[MOBO] Drivers zijn niet te downloaden.

Pagina: 1
Acties:

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Topicstarter
Grrrr, ben echt ff lichtelijk pissed hiero.

Ik heb laatst een pc overgenomen van iemand, en daar zit het volgende moederbord in :

Asus P4RD1-MX.

Ik heb hem opnieuw geinstalleerd, aangezien we met het besturingssysteem wat erop stond niks kunnen, en we windows 2003 erop wilden hebben.

Bij een schone installatie horen nieuwe drivers nietwaar.

Als je naar de website van Asus gaat, netjes invullen dat het om mobo gaat, type socket selecteren, type mobo selecteren en je gaat naar de pagina waar je kunt kiezen voor welk apparaat je drivers wilt downloaden. Dan kies je bijvoorbeeld VGA of AUDIO en de pagina ontvouwt zich.

Hier gebeurt het :

Als je een download link aan wil klikken, zie je dat die naar een socket 775 driver toelinkt.
ftp://dlsvr01.asus.com/pu...ocket775/P5GL-MX/4150.zip

Ik heb twee keer gebeld, met de asus tech support, echt dat zit in Duitsland, en na beide keren 18minuten gewacht te hebben wordt "wegens drukte" verzocht later terug te bellen waarna de verbinding wordt verbroken :|
Leuk als je geen gewone telefoon hebt maar slechts een mobiel, wordt een leuke rekening :r

Ik ben ten einde raad, is er geen alternatief ?
Ja een pci audio en een pci-e videokaart installeren, maar voor een apparaat wat slechts via terminal service wordt benaderd vindt ik dat een beetje overdreven eerlijk gezegd ......

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kan driverguide.com je niet helpen ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Waarschijnlijk is dit een kwestie van generieke drivers. Heb je ze wel gedownload en geprobeerd?

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

^ eens...

Een Audio-driver bijvoorbeeld, zal echt maar in 1% van de gevallen afhankelijk zijn van je socket. Verder zou het handig zijn als je aangeeft wat je nodig zou hebben, want de kans dat die drivers nog ergens anders op internet rondslingeren is vrij groot.

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2006 14:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Diabolical schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:41:
Waarschijnlijk is dit een kwestie van generieke drivers. Heb je ze wel gedownload en geprobeerd?
^^ Idd.. even op de website van ATI de drivers downloaden, aangezien het hier om een moederbord gaat met een ATI chipset incl. onboard videokaart.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
BYM schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:31:
Grrrr, ben echt ff lichtelijk pissed hiero.

Ik heb laatst een pc overgenomen van iemand, en daar zit het volgende moederbord in :

Asus P4RD1-MX.

Ik heb hem opnieuw geinstalleerd, aangezien we met het besturingssysteem wat erop stond niks kunnen, en we windows 2003 erop wilden hebben.

Bij een schone installatie horen nieuwe drivers nietwaar.

Als je naar de website van Asus gaat, netjes invullen dat het om mobo gaat, type socket selecteren, type mobo selecteren en je gaat naar de pagina waar je kunt kiezen voor welk apparaat je drivers wilt downloaden. Dan kies je bijvoorbeeld VGA of AUDIO en de pagina ontvouwt zich.

Hier gebeurt het :

Als je een download link aan wil klikken, zie je dat die naar een socket 775 driver toelinkt.
ftp://dlsvr01.asus.com/pu...ocket775/P5GL-MX/4150.zip
Als je kijkt bij de specificaties van beide bordjes zie je dat ze allebei dezelfde soundchip hebben :
High Definition Audio, ADI AD1986A 6-channel CODEC
Heb je de driver uberhaupt wel geprobeerd ? Indien wel en 't werkt inderdaad niet dan kan het zijn dat je onder 2003 nog wat extra services moet starten.

• BYM

BYM

Topicstarter
Zodra ik die drivers probeer te installeren, zowel audio als video overigens, dan zegt windows dat de audio/video drivers niet voor deze hardware is, en beeindigt hij de installatie.

Heb net via ATI de driver geinstalleerd, en bij Display adapters zegt apparaatbeheer nu wel dat er een radeon inzit.

Dus dat gedeelte is alvast overwonnen :)

@ Driverguide, de link die daar staat, wijst ook naar het socket 775 verhaal toe :| :'(

• BYM

BYM

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:57:
[...]
Als je kijkt bij de specificaties van beide bordjes zie je dat ze allebei dezelfde soundchip hebben :

[...]

Heb je de driver uberhaupt wel geprobeerd ? Indien wel en 't werkt inderdaad niet dan kan het zijn dat je onder 2003 nog wat extra services moet starten.
Als ik die driver installeer krijg ik de melding dat de audio driver niet geschikt is voor de aanwezige hardware .......
Welke services bedoel je als ik vragen mag, ik heb namenlijk het gevoel dat de oplossing erg nabij is.

[ Voor 9% gewijzigd door BYM op 16-08-2006 15:01 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Zie o.a. hier. En 't klinkt voor de hand liggend, maar je hebt wel de goede driver te pakken ? Dus niet dat je de 64bit versie op een 32bit Windows probeert te installeren (of andersom).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even mezelf verwijzen naar mijn sig; waarom wil je in hemelsnaam audio via Terminal Server gebruiken? Ik vraag me uberhaupt af of de componenten van je mobo wel in de HCL van Microsoft staan voor Win2K3.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BYM

BYM

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:06:
Zie o.a. hier. En 't klinkt voor de hand liggend, maar je hebt wel de goede driver te pakken ? Dus niet dat je de 64bit versie op een 32bit Windows probeert te installeren (of andersom).
Jep weet ik zeker.
MAX3400 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:27:
Even mezelf verwijzen naar mijn sig; waarom wil je in hemelsnaam audio via Terminal Server gebruiken? Ik vraag me uberhaupt af of de componenten van je mobo wel in de HCL van Microsoft staan voor Win2K3.
Omdat een bepaald coderingsprogramma niet werkt als er geen audio apparaat aanwezig is.
Bovendien heb ik beneden een terminal service client staan die dat ondersteunt, en kon ik op mijn vorige moederbord gebruik maken van streaming, naar de versterker toe in de huiskamer

Verwijderd

Heb je al deze drivers geprobeerd? Geen idee, welke voor je de goede is. Maar ze zijn alle voor jouw Soundchip ADI 1986A

ftp://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/misc/audio/adi/1986a/
Pagina: 1