Toon posts:

Batterij melding slecht digitale camera

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een sony p-41, hierin zitten 2 batterijen. als ik deze oplaad dan kan ik even fotograferen.

nu heb ik ook powerpix batterijen ( niet oplaadbaar ) maar deze zijn na 5 a 6 foto's schieten ook alweer helemaal leeg.

Wat kan dit zijn, ik heb dit nog nooit gehad.

alle instellingen zijn normaal. en geen flits.

als dit in het verkeerde forum staat mijn excusses.

• mallept
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:32
Gewonen (niet oplaadbaar) batterijen staan er om bekent dat deze niet lang mee gaan!
Je moet gewoon oplaadbaren batterijen kopen met een hoog (2400Mah of er boven)!!
Eerste keer goed opladen en gebruiken tot hij helemaal leeg is.. Dan benut je de volledige capaciteit

Succes

edit:
Kijk maar eens op http://www.gpbatteries-nl.com.hk

[ Voor 9% gewijzigd door mallept op 16-08-2006 18:33 ]

Verwijderd

en neem ook merkbatterijen van GP of Memorex of zoiets, ik heb er van topcraft waar 2000mAh in zou moeten gaan, maar die zijn na een 30tal foto's leeg, terwijl ik met die 1800mAh's van memorex zeker 200 foto's kan trekken eer ze leeg zijn.

de GB-batterijen zouden volgens testaankoop ook nog goed zijn, alleen weet ik niet meer in welk nummertje het stond. Dacht een recent (maar ben het niet zeker) want ik heb het hier thuis enkele dagen/weken geleden nog rond de salontafel zien vertoeven.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Bij batterijen van goedkopere merken geven sommige apparaten al meteen een melding van lege batterijen, omdat deze batterijen gewoon niet de spanning geven die ze zouden moeten geven.
(Is OK bij bvb zaklamp, maar niet bij ingewikkeld elektronisch apparaat. Geen idee of powerpix goedkope batterijen zijn btw.)
Als dit met batterijen van een bekend merk ook gebeurt, dan is er sprake van kortsluiting of iets dergelijks. Kan zelfs erg gevaarlijk zijn, meestal worden batterijen dan erg warm ...

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
als je camera melding geeft dat je batterijen leeg zijn en je doet ze in een nader batterijen apperaat geeft die ook aan dat ze leeg/bijna leeg zijn of geeft die nog aan dat ze vol zitten?

Verwijderd

Topicstarter
de batterijen zijn deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.beststuff.com/images/articles/020806b.jpg

speciaal voor digitale camera's.

Oplaadbare batterijen zijn van de hema, is een keer goed uit testen gekomen van de consumtengids. of is de camera gewoon op ??
DECOY88 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:38:
als je camera melding geeft dat je batterijen leeg zijn en je doet ze in een nader batterijen apperaat geeft die ook aan dat ze leeg/bijna leeg zijn of geeft die nog aan dat ze vol zitten?
Dan zitten de batterijen nog helemaal vol.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 18:41 ]

• DieterVDW
Dan is je camera gaar zou ik zo zeggen ...

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
duidelijk ook je camera gaar :'( en heeft er iemand een goed idee om dit op te lossen?

[ Voor 45% gewijzigd door DECOY88 op 16-08-2006 19:08 ]

• DieterVDW
Laten repareren ...
Tenzij je plots een getalenteerde electronicus blijkt te zijn ga je dit niet zelf oplossen vrees ik.
Helaas pindakaas!

Verwijderd

En laat de P41 nu net een camera'tje zijn die destijds werd verkocht voor circa 200 euro. Die ga je dus never nooit niet laten repareren tenzij je geld wilt weggooien.

• DieterVDW
You get what you pay for :) .

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 15:24

yGiDoRp

Sawasdee

Ik gebruik zelf deze voor mijn P52.

Afbeeldingslocatie: http://cablemodem.fibertel.com.ar/germanick/Desarrollado/pilas/sony2300.jpg

Die gaan bij mij wel een vakantie mee. Ik heb ze bij de mediamarkt gekocht en ze waren erg goedkoop. minder dan een tientje.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Pagina: 1