Ik heb sinds eergisteren een aantal nieuwe onderdelen aangeschaft;
• Asrock ConroeXfire-eSATA2 moederbord
• Core 2 Duo E6300
• Aopen Geforce 7800GT 256MB
• 1GB Tyrex (OEM) 533mhz geheugen
Heb alles in m'n kast gezet en aangesloten op een Thermaltake 480W voeding (meer dan genoeg voor het bovenstaande). Verder zitten er nog 2 hardeschijven in:
- Hitachi T7K250 250GB SATAII
- Hitachi 7K250 160GB SATA
Beide schijven staan echter in SATA(150) modus.
Nu kom ik niet verder dan het POST screen, ik kan het BIOS wel in, maar daar houdt het dan ook op.
Booten vanaf een Windows XP installatie CD kan ook niet, ik krijg het bericht 'Setup is inspecting your hardware configuration', gevolgd door een zwart scherm en geen activiteit van de hardeschijf, cdrom of iets anders.
Hetzelfde verhaal wanneer ik probeer te booten vanaf mijn OS hardeschijf; ik krijg dan gewoon een zwartscherm met zo'n DOS-cursortje, dat van de eerste naar de tweede regel springt en knippert.
Ik ben nu even bij mijn neef; waar ik op het moment van typen MEMTEST aan het draaien ben, is ong. 15 minuten bezig en nog geen errors ontdekt. Booten vanaf de MEMTEST CD werkt blijkbaar dus wel ?!
Wat ik dus heb geprobeerd/getest tot nu toe is:
- Zo kaal mogelijk opstarten
- Geheugenreepje van banken gewisseld
- Zonder geheugen opstarten (geeft dus alleen maar gepiep)
- BIOS defaults laden
Complete configuratie is:
• Asrock ConroeXfire-eSATA2 (BIOS1.1)
• Intel Core 2 Duo E6300
• 1GB Tyrex (OEM) DDR2 533Mhz
• Aopen Geforce 7800GT
• Zalman CNPS-7000B AlCU met S775 clipsupport
• 2x Optical (DVD + DVDRW)
• Thermaltake Purepower Silent 480W
• Hitachi Deskstar T7K250 SATAII 250GB in SATAI modus
• Hitachi Deskstar 7K250 SATA 160GB
en nog wat CCFL's en fans.
NB: De Core 2 Duo's processors worden volgens www.asrock.com pas vanaf bios 1.2 ondersteund. Echter, medeGoT'er HaseMike heeft met dezelfde moederbord met bios 1.1 gewoon Windows ingestalleerd en daarna pas geupdate. Ik zal in ieder geval na voltooiing van memtest de bios proberen up te daten.
• Asrock ConroeXfire-eSATA2 moederbord
• Core 2 Duo E6300
• Aopen Geforce 7800GT 256MB
• 1GB Tyrex (OEM) 533mhz geheugen
Heb alles in m'n kast gezet en aangesloten op een Thermaltake 480W voeding (meer dan genoeg voor het bovenstaande). Verder zitten er nog 2 hardeschijven in:
- Hitachi T7K250 250GB SATAII
- Hitachi 7K250 160GB SATA
Beide schijven staan echter in SATA(150) modus.
Nu kom ik niet verder dan het POST screen, ik kan het BIOS wel in, maar daar houdt het dan ook op.
Booten vanaf een Windows XP installatie CD kan ook niet, ik krijg het bericht 'Setup is inspecting your hardware configuration', gevolgd door een zwart scherm en geen activiteit van de hardeschijf, cdrom of iets anders.
Hetzelfde verhaal wanneer ik probeer te booten vanaf mijn OS hardeschijf; ik krijg dan gewoon een zwartscherm met zo'n DOS-cursortje, dat van de eerste naar de tweede regel springt en knippert.
Ik ben nu even bij mijn neef; waar ik op het moment van typen MEMTEST aan het draaien ben, is ong. 15 minuten bezig en nog geen errors ontdekt. Booten vanaf de MEMTEST CD werkt blijkbaar dus wel ?!
Wat ik dus heb geprobeerd/getest tot nu toe is:
- Zo kaal mogelijk opstarten
- Geheugenreepje van banken gewisseld
- Zonder geheugen opstarten (geeft dus alleen maar gepiep)
- BIOS defaults laden
Complete configuratie is:
• Asrock ConroeXfire-eSATA2 (BIOS1.1)
• Intel Core 2 Duo E6300
• 1GB Tyrex (OEM) DDR2 533Mhz
• Aopen Geforce 7800GT
• Zalman CNPS-7000B AlCU met S775 clipsupport
• 2x Optical (DVD + DVDRW)
• Thermaltake Purepower Silent 480W
• Hitachi Deskstar T7K250 SATAII 250GB in SATAI modus
• Hitachi Deskstar 7K250 SATA 160GB
en nog wat CCFL's en fans.
NB: De Core 2 Duo's processors worden volgens www.asrock.com pas vanaf bios 1.2 ondersteund. Echter, medeGoT'er HaseMike heeft met dezelfde moederbord met bios 1.1 gewoon Windows ingestalleerd en daarna pas geupdate. Ik zal in ieder geval na voltooiing van memtest de bios proberen up te daten.
[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 16-08-2006 15:44 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II