Toon posts:

[WinXP] XP computer ziet 2k computers niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag maar eindelijk eens winXP geinstalleerd, in plaats van win2K. Alleen 'natuurlijk' heb ik problemen om het netwerk aan de praat te krijgen.

Alles is aangesloten op een switch. 'Alles' zijn drie computers, waarvan er eentje met winXP is uitgerust en de rest is uitgerust met win2K.

Wat wil het geval? Vanaf de 2K computers zie ik wel de XP-machine en kan er ook opkomen. Maar vanaf de XP-machine kan ik alleen op de XP-machine komen en kan ik de overige machines ook niet vinden. Overigens kan ik ze wel pingen vanaf mijn XP-machine.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet aan de praat. Ook heb ik de search gebruikt... en die methoden hebben me niet veel verder geholpen.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Hebben ze dezelfde werkgroepnaam? dus allemaal werkgroep of allemaal workgroup?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Ze zitten inderdaad allemaal in de werkgroep '@home'.

Overigens, als ik de werkgroep wil benaderen krijg ik een mooie melding dat ik te weinig rechten zou hebben om deze werkgroep te benaderen (??).

Verwijderd

Topicstarter
als ik overigens 'net view' uitvoer in een Dos-box krijg ik de volgende melding:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
code:
1
2
3
4
5
6
C:\Documents and Settings\****>net view
Systeemfout 51.

Windows kan het netwerkpad niet vinden. Controleer of het netwerkpad juist is en
 of de doelcomputer niet bezet is of is uitgeschakeld. Neem contact met de netwe
rkbeheerder op als Windows dan nog niet het netwerkpad kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Reeds opgelost. Heb er een router tussen gegooid... en alles werkt gewoon weer. Vraag me niet waarom. Maar het werkt allemaal, dat is het belangrijkste!!