Toon posts:

All in one - of los?

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn HP PSC 2110 All-in-one heeft het bijna begeven na 2.5 jaar. Het ding wil niet meer scannen noch kopiëren. Printer wil ie daarentegen nog steeds. Het bedieningspaneel werkt niet meer, sterker nog je kan niet eens meer zien of dat ding aan of uitstaat, dat zie ik aan de computer of die weergeeft over en ja dan nee een verbinding mee is.

Tijd voor een nieuwe dus!

Voor een paar tientjes heb ik weer een nieuw HP PSC en kan ik er weer tegenaan toch heb ik hier zo mijn twijfels over.

Ik vond de printer nou niet echt geweldig. De kwaliteit van de prints waren zowel in kleur als z/w goed genoeg voor de dingen die ik uit print, maar de printer at vaak 2 pagina's tegelijk en dan zat er ergens tussen je papieren een blanco vel, dat is niet zo'n probleem, maar als je dubbelzijdig wou printen (oftewel helft printen, omdraaien, andere helft printen) ging het wel elke keer mis omdat ie af en toe een vel te veel meenam.

De scanner was goed genoeg, het enige wat ik inscande waren tekstdocumenten, en dat was tevens het enige wat ik ermee kopieerde, hoewel veel kopieren deed ik er niet echt op aangezien dat best veel tijd in beslag nam (voor elke pagina moest ie een scan maken en scannen ging niet heel snel)

Daarnaast heeft dat ding me veel meer gekost aan de printercardridges dan het hele ding zelf heeft gekost. Ik besteed liever wat meer aan iets, maar dat het in het gebruik goedkoper is.

Wat ik ermee doe:
- ik print zelden, maar als ik het doe dan meestal wel documenten van 100+ pagina's.
- Af en toe wat tekst documenten scannen en of kopieëren
(Het gaat dan met name om wetenschappelijke artikelen aangezien mijn vriendin en ik dit ding vrijwel alleen gebruiken voor onze studies)

Wat ik dus zoek:
- een degelijke zwart/wit-printer, die niet teveel kost in onderhoud (en geen cardridge-junkie oftewel je helemaal vol moet proppen met tig cardridges a la zoveel euro per stuk voor een schamele paar honderd vellen printen
- een degelijke scanner (het hoeft niet allemaal foto-kwaliteit te zijn, maar ook niet eentje met een scansnelheid van tig minuten per scan)

of een wat duurdere doch niet te dure all in one:
- zwart/wit laser printer, flatbed scanner, kopierapparaat (en liefst ADF indien dit niet veel meer extra gaat kosten) ( Canon LaserBase MF5730?)

Graag advies wat in mijn situatie jullie het beste lijkt
- 1 printer (inkt/laser) + 1 scanner
- 1 duurdere all-in-one (z/w laser)

Het moet allemaal wel uit een krappe studentenbeurs betaald worden dus het richtbedrag is max €250,-

of is het toch het verstandigst om de allergoedkoopste PSC aan te schaffen en zodat ik wat extra centjes overhoud?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Wat denk je zelf?

Het grootste nadeel van een AIO is dat als er 1 onderdeel defekt is je niets meer aan het apparaat hebt.
Met losse apparaten heb je dat probleem niet.

Wat dit betreft ben ik zwaar bevooroordeeld. Ik zou gaan voor losse apparaten...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:15:
Wat denk je zelf?

Het grootste nadeel van een AIO is dat als er 1 onderdeel defekt is je niets meer aan het apparaat hebt.

Wat dit betreft ben ik zwaar bevooroordeeld. Ik zou gaan voor losse apparaten...
Ja dat heb ik nu dus ook ondervonden. Alleen wil je alles echt los hebben printer + scanner + kopieerapparaat dan ben je dus wel een stuk duurder uit! Ik zou dus ook wil weten of een duurdere all-in-one ook gelijk een verbetering in kwaliteit is.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

voordeel van een AIO is weer dat het stukken minder ruimte in beslag neemt..

Ik heb een AIO en ben er erg blij mee.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Nulnulnix schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:15:
Wat denk je zelf?

all-in-one is in verhouding goedkoop, plus neemt niet zoveel ruimte in beslag. Ik heb zelf ook een AIO en ben er ERG tevreden over.

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:24:
Alleen wil je alles echt los hebben printer + scanner + kopieerapparaat dan ben je dus wel een stuk duurder uit!
Inderdaad, maar je zegt zelf dat hij nog redelijk kan printen, en dat alleen de scanner stuk is. Dan zou je nu een scanner kunnen kopen, en over een maand of twee dan een printer, zodat je niet zoveel ineens uitgeeft.

Dan rest nog de kopieerfunctie. De kopieerfunction van een AIO is een stuk gemakkelijker, sneller en volgens mij ook van hogere kwaliteit dan inscannen + printen. Dus dat is de "killer application" als je het mij vraagt.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

De beste oplossing voor jouw situatie is het volgende:

1. De Brother HL 2030 Laserprinter van ca. 90 euro.
2. Een goedkope scanner er los bij.

Kun je ook nog scannen terwijl je aan het printen bent en andersom. Die Brother Laserprinter is een heel fijn dingetje en gaat lang mee met z'n toner. Bovendien is het misschien ook raadzaam om eens te kijken naar kostenbesparingen bij printen. Als je 100+ pagina's uitprint: Kun je 50% besparen door 2 op 1 pagina te printen en moet je per se in de hoogste resolutie printen en moet het perse zwart echt diep zwart zijn? Etc. Let dus ook op je printerinstellingen bij het printen van veel pagina's !!

Laserprinten is over het algemeen goedkoper dan inkt dus je wilt eigenlijk geen inktjet printer. Als je kleurenfoto's wilt afdrukken kun je dat via Internet gemakkelijk opsturen naar een fotoprintservice wat betere kwaliteit en prijs oplevert. Voor die enkele keer dat je eens wat in kleur wilt uitprinten is het gewoon 'pech' want het rechtvaardigt niet de kosten.

Verder vraag ik me af als jullie nog beiden studeren; is het dan niet goedkoper om juist die 100+ pagina's op je uni/hogeschool uit te printen en een simpelere printer voor thuis te hebben voor kleinere documenten?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 14:12 ]

Verwijderd

Verder vraag ik me af als jullie nog beiden studeren; is het dan niet goedkoper om juist die 100+ pagina's op je uni/hogeschool uit te printen en een simpelere printer voor thuis te hebben voor kleinere documenten?
Mee eens.

Verder was ik gegaan voor een laserprinter. Mooie zwart/wit afdrukken, snel en niet zo duur qua gebruik.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Over dat kopieren: de meeste scanners hebben wel een optie in de software zitten om met behulp van een enkele knop op de scanner te kopieren, ook al heb je een losse scanner en printer. Ik kan me niet voorstellen dat dat veel minder van kwaliteit is dan wanneer je dat met een All-in-one doet, daar wordt ook maar gewoon gescand en geprint :?

En inderdaad, als je alleen maar documenten afdrukt dan zou ik zeker voor een laserprinter gaan. Meestal sneller en volgens mij ook nog wel goedkoper in gebruik dan inktjets.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 17-08-2006 14:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 22:15

EXX

EXtended eXchange

Ok, maar bij een AIO kun je kopieeren zonder de PC aan te hoeven zetten.

Ik heb beide gehad. Eerst een HP4100C scanner en een HP Laserjet 5L printer. Kopieeren ging vrij eenvoudig via een programmaatje, maar de PC moet dus wel eerst aan.

Op een gegeven moment ging de scanner kapot. Toen heb ik een Canon MP780 AIO gekocht. Kopietjes maken is veel sneller gedaan: hup even in de feeder en op copy drukken. Ook faxen gaat nu een stuk makkelijker.

De HP 5L gebruik ik nog steeds voor gewoon te printen, stukken goedkoper als de inktjet in de AIO.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom niet printen op de uni? Omdat ik het meeste thuis werk eigenlijk. Ik heb thuis alles op mijn pc staan en ik kan van hier ook zoeken in de volledige teksten van de bibliotheek. Foobar aan, msn aan en gaan met die banaan, plus je kan pauze nemen wanneer je wil. Als je op de uni msn aan hebt staan en alle computers zijn bezet dan word je door iedereen weggekeken.

Ik heb net een hp 1018 z/w laserjet printer + canon lide 60 scanner gekocht (kostte me €130,- in totaal).

Nu mis ik wel een kopieerapparaat, maar ja iets hoeft vrijwel nooit met haast gekopieerd te worden dus dat wordt gewoon op de uni kopieren. (Das toch het snelste en goedkoopste!)

Iedereen hartstikke bedankt voor de hulp!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb thuis ook gewoon een laserprinter in combinatie met een AIO staan. Misschien dat er eens per week een blaadje gekopieerd of gescand wordt, zo nu en dan een kleurenpapiertje printen, maar meestal gewoon zwart en dan is een laserprinter ideaal.

Ik zou niet meer naar de losse printer + scanner combinatie toe willen, dat met 1 druk op de knop kopieren gaat gewoon een heel stuk makkelijker. Enige nadeel is dat als mijn PSC 2105 kapot is, ik of veel meer moet uitgeven om dezelfde printkosten te behouden, of een stukje minder uitgeef en me helemaal scheel betaal bij elke print die je met dat ding maakt.

• ShadowLord
  • Laatst online: 21:01
Als je wat beter spul koopt kun je met een losse scanner en printer even snel kopieren als met een comboapparaat. Gewoon een kwestie van de juiste software.

En met defecten heb je los gekocht een voordeel. En last, but not least, als er uberhaupt al laser AIO's zijn zal de kwaliteit daarvan niet super zijn. AIO's zijn eigenlijk vooral bedoeld voor de simpele consument die 1 keer in de maand eens 2 velletjes print.

Overigens betekend dat je printer papier dubbel pakt niet dat de printer kapot is. Dat betekend dat je ff een euro meer uit moet geven als je papier in slaat en niet het el-cheapo merk meeneemt. Die blijven namelijk idd kleven. Heb ik ook (tot vervelens toe) gehad bij m'n eigen laser. Toen ik er ander (beter) papier in deed nooit meer problemen gehad.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• _JGC_
  • Nu online
Laser AIO is niet veel mis mee in vergelijking met een inkjet AIO. Je moet alleen opletten welke je koopt. Heb een tijd geleden bij een MKB een HP Laserjet 4345 neergezet, een apparaatje van richting de 2000 euro. Heb je wel een printer met interne HDD, modem, netwerk, mailfunctie, PDF optie, 45 pagina's per minuut, automatische nietmodule, automatisch duplex printen, etc voor.
Dat ding houdt zich een stuk beter dan de Laserjet 1300 en dat losse canon kopieerapparaat wat ze eerst hadden.
Ook is het scannen een stuk makkelijker dan die losse scannerzooi die ze eerst hadden staan (gewoon 50 pagina's in de feeder leggen, druk op knop en een minuut of 2 later staat er een PDF op je netwerkshare die je in je archiveringsprogramma importeert).
Pagina: 1