[MP3] Tagging + Advies

Pagina: 1
Acties:

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-07 19:18
Ik heb hier lang over na zitten denken, maar ik ga er uiteindelijk toch maar eens mee beginnen. De situatie is als volgt. Ik heb ongeveer 100 albums in MP3 formaat op mijn PC zonder tags. Nu had ik daar graag tags op gehad (zowel ID3v1 als ID3v2).

Momenteel is alles als volgt:

D:\Artiest - Album (Bitrate)\01 - Songnaam.mp3

Volgende probleem doet zich voor, graag had ik namelijk ook het jaar en genre toegevoegd, aangezien ik wil kunnen zeggen tegen mijn spelertje, vandaag wil ik dit gerne en jij gaat dat mooi voor mij afspelen, of speel muziek uit die bepaalde tijd :)

Ik dacht er dus aan het volgende manueel te doen (jaartallen en genre zullen toch moeten worden opgezocht):

D:\Artiest - Album (Bitrate - Jaartal - Genre)\01 - Songnaam.mp3

Grootste probleem is echter, hoe krijg ik deze gegevens dan op de juiste manier in de tag, met welk programma kan ik het beste te werk gaan en hoe doe ik dit het beste. Ik heb via de search al dingen gezien als foobar2000, en tag & rename. Maar dan zit ik nog altijd met het probleem dat ik niet weet hoe ik hier aan zou moeten beginnen, en of dit wel de beste manier/indeling is.

Daarom graag jullie advies en tips.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat een veel gebruikte indeling is, is Artiest\Album (jaartal)\tracknummer - Songnaam.mp3
Je kan dan het genre gewoon in de tag stoppen, waarom zou je die in je folder/filenaam zetten :?

Verder kan je in tag&rename gewoon tags schrijven vanuit filenaam, dus geef je op welke syntax je gebruikt, en schrijft tag&rename automatisch de juiste tags in het juiste veld weg :)