Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DwarfBoard001 + PIC18f4520 programmeer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de VOTI webshop de combinatie wisp628 + DwarfBoard001 + PIC18f4520 besteld. Dit al heb ik aangesloten op de voeding K-WWPSU, die een stabiele 5 volt spanning afgeeft.

Na dit alles in elkaar gebouwd te hebben en aangesloten te hebben kom ik op onderstaand resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kevinkessels/totaal-klein.JPG

Als ik de voeding in het stopcontact steek, brandt het ledje op de voeding en het ledje op DB001.
Aangesloten op de pc, probeer ik met BumbleBee de PIC te identificeren, ik krijg hier gewoon het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kevinkessels/identify.JPG

Dit klopt dus, zover ik weet :) Als ik de programmer identificeer krijg ik ook netjes te zien dat ik een wisp628 gebruik, versie 1.09. Dit klopt dus ook.

Zodra ik mijn PIC probeer te wissen krijg ik echter het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kevinkessels/error.JPG

Als ik dan een test bestandje upload dan doet ie dat "goed" (BumbleBee geeft geen errors) tenminste, zodra ik dan op "verify" klik zegt BumbleBee dat de inhoud van de PIC niet overeenkomt met het test bestandje. Ook als ik op "run" klik gebeurd er niks.

Hierop heb ik XWisp2 gedownload en geprobeerd hiermee het bestandje in mijn PIC te krijgen, maar ook deze blijft steken bij het "verify" gedeelte en geeft een error.

Op internet had ik gelezen dat het misschien uitmaakt of je pc op een geaard stopcontact inplugt of niet, maar nadat ik mijn pc op een geaard stopcontact had aangesloten bleven dezelfde problemen zich herhalen.

Weet er iemand hoe ik dit probleem op kan lossen, of zie ik wat over het hoofd?
Alle hulp is welkom :)

Alvast bedankt _/-\o_

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Ik denk dat je best op www.circuitsonline.net eens gaat kijken, de eigenaar van VOTI (die die wisp heeft ontworpen) loopt daar ook rond en is niet te beroerd om je met raad en daad te helpen. Op het forum moet je met wat zoeken je error wel vinden met de oplossing erbij.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
ohw... alvast bedankt... ik zal mijn probleem daar ook posten :)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die voeding, wat heb je daar op aangehangen? Heb je die al eens nagemeten?
Het lijkt me dat daar minstens 8V op de ingang moet staan. Anders zal de 7805 niet genoeg spanning krijgen om een 5V aan de uitgang te geven.

Yep staat ook op de site, minimum 8V

[ Voor 9% gewijzigd door kluyze op 16-08-2006 23:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die voeding heb ik ingesteld op 9V, het is zo'n AC-DC adaptor waarmee je kunt kiezen uit verschillende voltages, als die niet genoeg spanning zou leveren, zouden de ledjes toch ook niet branden en zou de PIC toch helemaal niet herkend worden door BumbleBee?

Verwijderd

zit het probleem niet in de usb-serieel adapter die ik aan de rand van de foto zie?
vaak geven die een te laag voltage om goed te kunnen programmeren, of raken ze halverwege het programeren even de verbinding kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Er word geen stroom uit de computer gebruikt... De benodigde stoom word uit het "target-circuit" gehaald. Dus daar zal het niet aan liggen

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 09:35
Heb je de programmer al een keer geprobeerd op een computer met een 'echte' COM poort.

Probeer anders de drivers van die USB->COM kabel te updaten. Ik had dit ook bij mijn sweex USB->COM kabel. Die het een probleem dat hij mijn STK 500 wel uit kon lezen, maar niet kon schrijven omdat de driver die bij de kabel geleverd werd het niet zo nou nam met de baud rate, waar door de programmer de COM poort niet meer snapt/de data verkeerd interperteerd. Dit lijkt mij bij jou een beetje het zelfde probleem.

Veel van dat USB spul hebben gewoon de zelfde chip in zich zitten. Dit zou bij jou en mijn USB->COM kabel ook wel kunnen zijn.

just my €0,02

[ Voor 0% gewijzigd door Vuikie op 17-08-2006 19:47 . Reden: typo's natuurlijk ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er samen met een aantal heren van www.circuitsonline.net achtergekomen dat het probleem waarschijnlijk ligt in de firmware versie van mijn wisp programmer, ik heb een nieuwe chip besteld met de juiste firmware.

Ik laat wel wat weten als hierdoor mijn problemen zijn verholpen :)
Pagina: 1