wifi acces point

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03 11:17
Ik zoek een wifi zender, die ik aan m'n usb poort van m'n computer doe, en dat die zender dan gebruik maakt van m'n normale internetverbinding. Ik heb wat gezocht, maar ik kan alleen iets voor de psp vinden.. maar ik weet niet waar ik precies op moet zoeken..
Ik wil er met 2 computers op kunnen inloggen..

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Waarom niet een Wifi router kopen, en die voor je computer plaatsen? Dan kun je inprikken op je router wat je wilt, en ook wireless gebruik maken van je inet connectie..

Pvouput live

• Boyd
Hier heb ik mijn redenen voor, die ga ik hier niet uitleggen, ik wil het graag zo zoals ik het net vertelde..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moet 'ie Vista-compatible zijn (zie je andere topic)? Want volgens mij kan je dan nog wel even wachten op meer info van fabrikanten en/of feedback van GoT'ers.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2006 14:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 22:10
Dan vertellen wij je geen oplossing :p

Bij mij weten is er geen accesspoint die je kan verbinden met een pc dmv een usb kabel.
Wat je wel kan doen is een usb-2-ethernet adapter kopen voor je pc, dan kan je via utp een AP met je pc verbinden.

• Boyd
Vista compatible moet niet per se.. Voor de PSP heb ik wel zo'n ding gevonden: http://www.consoleshop.nl...4/datel-wifi-max-psp.html, dan moet ie er toch ook voor de pc wel te krijgen zijn?

• DaRKie
Lijkt mij dat die dan gewoon moet werken met andere wifi clients. De PSP gebruikt wifi zoals elk ander wifi apparaat.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-03 14:50
Uh, een gewone USB Dongle of PCI kaartje kan toch al als accespoint dienen? Mijn oude usb dongle kon dat iig wel.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:01

mr_petit

opperprutser

Misschien kan je eerst vertellen wat je precies wilt, hoe je netwerk nu is opgebouwd (conform de FAQ), en waar je al hebt gezocht. Een USB wifi adapter (dongle) heeft bijna elk netwerkmerk wel. En ga je nou ook nog iets doen met een PSP?

"man is not truly one, but truly two,"

• MAX3400

MAX3400

Omdat je geen redenen geeft, kan ik niet precies inschatten wat je wil maar volgens mij kan jij met een bridged setup thuis uit de voeten. En daarvoor kan je vrij veel non-USB apparatuur vinden die gewoon in bridge-mode babbelt intern en (als je wil) met je DSL-verbinding extern.

• DaRKie
Nielsvr schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:47:
Uh, een gewone USB Dongle of PCI kaartje kan toch al als accespoint dienen? Mijn oude usb dongle kon dat iig wel.
Is dat zo? Mijn dongle/NIC heeft enkel software om met een ap te connecten of via ad hoc, maar niet om als ap te fungeren. Onder linux gaat het wel geloof ik, voor windows? Hoor het graag hoe, kan altijd handig zijn :)

• Boyd
Ik heb nu gewoon adsl liggen met een normale router met gewone draadjes. Ik ben dus nu verbonden met een LAN-kabel. de router zit vol.. en ik heb 1 pc staan boven, die dus geen internet heeft. Ik wil dus een zender in mijn computer, die het internet van de gewone adsl (de LAN) doorstuurd zodat je draadloos kan internetten thuis.

Ik wil niks met een PSP, dat was alleen een voorbeeldje van wat van soort router ik zoek..

• MAX3400

MAX3400

Prop een WiFi-dongle in je PC en hang een WiFi-router op de router beneden; klaar.

Verwijderd

Gamepie56 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:42:
Vista compatible moet niet per se.. Voor de PSP heb ik wel zo'n ding gevonden: http://www.consoleshop.nl...4/datel-wifi-max-psp.html, dan moet ie er toch ook voor de pc wel te krijgen zijn?
edit: wat ik hiervoor zette klopte niet.

Dat bovenstaande ding IS een accesspoint voor je pc. Voermoedelijk kan je er niet alleen PSPs mee koppelen maar ook andere pcs.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 14:57 ]

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Volgens mij kun je gewoon een wifi kaartje in je pc bouwen (of een USB dongle gebruiken) en vervolgens in je pc boven hetzelfde doen en deze dan als Ad hoc instellen. Zo creeer je als het ware een Peer to Peer internetverbinding tussen je pc's.

Deliriant isti Romani.

• Boyd
Dit staat er:

De Datel WiFi Max werkt als een access point en maakt gebruik van de Internet verbinding van je pc.

En daarop kan je dan inloggen met je PSP.. TOCH?? en ik denk dat een PC dus daarop ook wel kan inloggen.. die pc heeft al een ingebouwde wifi ontvanger..

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat staat voor zover ik kan lezen niet in de productspecificaties. Weet ik veel wat de software doet :)

Ik denk dat voor jou toch het handigst is als je een wireless accespoint-router koopt (bijvoorbeeld deze die je als accespoint aansluit (adslmodem-router in 1 van de 4 lan poorten ipv wan poort). Zo heb je een accespoint en switch tesamen (dhcp even uitzetten). Je reguliere pc verbind je gewoon met een van de overige swichpoorten, en in je pc boven stop je een pci wifi kaartje of je gebruikt een usb dongle.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 16-08-2006 15:10 ]

• Boyd
mr_petit schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:05:
Dat staat voor zover ik kan lezen niet in de productspecificaties. Weet ik veel wat de software doet :)

Ik denk dat voor jou toch het handigst is als je een wireless accespoint-router koopt die je als accespoint aansluit (adslmodem-router in 1 van de 4 lan poorten ipv wan poort). Zo heb je een accespoint en switch tesamen. Je reguliere pc verbind je gewoon met een van de overige swichpoorten, en in je pc boven stop je een pci wifi kaartje of je gebruikt een usb dongle.
en welke moet ik kopen? merk etc? prijs?

• MAX3400

MAX3400

Gamepie56 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:10:
[...]

en welke moet ik kopen? merk etc? prijs?
Daar zijn al tientallen topics over dus ik hoop dat we je in ieder geval duidelijk hebben gemaakt dat jouw idee van denken tot aansluiten ook op een andere manier opgelost kan worden.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik zou dus voor deze gaan. Als je pc boven een gewone pc is met een vrij pci slot zou ik ook een gewoon 54mbit wifi kaartje van linksys nemen.
Wellicht hebben 100 andere tweakers 100 andere meningen :P

• Boyd
Dus.. Als ik het nu goed begrijp.. raden jullie mij een nieuwe router aan. een router waarin je ook gewoon je lan-kabels in kan doen.. en diezelfde router stuurt ook wifi rond..? begrijp ik dat goed?

• MAX3400

MAX3400

Gamepie56 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:30:
Dus.. Als ik het nu goed begrijp.. raden jullie mij een nieuwe router aan. een router waarin je ook gewoon je lan-kabels in kan doen.. en diezelfde router stuurt ook wifi rond..? begrijp ik dat goed?
Nog niet eens een nieuwe router; hang er een goedkoop WLAN-router extra aan vast en klaar. Natuurlijk moeten de clients die WLAN-internet willen, wel een kaartje of dongle ervoor hebben.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja.
Je houdt gewoon je oude router (welke fungeert als router - modem), en gebruikt van het nieuwe accespoint-router (met ingebouwde swich) alleen de accespoint functie en de swich functie (door je adslmodem in een lan poortje te stoppen en dhcp op het wifiapparaat uit te zetten). Bij het aanschaffen van alleen een accespoint moet je namelijk of een extra swich kopen, of een extra wifi kaartje, aangezien er op een access point doorgaans 1 lan poort zit.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 16-08-2006 18:45 ]

• Boyd
mr_petit schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:43:
Ja.
Je houdt gewoon je oude router (welke fungeert als router - modem), en gebruikt van het nieuwe accespoint-router (met ingebouwde swich) alleen de accespoint functie en de swich functie (door je adslmodem in een lan poortje te stoppen en dhcp op het wifiapparaat uit te zetten). Bij het aanschaffen van alleen een accespoint moet je namelijk of een extra swich kopen, of een extra wifi kaartje, aangezien er op een access point doorgaans 1 lan poort zit.
euh.. snap je niet helemaal..
maar welke moet ik kopen? degene die hierboven eerder is aangegeven

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Je kan ook 2 wifi usb dongels kopen en dmv een software programmaatje 1 van de 2 instellen als accesspoint. Ben je ook klaar. Of natuurlijk Ad-hoc gebruiken als je een 1 op 1 verbinding wilt maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Mishmash op 16-08-2006 18:54 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Gamepie56 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:48:
[...]
euh.. snap je niet helemaal..
maar welke moet ik kopen? degene die hierboven eerder is aangegeven
Die zou ik kopen. (Neem niet de gewone wrt54g maar dus de wrt54gL; de laatste versie van de wrt54g is slecht(en koop ook geen sweex :X)).
Welke jij moet kopen moet jezelf beslissen. Spit eens wat ervaringentopics door van modellen die jij op het oog hebt.

Die daarvoor ook de policy
Welk modem/router/AP moet ik kopen?

Deze vraag wordt dikwijls gesteld in dit forum. Natuurlijk wil je geen miskoop doen op je router, modem of Accesspoint (of een alles-in-één) en hoor je het liefst veel ervaringen over zodat je weet welke je moet hebben. Het is echter de bedoeling dat je zélf je hardware uitkiest. Begin met een inventarisatie van je eisen - wil je losse apparaten of een alles-in-één en moet de boel draadloos zijn of niet? Daarna is het zaak de kandidaten op een rij te zetten; maak een lijstje met mogelijkheden en ga dan op zoek naar reviews en specificaties. Daarmee kun je bekijken of het apparaat is wat jij zoekt en of de specificaties voldoen aan jouw situatie en tot slot besluiten tot aankoop over te gaan.
Enkel in uitzonderlijke gevallen - als je erg hoge eisen hebt waardoor alle conventionele modellen afvallen en je niets kunt vinden - is het toegestaan hierover een topic te openen. Neem bij twijfel over het wel of niet openen van een topic altijd contact op met één van de moderators.

Wat hierboven staat geldt ook voor 'ervaringentopics' in het algemeen. Topics in de trant van 'wie heeft er ervaring met [vul merk/type in]' zijn niet de bedoeling op dit forum. Je kunt zelf best reviews zoeken en op het forum zelf zoeken naar posts over het desbetreffende apparaat.
Mishmash schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:53:
Je kan ook 2 wifi usb dongels kopen en dmv een software programmaatje 1 van de 2 instellen als accesspoint. Ben je ook klaar. Of natuurlijk Ad-hoc gebruiken als je een 1 op 1 verbinding wilt maken.
Dan is hij dus nog niet klaar: er wordt nog steeds geen internet gedeeld, of gerouteerd. Daarvoor moet nog extra programmatuur gebruikt worden / instellingen voor gedaan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 16-08-2006 18:57 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Mishmash schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:53:
En daar moet je mee oppassen. Niet alle kaarten (lees:vrijwel geen) ondersteunen Accesspoint mode, en kunnen alleen als Wireless client of als Adhoc fungeren. Er zijn enkele chipsets die met bepaalde software in Accesspoint mode kunnen draaien..

Pvouput live

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat jij wilt kan in meerdere varianten.

Bedraad:
Trek een extra kabel van de PC naar de router. Koop een klein 4poort switchje en sluit de kabel daarop aan. Sluit 1 van de andere kabels in je router ook op die switch aan en link de switch en de router aan elkaar met een crosscable of via een uplink poort op de switch.
Heb je geen mogelijkheid / zin om een kabel te trekken van de PC naar de router dan kan je ook nog ethernet over power apparaten gebruiken. Dan gaat je ethernet over de 240Volt in je huis.

Wireless:
A ) Koop 2 USB Wifi dongles en maak een adhoc netwerk tussen 2 PC's Op de PC met Internet vebinding ga je Internet Connection Sharing installeren en configureren.

B ) Koop een WAP Wireless Access Point en hang deze aan je router. Maak 2 PC's wireless via deze WAP.

C ) Vervang je huidige router met een router die ook WAP kan spelen. Dan hoef je alleen maar een Wireless kaartje voor je PC te kopen.
Gamepie56 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:34:
Hier heb ik mijn redenen voor, die ga ik hier niet uitleggen, ik wil het graag zo zoals ik het net vertelde..
Maar als jij wilt dat wij je helpen dan is het toch wel handig dat we inzicht hebben in je situatie.

Maar goed, ik dnek dat je ondertussen wel wat verder kunt komen.
Veel suc6 :w

[ Voor 27% gewijzigd door Equator op 17-08-2006 07:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.