[Asus Extreme N7800 GT] Groene strepen op beeld tijdens spel

Pagina: 1
Acties:

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik loop al een aantal maan den te stoeien met mijn "nieuwe" pc
dacht eers dat het aan een rotte instalatie van windows XP lach maar die heb ik zojuist helemaal kaal er op gezet.

het probleem is alsvolgd.

zodra ik een spel op start krijg ik allemaal groene strepen in beeld,
dit is aan het begin niet maar pas na een minuut of 2.

Afbeeldingslocatie: http://www.team-lecar.nl/images/got/foto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.team-lecar.nl/images/got/foto2.jpg

en dan als je nog even door speel loopt gewoon heel de computer vast!

erg vervelend zoals jullie begrijpen.

ik heb mijn geheugen gestest met memtest86 maar die ziet geen fouten,

ik heb als mainbord een Asus A8N32 x16 SLI
en 1 x de Asus Extreme N7800 GT
ook heb ik mijn volledige pc opnieuw geinstaleerd

verder heb ik van nforce versie 6.86 geinstaleerd en forceware versie 91.31

heeft er hier iemand mischien een idee wat ik verkeerd gedaan heb of wat ik vergeten heb?

specs : http://specs.tweak.to/7435

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat lijkt een termperatuurprobleem. Kijk eens hoe warm je kaart wordt.

• DaFearLess
  • Niet online
everest zegt
Field Value
GPU 50 °C (122 °F)

en tijdens het spelen loopt hij op naar de 70° en dan begint alles te hakkelen,

hoe warm mag hij worden?????

[ Voor 44% gewijzigd door DaFearLess op 16-08-2006 18:32 ]

Verwijderd

Die temp die ie weergeeft is niet alarmerend, maar die artifacts die meestal door een te hoge temp worden veroorzaakt wel.

Test de boel eens met de kast open en een tafelfan op je video kaart gericht. Ik durf te wedden dat het dan weg is.
Structurele oplossing is voor een betere koeling in je kast te zorgen, kennelijk stroomt er nu teveel warme lucht langs je video kaart, waardoor de boel te warm loopt.

Hij schakeld pas af bij 115C, maar hij slijt wel harder met hogere temps, en hoe lager @stock, hoe hoger je em kunt klokken 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 19:14 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
70°C voor een videokaart is niks. Als ie boven de 100°C komt, dan hoef je je pas zorgen te maken (120°C is zo'n beetje de limiet).

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 16-08-2006 18:53 ]

The devil is in the details.

• DaFearLess
  • Niet online
ik zal 3dmark eens opstarten kijken hoe warm die dan word?

[ Voor 59% gewijzigd door DaFearLess op 16-08-2006 19:01 ]

• Hahn
Dat zal weinig verschil geven, een nieuw spel zal waarschijnlijk vrijwel even zwaar zijn voor je systeem als 3DMark is ;)

Maar wat zijn andere temperaturen (en voltages) van je systeem?

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 16-08-2006 19:23 ]

Verwijderd

die 2de foto lijkt op een probleem met VSync.. heb je daar al mee geprobeerd wat te klooien?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Klok de kaart maar eens fors (lees: 20%) terug en kijk of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Ik krijg namelijk de indruk dat fabrikanten teveel van de 7900GT vragen en hem daardoor veel te hoog overklokken. Zeker de OC versies hebben veel problemen met artifacts enz.

Door de kaart lager te klokken:
  1. Belast je de grafische kaart minder
  2. Wordt deze minder heet
  3. Verbruikt de kaart minder stroom
Wie weet kun je daarmee naar een oplossing werken.

Edit: Ik zie dat je Pc wel erg warm is vanbinnen. De CPU hoort met dit weer geen 50 graden te halen. Bij mij wordt de processor bijvoorbeeld maar 30 graden onder zware belasting. Probeer eens te gamen met de kast open en eventueel een extra tafelventilator ertegenaan. Als het mogelijk is zou ik nog een casefan erbij plaatsen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door frankknopers op 16-08-2006 19:58 ]

Goud is geen geld

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 21:56
terug klokken kan je evt doen met een tooltje als riva tuner, of Asus kennende leveren zij ook wel hun eigen tools :)

Jeej alweer een Tweaker

Verwijderd

Als ie het na terug klokken (of beter koelen) wel goed doet, kun je maar beter gewoon ruilen.

In mijn ervaring zal MSI hier niet moeilijk over doen, Asus waarschijnlijk ook niet.

• Hahn
Frank_Knopers schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:56:
Edit: Ik zie dat je Pc wel erg warm is vanbinnen. De CPU hoort met dit weer geen 50 graden te halen. Bij mij wordt de processor bijvoorbeeld maar 30 graden onder zware belasting. Probeer eens te gamen met de kast open en eventueel een extra tafelventilator ertegenaan. Als het mogelijk is zou ik nog een casefan erbij plaatsen. :)
Waarom denkt iedereen dat wanneer hardware warmer wordt dan 50°C het spontaan zal gaan smelten ofzo? Z'n moederbord is wat aan de warme kant, maar een processor die 51°C wordt is niks mis mee, ookal zou het natuurlijk wel wat koeler kunnen/mogen.

Temperaturen waarbij je pas zorgen hoeft te maken zijn voor mij:
Moederbord: 60+ °C
Processor: 75+ °C
Videokaart: 100~110+ °C
Hardeschijf: 60+ °C (Officieel eigenlijk 55°C, maar ik heb hardeschijven gehad die meer dan 4 jaar lang constant 55°C werd en die vertoond nu nog steeds geen kuren)

Verwijderd

8)
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:39:
Die temp die ie weergeeft is niet alarmerend, maar die artifacts die meestal door een te hoge temp worden veroorzaakt wel.

Test de boel eens met de kast open en een tafelfan op je video kaart gericht. Ik durf te wedden dat het dan weg is.
Structurele oplossing is voor een betere koeling in je kast te zorgen, kennelijk stroomt er nu teveel warme lucht langs je video kaart, waardoor de boel te warm loopt.

Hij schakeld pas af bij 115C, maar hij slijt wel harder met hogere temps, en hoe lager @stock, hoe hoger je em kunt klokken 8)
Artifacts worden niet veroorzaakt door hoge temps, maar door een te hoge kloksetting, mijn bfg 7950 is idle 59Gpu 1 en72Gpu 2 graden gestresst komen ze op de 85, als ik dat beeld van hem zie, het zijn geen artifacts, probeer niks meer dit is een brakke Gpu of een mem blokje gaar, gewoon terugsturen.

Verwijderd

Zijn we het iig eens over het belangrijkste :) :

Die kaart deugt niet, terug ermee.

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-07 08:58
Frank_Knopers schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:56:
Door de kaart lager te klokken:
  1. Belast je de grafische kaart minder
  2. Wordt deze minder heet
  3. Verbruikt de kaart minder stroom
De kaart belast je met hogere temperaturen. Die twee zijn dus hetzelfde.
Pagina: 1