navision

Pagina: 1
Acties:

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:00
Bij een klant van mij heb ik een probleem met navision 3.70 op de werkstations.

Gebruikers werken in Navision en terwijl zij werken verspringt het beeld. Dit gebeurt gewoon tijdens het typen terwijl ze de muis oid niet aanraken.

Navision wordt als het ware gedeactiveerd en verdwijnt naar de "achtergrond". De blauwe (geactiveerd) balk bovenin wordt dan ook grijs (gedeactiveerd).

Klikken we vervolgens één keer met de muis op de applicatie, dan kan er weer verder gewerkt worden.

Het is een redelijke vage klacht maar wordt wel als zeer hinderlijk ervaren.
Ik heb al geprobeerd om het scannen van wsus op de werkstations uit te zetten, het updaten van de virusscanner te vertragen en ik heb deze zelfs helemaal uitgezet.

Het gaat om windows XP werkstations waarop office 2003 of xp op staan met adobe acrobat reader. Het gaat om ongeveer 20 werkstations waar dit het geval is..

edit : Ik weet niet wat het is, maar heb keer het bericht moeten versturen voordat hij pas werkte ...

[ Voor 5% gewijzigd door Wimlem op 16-08-2006 15:07 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:14

Sherlock

No Shit

Doet dit zich alleen bij Navision voor of ook bij andere programma's? Hebben jullie Navision nog aan laten passen of zelf aangepast?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt erop dat 1 of ander proces de focus "steelt". Gbeurt het spontaan onder het werken, of pas bij inactiviteit ?

Verwijderd

Weken ze op "laptop" werkstations? Soms raak ik namelijk bij het typen op mijn laptop mijn touchpad aan en zit ik ook in een keer in een ander scherm.

• Wimlem
Het doet zich alleen maar voor in navision.

Heb gevraagd of dit ook in Word oid was, maar dit was niet het geval.

Het gebeurt spontaan bij het werken. De ene keer om het half uur en de andere keer weer 2 uur later. Ik heb het ze een keer op laten schrijven maar er is geen pijl op te trekken.

En het zij allemaal HP DX 2000 werkstations..

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Kun je nog antwoord geven of jullie aangepaste modules hebben? Zoja, wie heeft die modules aangepast?

• Wimlem
Sorry, daar had ik even overheen gelezen. De modules worden geregeld aangepast door een extern bedrijf ..

Ik heb dit probleem ook bij hun neergelegd, maar zij kennen het probleem niet en weten ook geen eventuele oplossing.

Ik heb al gezocht op internet om te kijken of het geen bug is van 3.70. Versie a en b waren hier ook al van uit zag ik, maar wat er verbeterd is ....

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Gelet op het feit dat het schijnbaar op alle werkstations voorkomt, lijkt het door Navision (server side) veroorzaakt te worden. Is er wellicht sprake van een refresh van/door een module, het ophalen van data, een polling?

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

nightowl schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:44:
Gelet op het feit dat het schijnbaar op alle werkstations voorkomt, lijkt het door Navision (server side) veroorzaakt te worden. Is er wellicht sprake van een refresh van/door een module, het ophalen van data, een polling?
Daar dacht ik dus ook aan. Het lijkt erop alsof er een proces is wat geregeld de focus overneemt. Is er wellicht iets te ontdekken in de werkzaamheden die men aan het doen is in Navision op het moment dat het fenomeen zich voordoet?

Wij werken ook met 3.70 en hebben hier nog nooit last van gehad.

• Wimlem
Ik heb het zojuist nog even nagevraagd .. Het gebeurt niet bij iedereen tegelijkertijd. Het kan zijn dat Wilma er nu last van heeft terwijl ze in de crediteuren werkt, en 5 minuten later kan Sandra er last van krijgen terwijl zij in de debiteuren werkt..

Heel erg vaag dus allemaal :(

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Dus allebei in de relatietabel?

• Wimlem
Het is bij relaties en bij leveranciers.

Wanneer ze bijv, naar inkoop --> facturen --> functies --> ontvangstregels ophalen gaat en daar zit te werken, refresht het programma ook ineens en dan komt ze ineens weer bij functies terug.. Ze gaat dan als het ware 1 a 2 stappen terug.

Ik moet zeggen dat ik niet helemaal bekend ben met navision .. maar ik probeer zo goed mogelijk antwoord te geven :)

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Het lijkt mij dat dit met een aanpassing van je softwarehuis is veroorzaakt, laat hun het ook maar oplossen.

Pagina: 1