Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag over GPRS verbruik

Pagina: 1
Acties:

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 12:43
Hi,

Ik heb een vraag m.b.t. het verbruik van GPRS.
Een vriend van mij heeft een SDA II met een T-Mobile abonnement.
Hij is op vakantie geweest en heeft daar verspreid over 4 dagen internet sites bekeken.
Ongeveer 2x 15 minuten internetten per dag. Dus dit hooguit 2 uur internetten in totaal.

T-Mobile heeft hem nu een rekening gestuurd van 760 euro en op de specificatie staat dat hij (op 60kb na) 80mb heeft gebruikt!!

Mijn vraag aan jullie is:

Is het mogelijk dat je in 4 dagen tijd mobiel 80mb verbruikt qua internet?! (op een SDA II)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja en nee. Als hij GPRS niet bewust heeft uitgeschakeld in het buitenland, zal je aanzienlijke kosten maken (zelfs voor x KB) in je roaming profile en/of verbruikte bandbreedte.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

MAX3400 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:03:
Ja en nee. Als hij GPRS niet bewust heeft uitgeschakeld in het buitenland, zal je aanzienlijke kosten maken (zelfs voor x KB) in je roaming profile en/of verbruikte bandbreedte.
Bellen in het buitenland is sowiezo duurder en ik kan me voorstellen dat GPRS daar nog een flinke schep bovenop doet.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-10 19:46
Is de policy niet netzoals met de I-mode toestellen? als je een pagina laad je alleen betaald voor het downloaden niet niet voor de duur dat je de pagina bekijkt? Dus eigenlijk dat je alleen voor het data verkeer betaald en niet voor de tijdsduur (zoals inbellen). Dat het duurder is is logisch, heeft er dan geen streaming service gedraait?

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

je kan echt 80 megabyte verbruiken in 4 dagen, dat is helemaal niet moeilijk. 60kb/s haal ik normaal over mijn gprs (theoretisch zou dat rond de 115 moeten zijn), dus dat komt neer op 23 minuten data verzetten. Het kan dus heel goed zijn dat hij op 2u tijd zoveel data binnengehaald heeft.

Als ik mappy gebruik als ik ergens heen rijd, verzet ik al makkelijk 20à30 megabyte aan data met al die kaartjes en toestanden dat je op je gsm binnenhaalt (ik heb nu 18u/dag recht op gratis gprs met een zomerpromo, anders zou ik het nooit doen).

Wat je kan proberen is om korting vragen omdat je het niet wist, maar ik vrees dat er niet veel anders op zit dan zoveel te betalen, je hebt namelijk ook zoveel verbruikt...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 20:11 . Reden: schandalige DT fout :$ ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uiteraard is dit mogelijk, ik snap dan het doel van dit topic ook niet helemaal. Die vriend van je heeft dit zelf veroorzaakt en je komt hier echt niet onderuit. (Bezint-eer-ge-begint :Y))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MAX3400

MAX3400

Ach, als je weet dat voor sommige landen de belkosten alsnog tegen de 4 Euro/minuut lopen, zal het me inderdaad niets verbazen dat bandbreedte (voor GPRS of iets dergelijks) nog veel hoger kunnen liggen per MB.

• WRT54G
Waarom ik dit topic open is omdat ik wil weten of het mogelijk is om 80mb te verbruiken via je mobiel.
Het gaat er niet om om er onder uit te komen maar om te weten of het idd mogelijk is zoveel te verbruiken.

Ik heb al bij T-Mobile gekeken en het is € 0.09 per 10kb dus rond de 9 euro per MB.
Het gaat mij er dus niet om dat het duur is in het buitenland want dat weet ik ook wel.
Het gaat mij erom of het mogelijk is om zoveel te verbruiken.

• MAX3400

MAX3400

Marcel_EA schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:28:
Waarom ik dit topic open is omdat ik wil weten of het mogelijk is om 80mb te verbruiken via je mobiel.
Het gaat er niet om om er onder uit te komen maar om te weten of het idd mogelijk is zoveel te verbruiken.

Ik heb al bij T-Mobile gekeken en het is € 0.09 per 10kb dus rond de 9 euro per MB.
Het gaat mij er dus niet om dat het duur is in het buitenland want dat weet ik ook wel.
Het gaat mij erom of het mogelijk is om zoveel te verbruiken.
Ja, het is mogelijk om "zoveel" te gebruiken. Ik heb hier ook een GPRS-toestel liggen; puur en alleen het inloggen op de mail-server en synchroniseren (dus niet binnenhalen van mail) kost me al rond de 12kb aan data. Doe dat eens x 60 (minuten) x 24 (uur) en dan keer 4 (dagen) en dat is al rond de 30MB puur en alleen voor inloggen en dan heb ik nog geen mailtje gelezen, binnengehaald, beantwoord, attachments gezien en dergelijke. Ook mijn internet, files, en streaming audio nog niet meegeteld.

Zoals ik eerder zei: waarschijnlijk heeft je vriend geen idee wat GRPS doet/moet en heeft het constant aangestaan en signaal gezocht. Verder sluit een browser op een SDA (als je op het kruisje drukt) ook niet altijd af maar blijft gewoon open staan tot je de task killed of de telefoon reset o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2006 20:33 ]

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-11 22:19
Jap is heel goed mogelijk omdat te verbruiken!

Ik zou zeggen laat hem de specificatie bekijken op my.t-mobile.nl dan kan hij direct zien of het klopt en of het daadwerkelijk 4x15 min zijn geweest!!

We hebben alle klanten ruim van te voren gewaarschuwd via sms (voor diegene die PIT gebruiken), dus hij wist het wel.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• WRT54G
Bedankt voor alle antwoorden.

Ik zal het doorgeven.

Verwijderd

Je kunt het beste t-mobile bellen en claimen dat je al meedere malen hebt doorgegeven dat de Pocket Internet Totaal bundel geactiveerd wilt zien... en dat het hun maar niet lukt. Dan corrigeren ze de rekening wel, en krijg je voor 10 euro / p maand flat fee GRPS ;)

Verwijderd

maar niet de roaming... en het is die die juist zoveel kost.
Pagina: 1