DNS: 'beta' in domeinnaam en records werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
In een domein dat ik bij NXS (nxs.nl) heb, kan ik zelf de DNS-records aanpassen. Een van die records wilde ik in de vorm van beta.mijndomein.nl maken, maar daar liep ik tegen iets idioots aan: het 'beta' record resolved niet op sommige computers:

- de bak die de hostname 'beta' kreeg kon zichzelf niet vinden onder die hostname (met hostx gezocht)
- een studenten-login server die, net als bovenstaande server, dus op universiteit staat kon hem wel vinden, terwijl beide in principe eerst bij ns1.sci.kun.nl gaan vragen
- mijn eigen pc (UPC, ns1.upc.nl dus) kon hem niet vinden.

Aan iets als caching ofzo ligt het niet, als ik er 'bata' neerzet ipv 'beta' werkt het wel prima. Volgens mij is 'beta' geen verboden woord ofzo; beta.gathering.tweakers.net bestaat immers ook. Ik snap werkelijk niets meer van dit probleem, kan ik dit op een of andere manier verhelpen? :)

Overigens heb ik enige tijd getwijfeld tussen NT en hier posten; het heeft immers een beetje met hosting maar ook met netwerken te maken en in de policies stond over DNS weinig.

[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 16-08-2006 16:35 ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

G33rt schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:32:
In een domein dat ik bij NXS (nxs.nl) heb, kan ik zelf de DNS-records aanpassen. Een van die records wilde ik in de vorm van beta.mijndomein.nl maken, maar daar liep ik tegen iets idioots aan: het 'beta' record resolved niet op sommige computers:

- de bak die de hostname 'beta' kreeg kon zichzelf niet vinden onder die hostname (met hostx gezocht)
- een studenten-login server die, net als bovenstaande server, dus op universiteit staat kon hem wel vinden, terwijl beide in principe eerst bij ns1.sci.kun.nl gaan vragen
- mijn eigen pc (UPC, ns1.upc.nl dus) kon hem niet vinden.

Aan iets als caching ofzo ligt het niet, als ik er 'bata' neerzet ipv 'beta' werkt het wel prima. Volgens mij is 'beta' geen verboden woord ofzo; beta.gathering.tweakers.net bestaat immers ook. Ik snap werkelijk niets meer van dit probleem, kan ik dit op een of andere manier verhelpen? :)

Overigens heb ik enige tijd getwijfeld tussen NT en hier posten; het heeft immers een beetje met hosting maar ook met netwerken te maken en in de policies stond over DNS weinig.
Ik zou niet weten waarom dit evt. geblokkeerd wordt, maar heb je al geprobeerd bij UPC te vragen of zij iets dergelijks blokkeren?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• G33rt
Dat doen ze niet; ik kan beta.gathering.tweakers.net namelijk gewoon bereiken :)

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

ipconfig flushdns geprobeerd?

Kan je mischien het domein posten dan kunnen we zelf gaan diggen :)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• G33rt
Merkwaardigerwijs werkt het toevoegen van de rule nu wel goed; ook vanaf de computers die het eerst niet deden. Verder heb ik niets aan de zonefile gewijzigd, alleen de 'bata' terugveranderd naar 'beta' en het werkte in een keer. Ook al blijft het voor mij een mysterie, het werkt nu iig :). Jullie hoeven 'm dus niet meer te gaan diggen (daarvoor was ik de rule aan het maken) denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door G33rt op 17-08-2006 00:18 ]