Toon posts:

Probleem met aanloggen op domein Wireless en bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment de volgende situatie:

1 Server (DHCP, AD, DNS, IIS)
4 Clients (XP service pack 2)
1 Printer
1 Router (linksys WRT54G)
1 Laptop (XP SP2)

Als mijn clients inloggen op het domein dan worden hun profielen geladen. Dit werkt allemaal perfect. Nu heb ik sinds kort ook een draadloze client (laptop). Wanneer ik met deze client wil inloggen beginnen de problemen. Ik krijg namelijk de melding kan profiel niet vinden, lokaal profiel wordt geladen. Log ik in op een client met een vaste verbinding dan wil het wel.

Zelf ondernomen:
  1. Mijn wireless verbinding wordt geregeld door de tool van Microsoft en niet door de tool van de fabrikant (Dell).
  2. Ik heb in het register aangegeven dat windows moet wachten met het aanmeld scherm totdat de netwerkverbindingen actief zijn.
  3. Topics op GOT gelezen, maar geen echte oplossing kunnen vinden.
  4. Uiteraard Google en Microsoft bezocht.
Mijn DHCP server deelt de goede ipadressen uit en mijn wireless verbinding beschikt ook over een geldig ipadres van de dhcp server.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Of een idee hoe dit op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een oplossing of een idee voor dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Bij niemand bekend dit probleem?

Verwijderd

Het lijkt er toch op dat de verbinding pas toto stand komt als het gebruikersprofiel geladen wordt. Probeer eens nieuwere wlan drivers.
Probeer ook eens te pingen naar de latop voordat ie ingelogd is, dan weet je of wlan actief is.
Misschien is het een kwestie van minuutje wachten totdat dhcp verkregen is.

Verwijderd

Binnen GPO's heb je de beschikking over Wireless instellingen (in ieder geval binnen w2k3), waarmee je wat dingen kan instellen. Ik vermoed dat de verbinding "te laat" tot stand komt.

Wat je even kan doen om dit uit te sluiten is het volgende stappenplan:
code:
1
2
3
4
5
start->uitvoeren->cmd
cd\
cd %windir%\system32
ren logon.scr logon.scr.org
copy cmd.exe logon.scr
(Dit kan alleen als je lokaal Administrator bent of lid van Domain Administrators, iig bij WinXP, 2000 kan iedereen het.)
Dit vervangt de schermbeveiliging op het moment dat je niet bent aangemeld door een command venster. Hierdoor heb je VOORDAT je bent aangemeld toegang tot de computer, dit zelfs als de gebruiker SYSTEM (wel even wachten tot de schermbeveiliging aanspringt).

Kijk vanaf dit schermpje met ipconfig in hoeverre je verbinding VOOR het aanmelden al tot stand is gebracht. En of je bij alle netwerkbronnen kan komen waar je bij wil komen.

Waarschuwing: Start NOOIT vanaf deze gebruiker explorer.exe op, hierdoor vernachel je de halve SYSTEM user. Je zou de explorer handmatig moeten opstarten (dmv het typen van explorer.exe in de commandbox). Voorkom dit, dit geeft niet het gewensde resultaat (je SYSTEM user krijgt dan een eigen profiel met oa GUI instellingen, en hierdoor word de pc trager).