet meer. Kan ook niet meer met F10 in de raid configuratie komen. (???) Op het moederbord staat alles nog wel in Raid opgesteld. Het kan zijn dat ik met mn domme hoofd de schrijven verkeerd om heb aangesloten (dus sata1 op schijf 2 enz).

Ik ken de gevaren van Striping maar had dit nou niet verwacht.. (*heeft geen zin om de back-upjes uit het kastje te halen*).

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41
En nu is je vraag... En je hebt dit al uitgesloten en dat al gedaan...

* The__Virus kan ook vaag doen :+

• Barre_Code
Tja als een pc vaag doet neemt de mens dit over :+

Mn vraag is hoe ik in vredesnaam mn data terug krijg (kan dus waarschijnlijk niet meer?) en wat ik verkeerd heb gedaan.
The__Virus schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:34:
En nu is je vraag... En je hebt dit al uitgesloten en dat al gedaan...

* The__Virus kan ook vaag doen :+

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij zou het niet uit moeten maken welke schijf je weer aansluit op welke S-ATA poort/kanaal. Tenminste bij mijn RAIDcore BC4852 RAID5 controller maakt het niet uit, hij markeerd de schijven en vindt ze wel terug. Maar omdat jij nu toch een niet werkend systeem hebt, zou ik zeggen draai de kabels eens om en kijk of de Pc nu wel doorstart.

Overigens wel goed gekeken of je Uberhaubt alle kabels weer goed hebt aangesloten, ook de voedings kabels? Gaan beide/alle schijven ook daadwerkelijke weer draaien.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt iets verkeerds aangesloten en verder niks gedaan dus sluit je het goed aan.

ARME AOW’er

• Barre_Code
Normaal krijg ik zo'n scherm met dat de beide 160GB Sata schrijven in Raid0 staan net voor het opstarten van windows. Dat krijg ik nu niet. Hij blijft hangen met het scherm met de PCI devices. Raar genoeg kan ik niet meer op F10 drukken voor de RaidTool, het lijkt wel alsof het bios denkt dat de schrijven in RAID staan maar het raid programma niet meer functioneerd. Wie heeft een oplossing?

Heb alles gecontroleerd en alles lijkt goed te zijn. De schrijven worden afhankelijk herkend in het bios als ik deze opstart terwijl er juist in is gesteld dat ze in Raid moeten draaien.

Is het een idee om de raid uit en dan weer in te schakelen of ben je dan alles kwijd?

Verwijderd

bij mijn pc is dat geen probleem, ik kan zelfs mijn bios ressetten en daarna weer raid aanzetten en alles doet het weer goed

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zonder specificaties van je moederbord kan men weinig zeggen. Je kunt zelfs de S-ATA aansluitingen op een verkeerde controller hebben staan.

Maar hang de schijven erin zoals het oorspronkelijk was en kijk dan eens in het RAID-BIOS.

ARME AOW’er

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41
Als ie blijft hangen, kan dat ook zo lijken. Wanneer er problemen zijn met RAID controllers, kan dat minuten duren voordat die eindelijk een time-out geven. Weet niet hoe lang je gewacht hebt?

• Barre_Code
Het probleem is opgelost. Ik heb alle functies geprobeerd en raar genoeg functioneerd het aleen als ik ze in poort sata 1 en sata 4 zet. Voor de reparatie had ik ze op poort sata 1 en sata 2 staan dus een beetje raar is het wel 8)7
Pagina: 1