Bizar probleempje met audiokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Ik ben bezig met een pc'tje te monteren, dit zijn te specs:

MSI 6195
Athlon 650
Pc133 128 Mb
Maxi ISIS
SIS 8mb AGP
52x CD-Rom
17"
Maxtor 20 Gig 7.200 Rpm

Het( probleem is als volgt, de kaart wordt perfect herkend, installeert zich zonder probleem MAAR daarna (na een herstart ofsow) is het echt soms en soms niet dat ze herkend wordt. Volledig random, dus zowel met een koude start als met een reset wordt ze soms wel en soms niet herkend.

Ik heb de kaart getest in m'n eigen maschien, een athlon 500 op een MSI 6167 en daar wekt ze probleemloos en wordt ze elke keer herkend.

Ik heb zo het gevoel dat de voeding of het moederbord niet genoeg stroom kunnen leveren, kan dit kloppen? (maar waarom spint die Maxtor die stroom zuipt altijd perfect op????)

BTW, soms wou de pc niet booten, dan stopte hij als hij het Ram moest initialiseren,

HELP MIJ TWEAKERS, WE NEED U !!!!

Verwijderd

VIA chipset zeker?

• Orbit
Nope, de AMD chipset hoor, dezelfde als op mijn moederbord. Ikzelf heb zo een beetje het gevoel dat het moederbord gewoon niet genoeg stroom kan leveren.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:37

Jag

Nou Orbit, dat is makkelijk te testen. Zet er gewoon een andere AGP videokaart in die minder vermogen nodig heeft, en dan als het probleem dan verholpen is, is het redelijk waarschijnlijk dat het inderdaad een voeding probleem was.

Jag

• Orbit
Ken jij VGA kaarten die minder verbruiken dan een ATI 8 MB AGP, das zo'n super-low budget kaartje. Maar ik zal eens proberen met een S3 Virge DX PCI.