Wireless verbinding onmogelijk na cold-boot

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-04 15:56
Mede tweakers,

Sinds kort heb ik het volgende probleem:

Mijn wireless verbinding kan onmogelijk tot stand gebracht worden nadat mijn pc langer dan +/- 30 minuten uit heeft gestaan.

Het AP wordt wel gevonden maar vervolgens kan er geen verbinding gemaakt worden.
Vervolgens reboot ik de pc en alles werkt weer naar behoren.

Ik ben zelf al met de "Windows Zero Configuration" aan het experimenteren geweest maar dit heeft tot nu toe niet geholpen.

Zit er een sleep functie op het PCI kaartje?
Als ik de pc bijv. 5 min uit zet en vervolgens opstart werkt alles nog naar behoren.

Hardware:
Linksys Wireless - G PCI Kaart
Linksys WRT54GL Router

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmm, lijkt mij zelfde prob als met mams der pc. probleem is begonnen nadat xp deropnieuw geinstalleerd moest worden wegens overleden 8.4GB caviar, daarbij heeft router ook nog firmware update gehad.
Instellingen heb ik al 10* nagelopen maar gekke is, als ik op mams der pc zeg van connect, dan meteen krijg ik het sitecom instellingen schermpje te zien waar alles nog staat béhalve de wepkey, voer ik die opnieuw in en klik ik weer op connect dan krijg ik weer settingsschermpje te zien met missende wepkey.
Laat ik de pc aan, en herstart ik de router vanaf mijn pc (per draad), kom ik weer beneden, heeft ie wél verbinding

apparatuur:
asus wl500g deluxe met laatste (vorige maand geupdate) oleg firmware
sitecom wl115 + 5dbi sweex antenne
p3, xp prof + sp2, 512mb ram, tekram p6b40-a4x bordje

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 16-08-2006 18:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• GeniusJennis
bartgrefte schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:40:
...dan meteen krijg ik het sitecom instellingen schermpje te zien waar alles nog staat béhalve de wepkey, voer ik die opnieuw in en klik ik weer op connect dan krijg ik weer settingsschermpje te zien met missende wepkey....
Met als verschil dat ik de tool van Linksys niet gebruik maar ingebouwde wireless client van windows.
(heb dus alleen de linksys drivers geinstalleerd)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GeniusJennis schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:42:
[...]

Met als verschil dat ik de tool van Linksys niet gebruik maar ingebouwde wireless client van windows.
(heb dus alleen de linksys drivers geinstalleerd)
ik had geen keus volgesmij, pas na installeren sitecomtooltje werd de driver beschikbaar. maar heb de WCZ (die windows wlanclient) ook al ingeschakelt, helpt niet

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• GeniusJennis
Het vreemde van dit probleem is dat het alleen optreed als de pc een half uur of langer uitgestaan heeft.

Dat de PCI adapter op één of andere manier (door gebrek aan prik) zijn settings verliest ofzo :?

• GeniusJennis
*KICK*

één van de tweakers nog ideeen ?

[ Voor 75% gewijzigd door GeniusJennis op 17-08-2006 18:51 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Het ligt niet aan de stroom lijkt me?

Heb je een profiel aangemaakt voor je eigen wlan?
Probeer anders eens de Juniper odyssey client voor wlan te gebruiken.
Die kreeg ik standaard met mijn zxel wlan kaartje (voor in de dvd speler, maar is gewoon pcmcia ding) meegeleverd, en werkt best aardig.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• GeniusJennis
Anti-XP schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:05:

...Probeer anders eens de Juniper odyssey client voor wlan te gebruiken....
Bij mijn vorige windows install had ik dit probleem ook, Ik gebruikte toen de Linksys client dus aan de client kan het eigenlijk niet liggen.

Maar nu heb ik dit probleem dus weer met een verse windows install met alleen de wireless drivers geinstalleerd (laatste nieuwe drivers dus daar zal het ook niet aan liggen).

De enige manier waarop ik het nu werkend kan krijgen is windows opstarten dan rebooten en dan wordt er automatisch verbinding gemaakt met de AP.

[ Voor 30% gewijzigd door GeniusJennis op 17-08-2006 19:32 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anti-XP schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:05:

Heb je een profiel aangemaakt voor je eigen wlan?
Probeer anders eens de Juniper odyssey client voor wlan te gebruiken.
Die kreeg ik standaard met mijn zxel wlan kaartje (voor in de dvd speler, maar is gewoon pcmcia ding) meegeleverd, en werkt best aardig.
ik weet dat die vraag voor ts bedoelt is maar aangezien ik met zelffde prob zit beantwoord ik dit ook maar even

profiel staat er, 10* opnieuw ingesteld. maar als ik op connect klik krijg ik dat profiel te zien met alle gegevens behalve de wepkey, die voer ik opnieuw in--> next--> connect --> weer profiel instellingen met geen ingevoerde wepkey. 't is net of ding niet eens probeerd. maar zoals altijd: router herstart terwijl pc aanstaat lost het op. Gister had ie zelfs toen ik beneeje kwam ineens verbinding. Mams had em alvast aangezet voor moi, 10-15min later kom ik naar die pc en verbinding is der.

Oscar Wilde

• GeniusJennis
Het rare is dat ik ook handmatig geen verbinding kan maken.
De status blijft: "wachten tot netwerk klaar is"

Na een reboot is ook dit weer verholpen
(mijn settings en alles staan opgeslagen en de WPA key word gewoon onthouden door Windows)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GeniusJennis schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:02:
Het rare is dat ik ook handmatig geen verbinding kan maken.
De status blijft: "wachten tot netwerk klaar is"

Na een reboot is ook dit weer verholpen
(mijn settings en alles staan opgeslagen en de WPA key word gewoon onthouden door Windows)
hier gewoon van kan geen verbinding maken. verbinding herstellen werkt ook niet, bij maken verbinding krijg ik kan geen verbinding gemaakt worden.

wat ik nog wel ga proberen van't weekend is alles qua ip's bij ipconfig in cmd invoeren, wie weet helpt het

Oscar Wilde

• GeniusJennis
bartgrefte schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:27:
[...]
hier gewoon van kan geen verbinding maken. verbinding herstellen werkt ook niet, bij maken verbinding krijg ik kan geen verbinding gemaakt worden.
Idem dito hier alleen duurt het even voor deze melding komt.
Tot die tijd is de status "wachten tot netwerk klaar is"

Wacht ik vervolgens een paar minuten krijg ik dezelfde melding als jij en idd verbinding herstellen enz werkt niet

Zelfs in apparaatbeheer de hardware uitschakelen en weer opstarten heeft geen effect.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ahum.... heb het hier opgelost.

Ten tijde van de overleden HD en dus de herinstall van windhoos deed me router ook niet meer nadat ik samba had ingesteld. Toen heb ik een netwerkkaartje onder de wlan kaart gezet om zo mams der pc te gebruiken om router weer werkend te krijgen. Die netwerkkaart zat er nog in. gister er uit gehaald en de 1e 3 starts (nog niet vaker geprobeerd) meteen verbinding!

edit: te vroeg gejuicht. net geen verbinding. bij ipconfig /all : medium ontkoppelt oid. Daarna op verbinding herstellen geklikt, helpt niet. paar sec na dat zie ik ineens bij de lan verbinding: netwerk adres verkrijgen. 3/4e sec verbinding daarna niet meer. weer paar sec later: ding heeft verbinding!

vaag gedoe :?

van de week maar ff 7dB antenne halen voor me router, aan wlankaart hangt er namelijk een maar was vergeten dat om het signaal beter te krijgen er aan beide kanten een betere antenne moet.
wie weet helpt het

[ Voor 40% gewijzigd door Raven op 20-08-2006 20:23 ]

Oscar Wilde

• GeniusJennis
Bij mij is geen spraken van te zwak signaal.
De pc staat een halve meter van de router vandaan.

Ik geloof nooit dat deze problemen worden veroorzaakt door een te zwak signaal!

Edit: Het probleem lijkt als sneeuw voor zon te zijn verdwenen. (tot nu dan :p)

[ Voor 18% gewijzigd door GeniusJennis op 21-08-2006 17:36 ]

Verwijderd

Je kunt eens in het BIOS of de Power save options kijken. Heb hier HP laptops en daar zit een LAN Power save op die default aan staat. En inderdaad na een tijdje gaat dit aan en is de netwerkverbinding niet meer te herstellen, alleen via een reboot.

LAN Power Save uitgezet in het BIOS en nergens meer last van.

Wilde gok is dat het bij jou misschien ook in Control Panel Power Options zit.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:41:
Je kunt eens in het BIOS of de Power save options kijken. Heb hier HP laptops en daar zit een LAN Power save op die default aan staat. En inderdaad na een tijdje gaat dit aan en is de netwerkverbinding niet meer te herstellen, alleen via een reboot.

LAN Power Save uitgezet in het BIOS en nergens meer last van.

Wilde gok is dat het bij jou misschien ook in Control Panel Power Options zit.
zoiets ben ik tegengekomen maar powersave staat (allang) uit.

Oscar Wilde

• Romke

Romke

Dieselhead

Maar bartgrefte, heb jij die Juniper client al eens geprobeerd?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Als ik hier thuis mijn wirelles gebruik dan kan het ip-adres verkrijgen soms erg lang duren 2-3 minuten. Hoe en waar het door komt weet ik zo niet.
Mischien hebben jullie hier wat aan?

Don't worry people, i`m a professional idiot

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anti-XP schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:19:
Maar Raven, heb jij die Juniper client al eens geprobeerd?
de wat :? :? (zal morge wel ff zoeken, slaap nu zowat)

maar ding had vanavond ineens verbinding toen mams computerles kreeg :? , geen idee hoe het zo ineens werkt. mischien dat pc even niks heeft zitten doen en uit *verveling* wlan maar even werkend heeft gemaakt

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:20 ]

Oscar Wilde

• Romke

Romke

Dieselhead

bartgrefte schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:12:
[...]

de wat :? :? (zal morge wel ff zoeken, slaap nu zowat)

maar ding had vanavond ineens verbinding toen mams computerles kreeg :? , geen idee hoe het zo ineens werkt. mischien dat pc even niks heeft zitten doen en uit *verveling* wlan maar even werkend heeft gemaakt
De Juniper Odyssey Acces Client
Eerste hit op google.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zal zodra ik tijd heb ff testen, moet ik dan dat sitecom progsel afsluiten?

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TS: is't bij jouw al opgelost??

hier iig nog niet :/ , zowel WZC (dat standaard windows wireless progsel) als dat sitecom ding kan niet connecten terwijl er momenten zijn dat er na de start gelijk verbinding is.... instellingen staan dus denk ik (nog altijd) goed.
zal log router trouwens nog eens doorspitten en moet ook dat ene progsel van anti-xp ook nog proberen

edit: wait a sec.... volgens log router gebruikt de router channel 11 (staat op auto), dat sitecom ding gaf channel 1 aan, mischien dat ie op verkeerde channel probeert te connecten? zou dat het kunnen zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 26-08-2006 23:06 ]

Oscar Wilde

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik ben hier al regelmatig tegen hetzelfde probleem aangelopen met een Linksys WPC54GS. Het lijkt erop dat de install een aantal settings niet goed wegschrijft in het Windows register.

Ik heb het volgende geprobeerd: een update van de drivers via linksys -> zelfde probleem

Geinstalleerd onder de administrator account -> Zelfde probleem

Na verloop van tijd was ik het zat, heb ik Windows opnieuw erop gezet, onder de administrator account de laatste drivers geinstalleerd, en toen pas nieuwe gebruikers aangemaakt. Sindsdien werkt alles feilloos. Niet dat ik het nu een geweldige oplossing vind.. Een beetje belachelijk natuurlijk om je handleiding te beginnen met:

Voordat u de drivers installeert dient u eerst Windows opnieuw te installeren..... ;)

Humor moet je serieus nemen

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

tommie-boy schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:17:
Ik ben hier al regelmatig tegen hetzelfde probleem aangelopen met een Linksys WPC54GS. Het lijkt erop dat de install een aantal settings niet goed wegschrijft in het Windows register.

Ik heb het volgende geprobeerd: een update van de drivers via linksys -> zelfde probleem

Geinstalleerd onder de administrator account -> Zelfde probleem

Na verloop van tijd was ik het zat, heb ik Windows opnieuw erop gezet, onder de administrator account de laatste drivers geinstalleerd, en toen pas nieuwe gebruikers aangemaakt. Sindsdien werkt alles feilloos. Niet dat ik het nu een geweldige oplossing vind.. Een beetje belachelijk natuurlijk om je handleiding te beginnen met:

Voordat u de drivers installeert dient u eerst Windows opnieuw te installeren..... ;)
eigenlijk is dat al gebeurt door die overleden hd hier, en andere accounts? welke andere accounts? staat er ma 1 op mams der pc en die heeft álle rechten.

edit: nu is er wél weer verbinding :? , ik snap der niks meer van :/

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 27-08-2006 13:31 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1