Toon posts:

Problemen met voeding en mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,
Mijn pc werkt sinds eergisteren niet meer, hij startte niet meer op en ruikte raar.
Ik dacht dat het aan de voeding lag, dus een nieuwe voeding gestoken, ja dan geprobeerd en werkte niet. Voeding was goed geinstalleerd en werkte maar hij sprong terug af, juist wanneer ik op de knop druk een 2 seconde erna springt hij af. Er brand wel een geel lichtje op het moederbord zelfs als hij uitgevallen is en in de stroom zit blijft het branden en op het moederbord wijst er een pijltje naar het nummertje bc 309, ik had dit opgezocht en had iets met elektriciteit ofzo te maken ??

Ik heb al vanalles geprobeerd, wat is het beste dat ik kan doen of wat betekent het lichtje ?

De spec's:

VOEDING: 520 watt, low budget model

MOBO: Gigabyte 7VAXP, Gigabyte kt 400 chipset 8xagp bus, 6x usb 2.0, 3x1394, RAID, SD/MS/SC-lezer, Dual Bios, LAN,
6-kanaals audio, retail

CPU: AMD XP 2600+ BARTON

COOLER: Basic

RAM: 512 MB/ pc 3200 DIMM

VGA: MSI TI 4200 8x 128mb ddr dvi-out video-in, tv-out retail

HARDDISK: 2x80GB 7200 rpm in striping mode raid

DVD Combo drive met CDRW, eigen IDE, zwart

FLOPPY: 1.44 MB zwart

PANEL: Multifunctionele expansie bay van sweex

EXTRA: Fan control

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het ledje op je mobo brand dan krijgt je mobo iig stroom. Dit hoeft echter niet te betekenen dat het ding fatseoenlijk op zal starten.

Begin eens met het gebruiken van een deugdelijke voeding en neem de hangen en opstartproblemen troubleshooter eens door zodat je kunt achterhalen welk onderdeel het probleem geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:33:
Als het ledje op je mobo brand dan krijgt je mobo iig stroom. Dit hoeft echter niet te betekenen dat het ding fatseoenlijk op zal starten.

Begin eens met het gebruiken van een deugdelijke voeding en neem de hangen en opstartproblemen troubleshooter eens door zodat je kunt achterhalen welk onderdeel het probleem geeft.
ja waar staat deze hangen en opstartproblemen troubleshooter ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt de FAQ en het Beleid dus niet doorgenomen, tegen de registratievoorwaarden in? :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:37:
[...]

ja waar staat deze hangen en opstartproblemen troubleshooter ?
uiteraard in de FAQ
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:30:
[...]

ben de tutorial aan het doornemen :)
Hallo,
Ik heb de volledige tutorial doorgenomen en weet nog altijd geen oplossing voor het probleem. Als jullie iets weten dat ik kan proberen. Meld het dan maar eventjes, want ik zit echt in de put nu, kan m'n site niet onderhouden of niets ?
Mvg
Gunther
Pagina: 1