Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met Zonealarm 6.5.731.000

Pagina: 1
Acties:

• Ethan_Hunt
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11-2019

Ethan_Hunt

En nu eerst... een biertje!

Topicstarter
Iemand al ervaringen met de nieuwste ZoneAlarm?

Sinds de problemen met installeren en het niet opstarten van alle versies van Zonealarm uit de 6.5-serie, gebruik ik een oudere versie (6.1.744.001) die wel goed werkt. 8)
Ik zag dat Zonelabs inmiddels 6.5.731.000 aanbied, maar tweakers.net maakt hier nog geen melding van.

Hopelijk zijn er hier mensen die hun ervaringen met deze nieuwste versie willen delen, zodat anderen (waaronder ik) kunnen bepalen of ze Zonealarm weer willen updaten. :P

Proud [DPC]Clan_Delft member
Specs: AMD Athlon 64 X2 4400+ | ASUS mobo | 4x 1024MB PC6400 DDR2
Voor uitgebreide specs zie http://specs.tweak.to/2994

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De laatste versie heb ik nog niet getest. Ik heb ook grote problemen gehad met het updaten van 6.1.744.001 naar 6.5.722.000. (Dat ik niet de enige was is hier te lezen: [Zonealarm] Geen toegang tot zlclient.exe)

Zelf vertrouw ik de laatste 6.5.731.000 nog niet, maar dat komt voort uit de laatste negatieve ervaringen. Ik zou voor de ervaringen niet hier op GoT rondkijken, maar op het forum van ZoneLabs.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Ethan_Hunt
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11-2019

Ethan_Hunt

En nu eerst... een biertje!

Topicstarter
Op het zonelabs-forum kon ik weinig threads vinden over 6.5.731.000.

Geen idee of dat een goed of slecht teken is...

Proud [DPC]Clan_Delft member
Specs: AMD Athlon 64 X2 4400+ | ASUS mobo | 4x 1024MB PC6400 DDR2
Voor uitgebreide specs zie http://specs.tweak.to/2994

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Iemand zal toch de eerste stap moeten durven wagen :P Zelf ben ik ook maar bij een oudere versie gebleven, omdat ik ook problemen had met een eerdere 6.5-versie. Maar als iemand die hetzelfde probleem had nu geen problemen ondervindt bij de nieuwste 6.5-versie, dan waag ik het er ook op.

edit:
Na wat positieve berichten te lezen heb ik het erop gewaagd. 6.5.731.000 geeft hier geen problemen. Verder niks extra's gedaan toen ik het installeerde.

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 16-08-2006 19:19 ]

The devil is in the details.

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 16:44
Ik heb nog maar net (de enige, voor mij wel goed werkende) versie 6.1.744.001 ge-upgrade naar deze laatste nieuwe versie 6.5.731.000. Op beide computers waar ik dit gedaan heb, zijn er voor alsnog geen problemen door mij geconstateerd.

Het mag duidelijk zijn dat, na het lezen van al die problemen met versie 6.5.x.x, je bij de installatie van weer zo'n nieuwe ZoneAlarm versie, nu toch wel de nodige voorzichtigheid in acht neemt. Ik heb nu ook eerst o.a. een herstel punt in Windows XP aangemaakt voordat ik deze nieuwe versie heb geinstalleerd.

Alle versies van 6.5.x.x gaven ook hier bij mij problemen zoals die ook op o.a. het Zone Labs User Forum te vinden zijn. Ik moest zelfs ook al eens een volledige en diep grondige de-installatie uitvoeren om terug te kunnen gaan naar 6.1.744.001.

Zelf vertrouw ik nu wel deze laatste versie 6.5.731.000, omdat er weinig of geen problemen gemeld worden in o.a. het forum van ZoneLabs of als ik Google. Mijn advies is ook om altijd eerst de diverse gebruiker forums te raadplegen of te googlen voordat je een upgrade doe.

Helaas geen ervaringen met een clean installatie van 6.5.731.000, maar wie wel?

Minimum to the MaximumPower!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben blij dit te horen. Misschien ga ik binnenkort dan ook maar weer eens de sprong wagen. En deze keer maak ik wel eerst even een image of zo, dat moet toch al weer gebeuren. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MaximumPower
DrivinUCrazy schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:03:
Ik ben blij dit te horen. Misschien ga ik binnenkort dan ook maar weer eens de sprong wagen. En deze keer maak ik wel eerst even een image of zo, dat moet toch al weer gebeuren. :)
Goede oplossing, eerst voorzorgsmaatregelen nemen voordat je zo'n stap maakt.

Verwijderd

Ik heb vorige week de laatste van het web gedownload (free versie). Ik loop echter tegen een probleem aan. Google.nl doet het niet en ZoneAlarm blokkeert deze. Ik kan echter niets vinden om het weer toegang te geven. Iemand ervaring met die probleem?

• MaximumPower
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:55:
Ik heb vorige week de laatste van het web gedownload (free versie). Ik loop echter tegen een probleem aan. Google.nl doet het niet en ZoneAlarm blokkeert deze. Ik kan echter niets vinden om het weer toegang te geven. Iemand ervaring met die probleem?
Vreemd verhaal, waaruit blijkt dat dit aan ZoneAlarm ligt? Alleen maar 1 website (google.nl) blokkeren via ZoneAlarm? Knappe vent die dat voor elkaar krijgt met ZoneAlarm? Verklaar je nader...?

Verwijderd

MaximumPower schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:38:
[...]

Vreemd verhaal, waaruit blijkt dat dit aan ZoneAlarm ligt? Alleen maar 1 website (google.nl) blokkeren via ZoneAlarm? Knappe vent die dat voor elkaar krijgt met ZoneAlarm? Verklaar je nader...?
Ik weet het, want als ik ZoneAlarm uitzet, doet die het gewoon wel :S. Snap er ook niets van. Ik draai dus ook onder versie 6.5.731.000.

• MaximumPower
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:24:
[...]

Ik weet het, want als ik ZoneAlarm uitzet, doet die het gewoon wel :S. Snap er ook niets van. Ik draai dus ook onder versie 6.5.731.000.
Al eens andere web browser geprobeerd? Probeer i.p.v. de naam Google.nl het IP van Google.nl: http://66.249.93.104/ eens? Test in de command prompt een NSLOOKUP naar www.google.nl en probeer ook eens een ping naar www.google.nl, de uitkomst geeft ook een IP-adres, staat er in de Firewall Zones van ZA een blokkering die betrekking hebben op Google.nl of het IP-adres van Google.nl?

Verwijderd

ik heb het zelfde gezeik gehad maar alles runt nu perfect

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 13:39
Altijd als zonealarm bij mij aangaf dat er een update was heb ik deze geinstalleerd. Ik heb nog nooit problemen gehad. Zo heb ik ook 6.5.731.000 geinstalleerd en ook die werkt zoals altijd perfect.

Nu ik lees dat er zo veel mensen last gehad hebben van problemen ben ik maar blij dat bij mij alles gewoon werkt :*) Ik weet trouwens niet of ik ook 6.5.722.000 gehad heb, ik kijk niet zo meer naar dat versienummer van zonealarm bij iedere update. Het is me trouwens opgevallen dat hij de laatste tijd ook vanzelf updates download, iets wat ik nog niet eerder gezien had.

edit:
Ik zie net dat ik 6.5.722.000 op mijn laptop heb staan. Ook deze werkt perfect. Ik zou niet weten waar eventuele problemen vandaan zouden komen

[ Voor 12% gewijzigd door LoWang op 28-08-2006 15:39 ]

Verwijderd

MaximumPower schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:46:
[...]

Al eens andere web browser geprobeerd? Probeer i.p.v. de naam Google.nl het IP van Google.nl: http://66.249.93.104/ eens? Test in de command prompt een NSLOOKUP naar www.google.nl en probeer ook eens een ping naar www.google.nl, de uitkomst geeft ook een IP-adres, staat er in de Firewall Zones van ZA een blokkering die betrekking hebben op Google.nl of het IP-adres van Google.nl?
Dat IP-adres werkt wel gewoon. Vreemd. Tja, je kan niet veel instellen in ZA heb ik het idee. Iemand enig idee?

• MaximumPower
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:01:
[...]

Dat IP-adres werkt wel gewoon. Vreemd. Tja, je kan niet veel instellen in ZA heb ik het idee. Iemand enig idee?
Check in ZA bij Firewall > Zones of je een zogenaamde Loopback Adapter ziet, IP adres is: 127.0.0.1 en deze ook hebt ingesteld als Trusted. Verder is het gewoon even verder (uit)zoeken. Dat het ip-adres i.p.v. de naam google.nl wel werkt, wijst in de richting van een probleem met DNS.

Kijk in de Command Prompt wat je DNS server is, dit doe je door ipconfig /all te typen gevolgd door een enter. Je ziet dan o.a. de DNS server IP-adres staan, dit kan bijvoorbeeld het IP van je router zijn. Check daarna in ZA of dit IP-adres (router) ook aan de Trusted sites is toegevoegd. Daar ergens moet het in zitten lijkt me zo, want veel andere instellingen heb je niet zoals je zelf ook al aangeeft.

Verder je DNS cache leegmaken in de Command Prompt met: ipconfig /flushdns
En je web browsers cache (tijdelijke bestanden) leegmaken.

Check ook anders nog even of je hier in andere topics nog iets over een dergelijk probleem kan vinden of start bijv. zelf een topic over jou specifieke probleem? ;)

Tot zover, en nog succes ermee, hoop dat je toch nog snel de oplossing zal vinden.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb in het verleden een aantal tests gedaan met verschillende 6.5 versies maar ben toch weer snel terug gegaan naar 6.1. Ik had geen last van opstartproblemen, maar vanaf het moment van installatie werd constant verbinding met internet gezocht. Niet naar bekende (DNS-)servers maar constant andere IP-adressen en (oplopende) poortnummers. Ik kon dat alles perfect volgen in ActivePorts. Door deze activiteit werden zoveel systeem-resources gebruikt dat andere processen geen verbinding met het internet konden maken. Ik kon 6.5 weer gewoon uninstallen en 6.1 installeren waarna alle problemen over waren.
Voor zover ik nog kan herinneren waren mijn DNS-servers niet veranderd en was de loopback goed geconfigureerd.

[ Voor 9% gewijzigd door jfeelders op 28-08-2006 20:49 ]

Pagina: 1