Toon posts:

[XP] Schijfherstel en automatische updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben net klaar met eten en had voor het eten chkdsk aangezet op een portable harde schijf aangezien die wat leesfouten begon te geven (schijfherstel gebruik ik, is grafische interface voor het oude dos chkdsk),

nou heeft mijn pc om 20:00 een update binnengehaald en is dus fijn gaan rebooten nadat hij 5 minuten een schermpje weergegeven heeft (heb ik uit de eventlog) .. met als gevolg dat die harddisk die ik aan het checken was nu volledig ontoegankelijk is (ook fdisk / partition magic kan er geen kaas van maken).

Iemand suggesties of word het gewoon 10 minuten vloeken en dat ding maar wegkeilen?

edit: en ja, ik heb de usb2 harddisk al op een andere pc proberen te benaderen (wederom met fdisk en partition magic niet te benaderen)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 20:37 ]

Verwijderd

Wat misschien helpt is de HD uit de behuizing te halen (als dat mogelijk is) en hem direct als slave in je computer aan te sluiten. Tijdens het opstarten worden de HD's gecontroleerd en zal hij (met een beetje mazzel) de fouten corrigeren.

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 19:49 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je ook eens kijken als je de schijf kan bekijken in Schijfbeheer? Vaak kan je dan nog wel wat.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)