Toon posts:

Sony DSC-p72

Pagina: 1
Acties:
  • 755 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lang moeten zoeken naar iemand die mij kan helpen. Misschien op deze manier.
Ik heb het volgende probleem met mijn dsc-p72 (garantie net verlopen):
als ik de camera aanzet gaat de lens in en zie ik niets op het scherm. Doe ik de camera vervolgens uit dan gaat de lens uit. Precies verkeerd om dus. Het beeldscherm werkt nog wel maar niet als ik foto's wil nemen. Wel als ik foto's bekijk of iets aan de instellingen verander. Ook als ik bijvoorbeeld net zolang wacht totdat de camera vanzelf uitgaat, zoomt de lens helemaal uit voordat hij zichzelf uitschakeld. Wie helpt mij? het lijkt mij een softwareprobleem maar ik het er ook geen verstand van.
Alvast bedankt voor de reacties.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Bel Sony eens, misschien weten ze het zo op te lossen. Telefonisch contact kan nooit kwaad, en ookal zit er geen garantie meer op, vragen kan altijd.

Wat ik zou proberen in jouw situatie:

- Sony bellen om uitleg
- Firmware flashen via een update van de Sony support site
- Camera resetten naar fabrieksinstellingen
- Camera een week zonder accu / batterijen laten zitten (kan een software reset opleveren, omdat de interne batterij dan ook zijn gegevens kwijt raakt).

Succes er mee!

Verwijderd

Als je dan toch belt, vraag dan gelijk even of zij een coulance regeling hebben! Wellicht kom je in aanmerking voor een gereduceerd reparatietarief. Overigens is de camera al niet ruim ouder dan 1 jaar?

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-01 22:59
ik had dit probleem ook met mijn oude Sony DSC-P10.
Na zo'n 2 jaar deed ie ook zo. Bleek dat het een kapotte CCD chip was (of hoe je dat ding ook noemt die achter je lens zit, je weet wel dat ding die beelden opvangt en op scherm weergeeft).

Omdat mijn garantie toch verlopen was en camera al zo oud was had ik hem uit elkaar gehaald en kon hem fixen. Weet niet hoe, maar uit elkaar halen en weer in elkaar zetten hielp hier. Na paar uur ging die wel weer zelfde probleem geven en een nieuwe poging tot uit elkaar halen en weer in elkaar zetten hielp niet meer.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:26:
Als je dan toch belt, vraag dan gelijk even of zij een coulance regeling hebben! Wellicht kom je in aanmerking voor een gereduceerd reparatietarief. Overigens is de camera al niet ruim ouder dan 1 jaar?
Sony's Cyber-shot DSC-P72 is one of three new point-and-shoot, 3.2 Megapixel digital still cameras offered for 2003.

Denk 't wel dus.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Ik wist wel dat die camera eerder op de markt was gebracht dan 1 jaar geleden, maar het gaat bij de garantie om de datum van aankoop...

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:13
Ik heb met mijn p72 wel eens meegemaakt dat ik foto's maakte,
maar dat op dat moment de camera compleet uit viel, lcd op zwart, lens bleef eruit steken.. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het een en ander van jullie tips eens proberen. Bedankt alvast. Mijn camera heb ik ruim 2 jaar en de garantie was 2 jaar... Weet één van jullie ook wat het nederlandse nummer is van de sony-helpdesk.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:27:
ik zal het een en ander van jullie tips eens proberen. Bedankt alvast. Mijn camera heb ik ruim 2 jaar en de garantie was 2 jaar... Weet één van jullie ook wat het nederlandse nummer is van de sony-helpdesk.
Staat dat niet op sony.nl?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Nieuwkomers doen we toch altijd doodknuffelen? :P
Adres

SCHIPHOLWEG 275
1171 PK BADHOEVEDORP
Telefoon

020 658 1911
Fax

020 658 5454

Verwijderd

Op de site van sony staat onder service een mededeling over dit probleem. Een chip is defect!
Pagina: 1