Toon posts:

Game systeem met oude Dell parts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb een Dell-dimension 8300.
Recentelijk heb ik een 7900 GTX gekocht, en nu wil ik uiteraard mijn systeem upgraden/nieuw aanschaffen. Doel van de PC: stevig gamen, multimedia, photoshop......

Ik zit erover te denken om bij PC-one de volgende zaken in te slaan:
Behuizing: Aztec PerformanceTX 1050B EC Retail
Moederbord: P5B DELUXE S775 I965P ATX
Processor: Intel CORE 2 DUO E6300 1.86GHZ
Geheugen: 1024MB 667MHZ DDR2 DIMM

Daarnaast wil ik de harde schijven en drives uit mijn oude PC overnemen. Aangezien dit mijn eerste bouwproject wordt, wil ik graag wat feedback:
- klopt het dat deze onderdelen samen kunnen?
- heeft iemand tips, waarschuwingen, betere alternatieven etc. m.b.t. de door mij voorgesteld hardware?
- heeft iemand ervaring met PC-one bestellingen (of in het algemeen)?
- ik vraag me af hoe complex het in mekaar zetten is. Het lijkt me wel mee te vallen, maar het is natuurlijk balen als je de stroom erop zet en de hele boel brandt door. Waarschijnlijk staat dit ergens uitgelegd, maar is er een test-sequence die de kans op vernaggelen minimaliseert?
- overige tips

BVD!

Verwijderd

Een PC in elkaar zetten is niet ingewikkeld, maar ik zou voor de 20 a 30 euro die de meeste zaken voor assembleren vragen echt niet riskeren om in een oneindige discussie te komen of een onderdeel DOA was of door onkundige installatie is overleden.

En ervaringen staan in de Shopsurvey

Voor mij zou deze shopsurvey een no go zijn, maar dat moet iedereen uiteraard voor zichzelf weten

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 16:30 ]

Verwijderd

Ik mankeer een voeding (tenzij er eentje in die behuizing zit). Ook al heb je een Dell voeding, die zijn meestal nogal krap afgemeten op het systeem dat erin zat, en een 7900GTX is zeker niet de zuinigste, dus de kans dat die dell voeding het nog gaat trekken is echt klein.

Wat ik een beetje vreemd vind is de combinatie van een 7900GTX (ongeveer het duurste wat er is op GPU vlak) en daar dan maar een 6300 en 1 gig ram onder. Zo laat je je VGA kaart nooit volledig tot zijn recht komen, ik zou daar eerder een 6600 met 2 gigabyte ram onder zetten. Als het niet lukt qua budget, laat dan die cpu een 6300 wezen en overklok hem, maar probeer toch echt naar 2 gig ram te gaan. Zonde van je videokaart anders.

Ervaringen met pc-one; zie shopsurvey, er zal er wel een in staan.

In elkaar zetten is echt niet moeilijk, lees alle boekjes voor je begint en volg de stap-voor-stap handleiding. Verder, als de stekker vierkant is en het gaatje is rond, niet duwen, als het niet past van vorm, is het niet de bedoeling het te doen passen. Ramlatjes zien er leuk uit, maar blijf met je vingers zoveel mogelijk van de chips af en bekijk waar de inkepingen zitten voor je je ram in je slots probeert te duwen.

edit: wat je natuurlijk kan proberen is je dell volledig uiteen gooien, stukjes beetje dooreen leggen en hem gewoon weer opbouwen. Lukt het je om die pc opnieuw op te bouwen (en werkend te hebben), dan lukt het zeker met de nieuwe, je moet altijd ergens beginnen. Je hebt er een oude voor, probeer daar wat mee, iets echt opblazen is moeilijk hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Antec (niet Aztec) heeft een 500W voeding.

Ik heb inderdaad ergens gelezen (nml. hier: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2802)
dat de 6300 erg goed te overklokken is. Maarrrrr, dan zal ik em wel moeten voorzien van de nodige blowers...

Hmmm, de shopsurvey is niet perse erg handig (no offense), als iemand een cheape goeie zaak weet, graag!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 13:57
[quote][b][message=26314906,noline]Athmozz schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 1

iest opblazen is niet zo heel moeilijk hor :P kheb paar jaar geleden perongeluk het knopje op de voeding op 115 volt gezet, dan gaat dat heel gemakkelijk :P. Maar als je een beetje oplet is het heel goed te doen zelf een pc in elkaar tezetten en anders oefen je idd eerst een keer met je oude pc.