[tv-kaart] met compatibiliteit mediaportal,win xp,win vista

Pagina: 1
Acties:

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 08:24
halo ik ben nu in het bezit van een smart tv3 kaartje, ik ben er over het algemeen redelijk tevreden over. alleen hij is alleen compatibel met windows xp en het ziet er niet naar uit dat er vista drivers gaan komen. ook werkt hij niet met media portal en media center. ik heb zelf wat research gedaan alleen er zijn zover ik zie geen kaarten die dit allemaal hebben. wat ik wil is dus eigenlijk een kaartje dat met media portal werkt, waar vista drivers al voor in de planning staan, en het liefst moet hi jook nog werken met media center, maar dat laatste hoeft niet persee want straks met vista zit media center al in het besturingssysteem en gaat het alleen om de ondersteuning. ik heb at gelezen over een win tv kaartje dat heel populair was wegens vele ondersteuning maar ik kan het niet meer terug vinden. de prijsklasse moet liggen rond de 50-70 euro.

samenvatting aangezien ik voor de meeste heel moeilijk schrijf
een kaartje met ondersteuning voor:

media portal
straks windows vista
win xp media center, hoeft niet persee omdat straks in vista er al een media center in zit

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
De Hauppauge 150 MCE of 500MCE is een veelverkochte kaart (150=1 tuner, 500=twee tuners, gelijk opnemen en een ander kanaal kijken).
Solide kaart, degelijk merk, veelverkocht, dus het zou me verbazen als er geen vista ondersteuning voor is/komt.
Mediaportal wordt uitstekend ondersteund, de hoofdontwikkelaar gebruikt afaik zelf deze kaart in zijn huiskamer, dus die ondersteuning zal ook in de toekomst wel gegarandeerd zijn.
@schrijfstijl: Meer hoofdletters, meer punten, meer komma's en meer zinnen. U kent het wel, die nodeloze crap die overhead heet. :P

• Speeddragon
oke ik zal er eens voor gaan kijken, doet hij niet onder voor mijn smart tv 3

• onkl
SPEEDDRAGON schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:30:
oke ik zal er eens voor gaan kijken, doet hij niet onder voor mijn smart tv 3
Eerder omgekeerd. Je huidige kaart is een zgn. software-encoding kaart, als ik op deze bak PRblabla af ga tenminste, de philips 7130 chipset is een zgn. software encoding chipset. Dit betekend dat je processor een (stevig) handje mee moet helpen bij het coderen van je TV signaal. Als je PC snel genoeg is kan je je TV kaart overigens misschien in mediaportal aan de praat krijgen. Gebruik daarvoor de handleiding op deze pagina. Als je er budget voor over hebt is het hoe dan ook een goed idee zo'n Hauppauge kaart te kopen, stukken stabieler iha en je CPU (en dus koelgeluid) worden weer een beetje acceptabel.

* onkl is enthousiast mediaportal gebruiker.

• Speeddragon
oke ik ga er echt eens over denken.

edit:

de handleiding van die pagina gaat toch alleen over supported cards?

[ Voor 53% gewijzigd door Speeddragon op 16-08-2006 16:58 ]

• onkl
Op zich wel, maar het mooie van opensource projecten is dat je er zelf aan mee kan werken.
Je kaart wordt momenteel niet ondersteund, zie hier voor een lijst met ondersteunde software encoding kaarten, maar je kan er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat dat beter wordt. Daarvoor kan je dit topic doorploegen en het topic waarnaar wordt doorgelinkt. 't is wel wat werk (en dman, degene van de crew daaro die dat regelt heeft nog een paar weekjes welverdiende vakantie), er is geen garantie te geven dat je kaart ook echt gaat werken, maar als je PC snel genoeg is (ze adviseren min. 2.8 GHz CPU) en je een beetje wilt prutsen is dit best een idee.
Let er wel op dat je vistasupport met deze kaart echt kan afschrijven.

• Speeddragon
Ik ga het doorlezen, hopen dat je geen programmeer kennis nodig hebt.

Pagina: 1