Lian li PC-60A Plus II of Lian Li PC-7 SE?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik ben van plan om binnenkort en nieuwe pc samen te stellen en ben dus ook op zoek naar een nieuwe kast voor die pc.
Momenteel twijfel ik nog tussen de Lian Li PC-7Bplus voor ongeveer €90 en de Lian Li PC-60BplusII voor ongeveer €130.

De verschillen die ik kan ontdekken: De 60 heeft volgende meer dan de 7:
- motherboard-tray
- fanduct naar cpu-koeler
- fan in het zijpaneel
- plaats voor 5 hd's ipv 3

Voor mij zijn dan vooral die fanduct en de extra fan van enig belang.
Wat ik me echter afvraag: wordt het geluid van de harddisks op enige manier gedempt? Want als ik de reviews bekijk, is het gewoon metaal op metaal zonder iets van rubber oid om het harddisk-geluid te dempen. En dat wil ik niet meer (niet na mijn miskoop met een dure silverstone htpc-case die dat ook niet heeft). Als dat dus bij beide zo is, koop ik wel de goedkoopste en met de €40 die ik bespaar kan ik nog wat geluidsdempende matten kopen (want dat heeft blijkbaar geen van beide kasten).

• ComBax
Niemand die ervaring heeft met één van deze kasten?

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 16:15
Ik heb de PC61. Daar kunnen ook 5 harddisks in..Er is geen enkele sprake van resonantie..Wel maken de 8cm fans veel herrie. Kies dus een model met iig veel 12cm fans.

Verwijderd

ik heb nog een lian li 6089 in de aanbieding?

http://www.dansdata.com/images/llstuff01/pc6089250.jpg

http://www.hardtecs4u.com/reviews/2002/lianli_pc-6089/

misschien wat voor je ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 16:40 ]

• ComBax
Artje schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:30:
Ik heb de PC61. Daar kunnen ook 5 harddisks in..Er is geen enkele sprake van resonantie..Wel maken de 8cm fans veel herrie. Kies dus een model met iig veel 12cm fans.
mja, ik vroeg me het gewoon af omdat de 2hd's in mijn silverstone (HTPC) mij wat teveel lawaai maken (hoewel het stillere seagates zijn) en daar is het ook gewoon metaal op metaal, niets van geluidsisolatie (hoewel die kast genoeg gekost heeft :( Geen enkele review vindt dat blijkbaar een minpunt).

• ComBax
Zo te zien vooraan 2x60mm fans ipv 1x120mm fan in de nieuwe versie. Dat maakt het een stuk minder interessant natuurlijk... Ook al omdat ik in België woon en versturen dus niet goedkoop zal worden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In mijn Lian-Li PC71 heb ik de 2 schroeven om het HDD rek vast te zetten verwijderd en er flink wat schuimrubber tussen gedaan. Bij mij ging alles enorm trillen, was echt niet leuk meer.

Ik heb helaas geen 120mm fans er in zitten maar 80mm fans, die fans heb ik wel vervangen door 4x Papst 80mm.

• ComBax
PilatuS schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:12:
In mijn Lian-Li PC71 heb ik de 2 schroeven om het HDD rek vast te zetten verwijderd en er flink wat schuimrubber tussen gedaan. Bij mij ging alles enorm trillen, was echt niet leuk meer.
Dat snap'k dus niet hé, zo'n dure kasten, niets van hd-silencing erin 8)7
De nieuwste budget-kasten van Antec doen zelfs beter, en die kosten minder dan de helft dan zo'n PC71 en je hebt er nog een voeding bij :?
En het ergste vind'k nog dat geen enkele review hier met een woord over rept :( Zal dus een Antec worden, die weten tenminste hoe je een stille kast maakt.

• PilatuS
  • Niet online
Het is idd een beetje jammer van Lian-Li. Maarja met 50 cent aan schuimrubber is het probleem wel opgelost. Wel balen dat die dingen zo duur zijn ja, maar ik vind het gewoon de mooiste kasten die er zijn en daarom het geld opzich wel waard.

• ComBax
PilatuS schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:29:
Het is idd een beetje jammer van Lian-Li. Maarja met 50 cent aan schuimrubber is het probleem wel opgelost. Wel balen dat die dingen zo duur zijn ja, maar ik vind het gewoon de mooiste kasten die er zijn en daarom het geld opzich wel waard.
Dan mogen ze van uiterlijk nog zo mooi zijn, ik vind zoiets niet aanvaardbaar voor kasten van die prijsklasse. Gewoon wat rubberen ringetjes voorzien waar je je hd vast zet is toch zo moeilijk niet :?
Ik ga de Antec Solo nemen: die is stil (heb'k gehoord bij een vriend) én ze kost nog eens €50 minder dan de Lian-Li pc60a. De look staat me ook wel aan, dus ik ben verkocht :)

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
neem de PC-V1000plus, dat is echt een uber kast ( ik heb hem besteld ;) http://lian-li.com/Produc...ol/M_V_C_PC-V1000plus.htm

• PilatuS
  • Niet online
Opzich heb je helemaal gelijk dat bij een kast in die prijsklasse ze wel wat aan het trillen hadden mogen doen. Ik neem aan dat ze er ook van wisten toen de kast in productie ging.

Ik los het zelf makkelijk op dus vind het niet zo erg maar tis idd niet netjes van Lian-Li.

• ComBax
aeroxtaxi schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:41:
neem de PC-V1000plus, dat is echt een uber kast ( ik heb hem besteld ;) http://lian-li.com/Produc...ol/M_V_C_PC-V1000plus.htm
€180 is me toch iets teveel voor een kast (zeker na die silverstone-miskoop :( )
bovndien, uit een review:
"Based on its very open architecture, this will never be accused of being the quietest of cases."

Dan geef'k liever €100 minder uit aan een stille kast ;)

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind dat een kast heel weinig te maken heeft met hoe stil de PC in totaal word. Tuurlijk zal de ene iets meer lawaai en trillingen laten horen als de ander maar mijn PC71 is toch echt super stil nu met alleen Papst fans en waterkoeling.

Vaak vragen mensen of een kast stil is en goed koelt terwijl de kast geen geluid maakt en ook niet koelt.

• ComBax
Qua fans doet de kast er idd niet veel toe, maar voor harde schijven kan een kast volgens mij toch veel doen.

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Weet iemand waar ik de PC-60A Plus II met doorzichtig zijpaneel kan vinden in Nederland?

http://www.silverpcs.com/...7552ed4eb1a2a9423dca85b32

Bij Alternate website vind ik alleen de normale versie. :'(

Verder vraag ik mij af of er aan de voorkant een fan zit?...zo ja, hoeveel mm is die? Achterkant heeft een 80mm fan en linker zijkant heeft 120mm op het zijpaneel...klopt dit?
Zit er aan de bovenkant van de kast ventilatie gaten?...vind dit nogal riskant als iets vloeibaars laat vallen op de kast... Hoor graag jullie advies/info, want ik zit te twijfelen tussen deze en de Aopen Nouveau kast...maar een kast met een voordeurtje met toegang tot de dvdspeler heb ik liever niet.
Ik ben van plan 3 harddisks en 1 dvdburner te installeren in mijn nieuwe kast. Moederbord zal een Asus P5K Premium worden met E6750 cpu.
Is er by the way ook een soortgelijke kast met een 120mm fan aan voor en achterkant?
Dank voor info.

[ Voor 18% gewijzigd door LaptopRookie op 17-09-2007 07:34 ]

• LaptopRookie
Niemand een idee?...is deze kast zo oud? :?

• LaptopRookie
Iemand ervaring met deze???

http://www.pc-cooling.at/....php?products_id=1336#top

Lijkt op een PC-60A Plus II zonder moederbord-tray, maar wel met 3 x 120mm fans. Verder is er boven een groot gat voor de voeding-fan...is gevaarlijker voor kortsluiting???

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:01
Dat gat bovenin lijkt me eerder voor het gebruik van passieve voedingen. Waar baseer jij op dat dat gevaarlijker zou zijn voor kortsluiting ?

• LaptopRookie
Carpento schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:59:
Dat gat bovenin lijkt me eerder voor het gebruik van passieve voedingen. Waar baseer jij op dat dat gevaarlijker zou zijn voor kortsluiting ?
Als je per ongeluk vloeistof/drank spilt bijv...
Is de Coolermaster Real Power 450W een passieve voeding?...watvoor verschillende voedingen zijn er eigenlijk?...en wat is het onderscheid?
Pagina: 1