Toon posts:

wl-500g firmware upgrade failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is behoorlijk dringend, maar hoe dan ook, ik kan er niks over vinden verder.

De situatie:
Chello Classic internet komt binnen, gaat naar modem en vervolgens naar een Asus wl-500g. Hier wordt het gesplitst naar een vaste pc (bekabeld) en een laptop (draadloos).

Het probleem:
Internet viel regelmatig uit waarna een restart van de router (stekker eruit, stekker erin) de oplossing was. Maar dat was niet de oplossing. Wat het probleem precies was, weet ik nog niet. Het IP bleef gewoon behouden, van zowel de pc's (192.168.1.* ip's) als de wan (publieke ip). De router gaf dus aan dat alles gewoon werkte. Ik heb toen gezocht naar een andere firmware en ben een firmware op asus.com tegengekomen van 2 versies hoger. Die proberen te uploaden, pats, geen 80 seconden wachten, meteen pagina niet gevonden. Gewacht voor de zekerheid, na een paar minuten deed ie niks. Stekker eruit en erin, power lampje begon langzaam te knipperen. "Firmware Upgrade Failed". De router is nog te pingen met 0% loss, maar de webinterface en inet doen het niet.

Wat nu?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 19:23
Ik denk dat je 't kan schudden. Firmware upgrades vallen buiten de garantie volgens mij.

Verwijderd

Openschroeven, seriele poort solderen en flashen via een seriele kabel. In ieder geval op die manier worden Sweex routers gehacked, ik denk dat er vast wel wat te vinden is op wl500g.info of een andere site.

[edit]
Op wl500g.info vind ik dit:
You can use the Firmware restauration tool, delivered with the router.
Misschien is dat een optie. Anders even zoeken op deze pagina.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, plan B lijkt mij het beste, hij is namelijk nog maar een paar weken oud, dus nog met garantie. Ik wil het eerst zelf proberen, want anders duurt het weer een tijd voor ie terug is.

[edit]

Ik heb inmiddels de tools gevonden en ga het morgen proberen. Het is namelijk niet bij mij thuis maar bij een kennis.

iig bedankt voor de reactie.